• 1
  • 2
2011-02-24, 01:11
Medlem
SirFucksalots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ehrila
Mina favoriter också.
Måste medge att det är ett tag sen jag lyssnade på dom, måste ta och göra det nu!

Ja detta band tröttnar man aldrig på

Om det var längesedan du lyssnade på dem, så antar jag att du inte hört nya plattan. Gör det, den är faktiskt riktigt bra!
Citera
2011-03-17, 19:44
Medlem
fedupbuttstillstrongs avatar
En grupp som snurrat både på vinyl och digitalt i många år,diggar alla utom den som släpptes 1999 som i stort helt saknar den äkta ratt känslan inte minst låtskrivarmässigt,pearcys röst låter väl ok där men näää...såg dom kring 2000 uppe i nordichallen i sundsvall,dom körde ett helt basic uppträdande utan någon backdrop med sångaren jizzy pearl han gjorde ett klart godkänt jobb men utan pearcy och robbin kändes det lite tunt även om demartini är en skicklig klippa på gurran.

Nya infestation är ju klart lyssningsvärd och inte ofta 80-talsband får ihop det så pass bra med sköna låtar,bra gnista och blotzer håller ihop trummandet jäkligt bra oxå.

Favvelåtar=lay it down,scene of the crime,closer to your heart,bodytalk,chainreaction,city to city,drive me crazy,shame shame shame,im insane,eat me up alive ,,,,för många sköna låtar för att skriva ner,men robbin fattas med sina guitarrsolon i vissa låtar utstrålning på scen dessutom verkade han vara den mest sympatiska i gruppen tillsammans med juan croucier bassisten.
Citera
2023-07-13, 23:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SikkiNixx58
Finns det några Ratt fans här? jag har sedan tidigt 90-tal haft Ratt som mitt favorit band, och jag älskar Robbin Crosby!
Vilka är era favorit albums med Ratt och vilken medlem?

Får bumba tråden lite...

Ja Ratt är ett jävla bra band som behöver lite kärlek..

Out of the celler och Invation är eg mkt bättre skivor än det Mötley gav ut men blev aldrig lika stora..

Vad jag menar med bättre är att musikaliskt sätt var dom överlägsna Mötley...visst Shout at the Devil är en jättebra skiva men thats it liksom..

Ratt var väldigt stora i USA men i Sverige blev dom kanske inte lika kända som band som Mötley, Poison, Def Leppard men dessa två skivor är magiska..

Sen när man nämner Ratt så måste man nämna Warren Demartini...jisses vilken gitarrist
Citera
2023-07-19, 14:45
Medlem
Någon berättade på ett annat musikforum att han i yngre dar hade trott att Givin' Yourself Away handlade om en prostituerad, alltså att den som för ordet i låten talade till en lättfotad dam. Tydligen hade han uppfattat titelraden litet för brutalt konkret, och dessutom tänkt att hon ljuger när hon säger att hon är "sleeping all alone"..

"But it felt odd, because you know, you don't hear too many power ballads about hookers"

Citat:
You say you don't want me
You say you don't care
You say that your heart
Ain't got no room for me there
You say you don't need me
But I know that it's just a lie
'Cause when you call me in the night
Tellin' me your life is better off without me
How come you're sleepin' all alone
Tellin' me you don't ever think about me...

… Hey! you're givin' yourself away!
It's there in every move you make!
You can't hide your heartache away
Hey, it's somethin' you don't have to say!

It's written in the tears on your face
I see through the part that you play!
Your givin' yourself away...
Your givin' yourself away!
It doesn't matter what you say!

Citera
2024-02-02, 07:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SikkiNixx58
Finns det några Ratt fans här? jag har sedan tidigt 90-tal haft Ratt som mitt favorit band, och jag älskar Robbin Crosby!
Vilka är era favorit albums med Ratt och vilken medlem?

Har börjat lyssna på på Ratt, Def Leppard, Motley Crue, Ozzy, Skid Row och liknande. Varför? Gillar denna aggressiva manliga pissed off-känsla denna typ av musik ger känslor av.

Round and round, Body talk är det bästa låtarna. Gillade Body Talk i filmscenen med Eddie Murphy i The Golden child.
https://www.youtube.com/watch?v=996Uh_1rC3I
Senast redigerad av Gulblendkarringen 2024-02-02 kl. 07:37.
Citera
2025-10-16, 00:48
Medlem
Schnuppfens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gulblendkarringen
Har börjat lyssna på på Ratt, Def Leppard, Motley Crue, Ozzy, Skid Row och liknande. Varför? Gillar denna aggressiva manliga pissed off-känsla denna typ av musik ger känslor av.

Round and round, Body talk är det bästa låtarna. Gillade Body Talk i filmscenen med Eddie Murphy i The Golden child.
https://www.youtube.com/watch?v=996Uh_1rC3I

Trots att jag inte är något typiskt Heavy Metal fan, så är Warren De Martini's gitarrspel oemotståndligt. Sätt iTunes på 75% ljudförbättring och lätt förstärkt EQ runt 2-4 kHz - Sedan njut av en RIKTIG gitarrist värd namnet!
Citera
2025-10-16, 07:26
Medlem
TheNarrowMargins avatar
Ratt ja. De är kanon.

Out of the Cellar, Invasion of Your Privacy och Detonator är tre riktiga höjdarplattor. Och vilket gitarrljud Warren DeMartini hade på den tiden!
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in