Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2011-02-12, 23:40
  #1
Medlem
Hejsan!

Har en liten fråga till er som kan mer om android. Jag undrar var och hur man kan få android 2.2 froyo på en ZTE Light?
Hur gör man?
Var får man tag på det?
Hur bootar man den?

Tacksam för svar och hjälp!
Mvh
Citera
2011-02-12, 23:47
  #2
Medlem
Zkeks avatar
googla efter Zte light 2.2 roms om de finns, läs på xda-developers och cyanogen, kolla också på swedroid.se efter info om 2.2 äns finns åt zte light
Citera
2011-02-13, 00:40
  #3
Medlem
tack för hjälpen! Får hoppas att det kommer att funka!
Citera
2012-01-29, 10:59
  #4
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av roban1234
Hejsan!

Har en liten fråga till er som kan mer om android. Jag undrar var och hur man kan få android 2.2 froyo på en ZTE Light?
Hur gör man?
Var får man tag på det?
Hur bootar man den?

Tacksam för svar och hjälp!
Mvh


Froyo borde finnas direkt från ZTE. Hittade den någon gång när jag googlade. Den uppdateringen gav inte direkt så mycket mer ut av plattan så ganska snabbt uppdaterade jag den till Cyanogenmod 7 och då tog den verkligen fart. Mycket mer funktioner, allting funkar och snabbare blev den också. Bara att googla. Cyanogenmod uppdateringen är dock rätt så riskfull och det kan hända att det går åt skogen om man inte är noggrann. Det finns nog instruktioner på nätet så bara att googla och läsa dig på.
Citera
2012-01-29, 11:04
  #5
Medlem
Varför vill du ha in 2.2, har du 2.1 i nuläget? Är inte så uppdaterad på fronten, men har för mig att folk har börjat slänga in custom ICS 4.0 på blade det senaste. Eftersom blade och light i princip är likadana sett till hårdvaran, förutom att den ena är en mobil och den andra en surfplatta med större skärm, så borde även detta funka på light. Annars finns det stabila och bra 2.3 baserade roomar där ute, t.ex. GSF eller CM. Kör själv med GSF b26 på min blade, stor skillnad mot 2.2 i prestanda och flyt.
__________________
Senast redigerad av kundvagnen 2012-01-29 kl. 11:09.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback