2011-02-16, 11:04
Medlem
ZätaGustavs avatar
Mitt klena bidrag är när förläsaren har med sig sin hund in i hörsalen. Som dessutom (påstods senare) kissade i föreläsarens väska.

Inte så spännande kanske...
Citera
2011-02-16, 11:40
Medlem
Det mest galna som hänt måste ha varit den första veckans introduktion på den filosofiska institutionen där alla d.v.s varenda föreläsare förklarade att man var tvungen, som filosofistuderande försvara valet att studera filosofi hela livet i alla möjliga situationer, speciellt för att man förmodligen inte skulle kunna arbeta med det efter studierna, plus att alla andra institutioner mobbades samt att det var mest synd om filosofer i hela världen.

Under en föreläsning i något som skulle motsvara vetenskaplig metod så sade föreläsaren (tillika ansvarig för det filosofiprogram som fanns på universitetet) att personer som läste till civilingenjör var arroganta och ointellektuella.

Jag går inte längre kvar där.
Citera
2011-02-16, 12:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JosefS
Det var Endimensionell Analys föreläsning på LTH och det var minst 150 personer i salen. Som alltid var det jävigt trist men man försökte hålla sig vaken. Helt plötsligt börja ett par hångla våldsamt med stön och allt. Alla tittade och det blev märklig stämning i salen. Detta gjorde inte att de slutade utan tjejen började istället runka killen innanför byxorna som om folk inte skulle märka det. Väldigt pinsamt, framförallt för tjejen tyckte jag. Ingen av dem gick kvar efter någon månad och jag har sett att att tjejen sitter i kassan på ICA nu för tiden.
Varför framförallt för tjejen?
Citera
2011-02-16, 13:15
Medlem
lilla-froken-as avatar
Under en lektion i mikrobiologi viskar någon till läraren att han har skjortan ut och in (vilket han också har). Han drar isär skjortan så minst 2 knappar tappas och drar upp tshirten han har under och visar sin spinkiga, håriga mage med orden: "Det här har ni allt velat se va?! Längtat hela terminen förstår jag? Helt normalt för sin inre biologi att bli attraherad av folk i maktposition". Sedan drar han ner tshirten vränger skjortan rätt och knäpper med de knappar som finns kvar.

hahaha. Udda prick han där
Citera
2011-02-16, 15:57
Medlem
GregerMoeks avatar
Vi har ett riktigt mongo som går i min nuvarande klass som alltid frågar konstiga frågor när det verkligen inte passar, typiskt 15minuter efter att föreläsaren har gått igenom det.

Det roligaste var väl dock när tidigare nämnda personen var ca. 15 minuter sen till en föreläsning vars föreläsare sedan innan visat att han hatar när folk går framför tavlan när han föreläser.

Jaja, den "dumma" personen ställer sig mitt framför läraren och tittar upp mot alla åhörare för att leta sittplats, föreläsaren stirrar ilsket som fan på dummisen, som bara står där och flinar med ovanligt dum uppsyn. Man kan nästan ta på hatet som flödar från föreläsaren när dummisen vänder sig om, tittar på tavlan i kanske 10sekunder sedan vänder sig om igen och intar en plats längst upp. Föreläsaren är sedan sur resten av föreläsningen. Men tystnaden som uppstod i salen under de 30 sekunder som "dumskallen" stod och vinglade på hälarna mitt framför läraren i hopp om att hitta plats är fan oslagbar.
Citera
2011-02-16, 16:03
Medlem
Kalasdills avatar
i högstadiet fanns det en tjej i klassen som var ganska blyg och gjorde inte mycket väsen av sig.. så en dag på en lektion säger läraren att denna tjejen hade nått att berätta för klassen. Hon ställer sig upp och alla är tysta och stirrar på henne då hon säger " härmed vill jag att alla i fortsättningen skall kalla mig OLLON-KORV!"? för att sedan sätta sig ner bestämt och helt seriös.. det blev en ganska förvirrad stämning resten av lektionen.

Minns också första engelska lektionen på gymnasiet.. alla var nya klasskamrater för varandra och vi hade bara hunnit gå några dagar i skolan. I slutet på lektionen går en liten kille fram till läraren och frågar om han kan få göra en liten grej för klassen.. detta gick ju bra så han ställde sig mitt framför hela klassen och dansade och sjöng "fittan sticker fram"!.. man blev ganska förvånad.. men kul var det.
Citera
2011-02-16, 16:11
Medlem
Pintuss avatar
Har hänt en del roliga saker.
Det mest dråpliga var när vi sitter full sal, ca 100 personer. Vi tar en bensträckare på 10 min och föreläsaren börjar läsa sina mail. Dock glömmer han stänga av projektorn och vi som sitter kvar (ca 20 pers) kan också läsa hans mail, bland annat kärleksbrev från en annan lärare. Dock var vår gode man gift sedan tidigare då han ofta berättade historier om sin fru. Gick en del rykten efter det, hur det är med honom idag vet jag ej, då jag exade strax efter. Däremot borde någon känna igen historien och kunna berätta här hur det går för allas vår "vänsterprasslare".
Citera
2011-02-16, 18:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dest88
Vad är det för universitet som skickar in en oduglig föreläsare som snackar risig engelska på den första mattekursen?
Umeå.
Citera
2011-02-16, 18:27
Medlem
Då känner även jag mig manad att berätta en liten historia från när jag studerade på SU. Det var en föreläsning med en inhyrd föreläsare från en statlig myndighet. Föreläsaren kan ha varit runt 30 år och verkade inte ha alltför stor erfarenhet som föreläsare. I vilket fall som helst satt det tre tjejer på andra raden och småfnittrade och viskade oavbrutit i en tio minuter ungefär. Till slut tröttnade föreläsaren och vänder sig till tjejerna och frågar "Ni verkar ha kuk, är det något ni vill dela med er av". Det blir knäpptyst i hela salen för några sekunder innan föreläsarenlite genant säger jag menar kul...sedan utbrister hela salen i ett gapskratt.
Citera
2011-02-16, 18:33
Medlem
Inte så jätteroligt, men ändå lite "eh okej".

Läste litteraturvetenskap och vi var inne på Shakespeare, en tjej säger då "Thou låter ju nästan som du!" Vi andra tittar lite nervöst på varann som hur man ska hantera det, och läraren skrattar bara lite smånervöst och säger ja och fortsätter föreläsningen.

Denna tjej hade dessutom enligt egen utsago MVG i latin på gymnasiet... Hon sa och gjorde massa udda, men detta är det jag kommer ihåg mest och som vi andra pratade och skrattade mest åt.

Hade en lärare i gymnasiet. Hon skulle skriva på tavlan men så visade det sig att alla tuschpennor var uttorkade så hon slängde dem och hämtade nya. Men efter lektionens slut så när vi är påväg ut så ser vi hur hon tar upp alla pennor ur papperskorgen och lägger tillbaka dem i sin väska.
Senast redigerad av invasion 2011-02-16 kl. 18:36.
Citera
2011-02-16, 22:59
Medlem
Zeromatics avatar
Min syster hade en märklig franskalärarinna, en väldigt trevlig och mondän äldre dam som bröt på tyska. Under någon av lektionerna satt hon drömmande och tittade ut genom klassrummets fönster, för att sedan säga: "Ni kan jobba på i böckerna.." och lämna rummet. (Jobba på med vad i läroböckerna?). Hon kom aldrig tillbaka till lektionen, så eleverna satt liksom kvar där och gick när lektionen var slut.

Vår NO-lärare i högstadiet var smårolig, han liknade Hasse Aro i personligheten på något vis. Vid något tillfälle skulle han demonstrera en mindre gasexplosion, men den råkade bli lite större än vad han tänkt sig, så rutorna skallrade och en lärare från ett intilliggande klassrum kom instormande och undrade vad som hade hänt.

Under en lektion i samhällskunskap gick vår lärare runt och delade ut prov, och sa någonting lite på skoj om att "ja, det är bara bra att ta det lugnt" angående att inte orka plugga inför proven, varpå en elev oväntat svarar "Bättre simma lugnt i kanalen än en iskall kuk i analen".

... kanske inte de mest häpnadsväckande berättelser, men.
Senast redigerad av Zeromatic 2011-02-16 kl. 23:03.
Citera
orkarNs avatar

Moderatormeddelande

Postat av orkarN 2011-02-17, 11:12
Medlem
Vi får helt enkelt acceptera att det kommer historier ur högstadiet och gymnasiet också - det blir inte hållbart för mig att sitta och radera alla dessa eftersom de tekniskt sett skulle kunna postas med "lärare" utbytt mot "föreläsare" och då vara on topic. Däremot är ensamma länkar till youtube (ja, vi har sett snubben med skrivmaskinen typ fem gånger nu) rätt ointressant vid det här laget och missar dessutom hela grejen med "era föreläsningar".

Chatt i stil med "hehe jag var också där, högskola x ftw!!" och "hahahahaha lol" raderas fortfarande och eftersom jag vet att ni kan se det här innan ni postar blir det tillsägelser till alla som skiter i uppmaningen.

/mod

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in