• 1
  • 2
2011-02-14, 20:11
Medlem
AMFSOLDs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nonamepliiiz
Informator kan val knarka och gora brott? Det ar val ofta en kriminell som tipsar polisen for pengar?Infiltrator ar val en polis?

Har hort att det ar ratt bra betalt for bra tips.
Har ni val fatt for er att han ar informator tror jag dessvarre ni kommer gora det till er "verklighet".

En informatör som arbetar för polisen är en infiltratör.
http://sv.wikipedia.org/wiki/Informat%C3%B6r

Citat:
Ursprungligen postat av Giant Squid
Exakt vad är det som är så jobbigt för dig med TS svenska ?

Om du inte förstod vad som menades så kanske du borde bättra på dina egna svenskakunskaper.

Det som är jobbigt med hans text är att den inte går att läsa flytande. Att förstå en text kan man fortfarande göra om den är grammatiskt inkorrekt, dock är det förjävla tidskrävande.
Citera
2011-02-14, 21:14
Medlem
Giant Squids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AMFSOLD
En informatör som arbetar för polisen är en infiltratör.
http://sv.wikipedia.org/wiki/Informat%C3%B6r

Småtjallare finns det gott om, som kanske inte direkt är planterade utav rättsväsendet.
When in doubt, blow it out.

Citat:
Ursprungligen postat av AMFSOLD
Det som är jobbigt med hans text är att den inte går att läsa flytande. Att förstå en text kan man fortfarande göra om den är grammatiskt inkorrekt, dock är det förjävla tidskrävande.

Jaja, jag tror du ville vara lite lustig på TS bekostnad, men det gick inte hem direkt.
Citera
2011-02-14, 21:51
Medlem
AMFSOLDs avatar
Citat:
Småtjallare finns det gott om, som kanske inte direkt är planterade utav rättsväsendet.
When in doubt, blow it out.

Hela tråden handlar just om att kunna identifiera en polisinformatör, men det kanske du har missat.

Citat:
Jaja, jag tror du ville vara lite lustig på TS bekostnad, men det gick inte hem direkt.

Väldigt givande bortförklaring när jag svarade på din fråga. Jag tror nog de flesta redan har bildat sig en uppfattning om att det är du som gjort bort dig i denna diskussion.
Citera
2011-02-14, 23:27
Medlem
_Falk_s avatar
Jag har fått väldigt matnyttig information över pm så jag är nöjd

Personen i fråga kommer klippas av från allting nu iallafall, tyvärr vet han väl mycket som han inte borde veta men sån är väl leken helt enkelt.
Citera
2019-06-18, 18:18
Medlem
Är det straffbart att avslöja x antal poliser och polisinformatörers identiteter? Vad är straffet i så fall?
Citera
2019-08-02, 21:38
Medlem
thewilddukes avatar
Är en person extremt känd som kriminell och har de sdedvanliga attributen. Samt ofta utåtagerande och de lägsta smutsen som alltid talar om poliser och golbögar. Med andra ord är du känd Gangster i ex Malmö, Göteborg etc. Och polisen och krogvakter avskyr dig. Och personen klarar sig alltid , så självklart till största sannolikhet , informatör.
Åtta gånger av 10 viskar när det passar. De flesta yrkeskriminella som är duktiga och har maner de delar ofta poilisens bild av vilka som utgör ohyran i samhället. Träffat många gängledare som själva tycker att en del av de småttingar de har runt sig , inte ens deras egen mamma skulle tycka om dem vilket för dem är förståligt .
Citera
2019-08-13, 16:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ordningsvakternas
Är det straffbart att avslöja x antal poliser och polisinformatörers identiteter? Vad är straffet i så fall?
Nej han på Dalademokraten gjorde ju det när han avslöjade Peter Rätz. Sedan måste du ha bevisning och det blir svårt...Polisen kommer inte att berätta...
Citera
2019-08-13, 16:18
Medlem
Du kan ju fråga HA Stockholm dom identifierade ju "Nalle" som han kallades...kommer du ihåg....? De hade till och med begravning och låtsades sörja....
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in