• 1
  • 2
2011-02-13, 16:01
Medlem
_Falk_s avatar
Godag!

Fick en fråga utav en god vän, han börjar ana oråd angående en snubbe kan inte gå in närmare på vem varför eller vart men han har fått för sig att personen i fråga skulle kunna vara polisinformatör.

Så dagens stora fråga är hur i helvete bär man sig åt för att bli på det klara med det? ultravåld känns ju fel om han nu inte är det och även om han nu är det för då är det ju knas på hög nivå.

Nån som vet och inte gissar nu hur utbetalningarna sker? till kontot? all information är välkommen i ämnet
Citera
2011-02-13, 16:11
Medlem
cem77s avatar
Ett klassiskt sätt att hitta läckor i alla sammanhang är ju att dela ut information som kan spåras till en viss individ. Då kan man ju sen se vem som läkt med stor sannolikhet.
Används ju för att jaga spioner, piratkopierade filmer och bilder. En form av analog vattenstämpel.
Citera
2011-02-13, 16:11
Medlem
AMFSOLDs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av _Falk_
Godag!

Fick en fråga utav en god vän, han börjar ana oråd angående en snubbe kan inte gå in närmare på vem varför eller vart men han har fått för sig att personen i fråga skulle kunna vara polisinformatör.

Så dagens stora fråga är hur i helvete bär man sig åt för att bli på det klara med det? ultravåld känns ju fel om han nu inte är det och även om han nu är det för då är det ju knas på hög nivå.

Nån som vet och inte gissar nu hur utbetalningarna sker? till kontot? all information är välkommen i ämnet

Fan vilken jobbig text du skrev. Försök att bättra på svenskan genom att skriva kortare meningar som du behärskar.

Men som svar till frågan så borde du kunna försöka tvinga denne "informatör" att bruka någon slags drog. Om han vägrar kan dina misstankar stärkas, annars är det mindre risk att han vore anställd av polisen.
Citera
2011-02-13, 16:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av _Falk_
Godag!

bästa hade väl varit att försökt röka fram informatören på något sätt.

exempel: din polare säger till den misstänkta informatören:"jag ska hämta ett hg koks på onsdag" givietvis hämtar du bara en påse mjöl av någon annan. men blir du tagen så vet du vem som tjallat
Citera
2011-02-13, 17:02
Medlem
AMFSOLDs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wraang
bästa hade väl varit att försökt röka fram informatören på något sätt.

exempel: din polare säger till den misstänkta informatören:"jag ska hämta ett hg koks på onsdag" givietvis hämtar du bara en påse mjöl av någon annan. men blir du tagen så vet du vem som tjallat

Haha, känns som om du har kollat lite för mycket på Snabba Cash!
Citera
2011-02-13, 20:38
Medlem
vart.e.alla.guzzars avatar
Ljug och säg att en viss person odlar stora mängder cannabis i sin lägenhet (fast han inte gör det). Blir det razzia så vet du... Golare har inga polare.
Citera
2011-02-13, 21:44
Medlem
_Falk_s avatar
Haha ja det vore ju smidigt om man kunde röka ut personen i fråga genom att se om han tar droger eller ej Personen i fråga nyttjar droger och är mer eller mindre kriminell men det är väl nästan ett krav för att kunna platsa som informatör.

Och snuten rör det nog inte i ryggen om han yppar saker om nån odling eller hg hit o dit, det lilla jag vet om polisinformatörer är det jag läst mig till och vad jag har förstått så ser dom ordentligt i mellan fingrarna för "mindre" brott för att komma åt dom stora fiskarna.
Snuten borde ju vara mera rädda om sina informatörer än att göra nedslag på bara hans information iochmed att risken är stor att dom bränner han annars.
Citera
2011-02-14, 00:04
Medlem
nonamepliiizs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AMFSOLD
Fan vilken jobbig text du skrev. Försök att bättra på svenskan genom att skriva kortare meningar som du behärskar.

Men som svar till frågan så borde du kunna försöka tvinga denne "informatör" att bruka någon slags drog. Om han vägrar kan dina misstankar stärkas, annars är det mindre risk att han vore anställd av polisen.
Informator kan val knarka och gora brott? Det ar val ofta en kriminell som tipsar polisen for pengar?Infiltrator ar val en polis?

Har hort att det ar ratt bra betalt for bra tips.
Har ni val fatt for er att han ar informator tror jag dessvarre ni kommer gora det till er "verklighet".
Senast redigerad av nonamepliiiz 2011-02-14 kl. 00:15.
Citera
2011-02-14, 00:35
Medlem
Giant Squids avatar
Citat:

Exakt vad är det som är så jobbigt för dig med TS svenska ?

Om du inte förstod vad som menades så kanske du borde bättra på dina egna svenskakunskaper.

Till TS.
Sätt individen i karantän omedelbums, delge inte info som är utav betydelse.
En informatör kan som sagt dra linor och vara med på alla möjliga kriminella upptåg.
Men finns det grunder för misstankar så ska man naturligtvis ta det lite lugnt med just en sådan person.
Man kan försöka gillra fällor, men om det bara rör sig om en uppgiftslämnare så kanske det inte är helt lätt att komma åt honom/henne.
Det bästa är om misstankar finns, om personen inte bidrar med någon speciellt är att kapa alla kopplingar utav värde till denne.
Citera
2011-02-14, 06:28
Medlem
snapmodes avatar
Citat:
Haha, känns som om du har kollat lite för mycket på Snabba Cash!
Eller The Departed
Citera
2011-02-14, 11:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nonamepliiiz
Informator kan val knarka och gora brott? Det ar val ofta en kriminell som tipsar polisen for pengar?Infiltrator ar val en polis?

både P*t*r R*tz och M*x Å*tröm var infiltratörer då det båda var medlemmar i BSK ,BMC , ingen av dem var poliser. , för övrigt så var väl den sistnämnde en knarkare.

informatör ger ju endast information skulle jag gissa medans ex. killarna här ovan både brottsprovocerade (olagligt) och bevisprovocerade (lagligt)

Citat:
Ursprungligen postat av nonamepliiiz
Har hort att det ar ratt bra betalt for bra tips.
Har ni val fatt for er att han ar informator tror jag dessvarre ni kommer gora det till er "verklighet".

mvh.T
Citera
2011-02-14, 12:22
Medlem
nonamepliiizs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sx-pojken
både P*t*r R*tz och M*x Å*tröm var infiltratörer då det båda var medlemmar i BSK ,BMC , ingen av dem var poliser. , för övrigt så var väl den sistnämnde en knarkare.

informatör ger ju endast information skulle jag gissa medans ex. killarna här ovan både brottsprovocerade (olagligt) och bevisprovocerade (lagligt)

mvh.T
Ok..men det har ju varit sa mycket tjafs om att P&M minsann "bara" var triggade informatorer? Jag horde att det bara var poliser som fick jobba som infiltratorer. Att dom ar tvugna att ha den utbildningen samt back-up om ngt gar snett. Personen som sa det till mig sa aven att det inte ar tillatet att uppmuntra civil befolkningen att utfora sana farliga uppdrag..Men jag vet inte vad som stammer
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in