2011-02-13, 20:06
Medlem
XeQteRs avatar
Jag hade en helt underbar lärare i filmkunskap på gymnasiet.

Under en lektion/föreläsning skulle han visa en klassisk bild på från filmen "Hon dansade en sommar" där den kvinnliga skådespelaren blottade sina bröst i denna klassiska film. I alla fall, innan han lade på bilden på overheaden bad han oss att inte bli "allt för exalterade och komma i byxorna så att mamma får tvätta."

Vid en annan lektion, efter att vi hade tittat på "Some like it hot" med Marilyn Monroe, så återberättade han en scen där Marilyn Monroe hade legat på en säng och sett väldigt förförisk och sexig ut "tillskillnad från Britney Spears, som flashar hela muttan". Detta tyckte vi var oerhört roligt.

Sedan har jag fått berättat av en kompis som hade samma lärare i historia. Samma lärare kommer in nöjd och belåten med ett leende och förklarar för deras klass att han har en utmaning till dem. Om de kunde gissa vad han syftade på så skulle de få ett pris. Han förklarade "ungefär en tiondel är detta men jag har märkt att nästan en tredjedel i den här klassen är det, kan ni gissa vad?". Min kompis som återberättade det hela för mig hade svarat - "Vänsterhänt!", varpå läraren som trodde att han hade "outsmarted" deras klass blev vansinning och slog sina båda nävar över sin portfölj samtidigt som han hade utbrast "FAAAAN!".

Samma lärare och samma klass hade under en annan lektion också tittat på någon film varpå läraren hade suttit på en stol, en aning bakåtlutad. Detta vid en liten upphöjd avsats framme vid tavlan. De bakrestolsbenen hade hamnat utanför och han hade gjort en bakåtvolt/bakåtkullerbytta ned för hela skiten varpå hela klassen hade skrattat hysteriskt.

Sedan finns de ju klassiska klipp från Internet på saker som har hänt under föreläsningar.

http://www.machovideo.com/video/Flasher_disrupts_college_class_17839/

http://www.youtube.com/watch?v=CT-s_axeD3Q

Och slutligen, ett svenskt klipp från en lärare som jag har haft på universitetet, dock inte under en föreläsning/lektion med min klass.

http://www.youtube.com/watch?v=nyRlSkpjVNo Galet roligt där han förklarar att det var jävligt tur att personen i fråga INTE klarade tentan.

Edit. Kom på att jag hade en jävligt skön spansklärare i högstadiet som bland annat förklarade vilken "svartskalle" han var med tanke på hans ursprung men även förklarade att en annan tjej i klassen också var en svartskalle:P Dessutom gick han fram och gjorde "kinesögon" med fingrarna ni vet, mitt framför en tjej i klassen med asiatiskt ursprung, när vi diskuterade mat på spanska och han förklarade ordet ris, "arroz".
Senast redigerad av XeQteR 2011-02-13 kl. 20:09.
Citera
2011-02-13, 20:25
Medlem
general13s avatar
Detta hände under högstadiet någon gång då vi skulle ha religion. Ungefär en halvtimme in i lektionen så ser hela klassen hur vår lärare börjar fickrunka till slut får en klasskamrat till mig nog och frågar vad han egentligen håller på med i fickan haha. Svaret var att han leker med nyckelknippan varpå min klasskamrat påpekar att den ju ligger på katedern haha läraren blev vansinnig och skickade ut honom från salen
Citera
2011-02-13, 20:28
Medlem
erkanperkans avatar
Det var på en FEK A föreläsning vid Södertörns Högskola, för kanske 4 år sedan. De använde sig av en stor Aula, då det var ett hundratal studenter. Föreläsarna använde sig av små mikrofoner, ungefär som de som används i en TV-studio. Bärbara grejer med batteri. Det var under en längre föreläsning med en kvarts paus eller så.

När rasten började så gick några iväg för kaffe, några på muggen o.s.v. Jag lägger märke till att föreläsaren inte tar av sig micen innan han går ut, och när dörren smäller igen bakom honom så hör man det i högtalarna (men inte han så klart, då han nu var utanför).

Man hörde första hur han pratade med nån utanför, skrattade lite och så. Nu började folk lägga märke till det hela. Man hör honom gå in i nåt rum. Plötsligt hör man nåt typ av rinnande ljud, svagt. Hälften av dem som sitter kvar börjar nu fnissa, sådär lite halvt pinsamt. Man hör honom sedan spola i kran (lite tydligare) och sedan lämna toaletten. När han kommer in i Aulan igen så går han fram till podiumet och börjar leta efter micen, när han sedan till sin fasa kände efter på kavajen och hörde ett "nudda mic"-ljud från högtalarna. Han blev lite röd
Citera
2011-02-13, 20:32
Medlem
oriks avatar
Det tokigaste jag varit med om var under en tvåtimmarsföreläsning om livmoderns uppbyggnad och funktion.

Föreläsaren kommer in med en plasthink som han ställer på golvet. Sen föreläser han en timme. När det börjar närma sig rast berättar säger han att: "I den här hinken har jag ett par placentor [=livmödrar]. De kommer från förlossningen från kvinnor som fött inatt. Nu vill jag att alla kommer fram hit under rasten, tittar och känner på dem. Jag har handskar här också och för att få godkänt vill jag att alla ska visa upp en blodig handske för mig!"

Det var jävligt otippat.
Citera
2011-02-13, 20:57
Medlem
svennebullens avatar
gått i en klass med många roliga människor så har hänt en hel del i skolan men ett av det roligaste som jag kommer på just nu är när vi hade en matte vikarie som somnade under lektionen och en av dom lite stökigare i klassen bestämde sig för att bygga ett torn av alla stolar och bord runt vikarien.

när gubben sedan vaknade blev han jädrigt förbannad kommer inte ihåg vad han skrek men det var inga finare visor
Citera
2011-02-13, 21:06
Medlem
joakimixs avatar
Under en engelskalektion i 9an hade vi en läsförståelse om någon som drömde om det som skulle hända dagen efter typ..
I vilket fall som helst var det en kort uppgift (som vi inte ens fick chansen att göra klart). Istället satt hela klassen (~50 elever) och pratade med läraren om vilka paranormala händelser som hade drabbat dem.

Inte oväntat så var alla ovanligt lugna hela eftermiddagen..

Har även, någon gång på mellanstadiet, jagat en kompis över skolgården och plötligt hört en smällare (sk. tigerraket) susa under mig.
Strunt samma tänkte jag, det gick ju bra (det var även blattarna i klassen över som sköt och jag sprang i "skottlinjen").

Hela den veckan tittade de mkt surt åt mig, utan att jag förstod varför. Det visade sig sedan att de hade blivit kallade till rektorn och trodde att det var jag som skvallrade
Jag fick aldrig veta vem den "anonyma hjälten" var men jag var glad att de nöjde sig med att blänga
Citera
2011-02-13, 21:20
Medlem
Har en historia från högstadiet;

vår syslöjdslärare, Walter eller vad han hette, var en flintis modebög fråg Tyskland med den allra finaste tyska accent.

Han var lite knäpp. Vid ett tillfälle berättade han att han skulle visa oss hur olika tyger luktade när det brann. Han hade lagt upp en bunt olika tyger och började tutta eld på dem och vifta framför våra ansikten: "Känn här! Såhär luktar siden! Såhär luktar det!"

Efter ett tag började fler tyger ta eld och läraren fick panik och skrek åt oss alla att utrymma rummet. Hur det gick sen vet jag, men skolan står iaf kvar. Han kanske var självmordsbenägen eller nåt.
Citera
2011-02-13, 21:25
Medlem
Hyperias avatar
Kommer ihåg ett par lektioner i gymnasiet med en ganska udda lärare i kemi A.

Han frågar om någon vill testa hur det känns att få syra på sig, och många räcker upp handen (även jag). Det slutar med att 10 personer står vid katedern och väntar ivrigt på att han ska droppa syra på min hand. När droppen träffar min hand väntar alla på min reaktion, och efter ett par sekunder så börjar läraren bölskratta. Det visade sig vara vatten och alla kände sig ganska dumma.

Samma lärare lurade mig en annan gång under en kemilabb. Han tog fram en flaska med en etikett där det klart och tydligt stod "Saltsyra" och en dödskalle bredvid. Han hällde upp det i en liten bägare tills det nådde precis upp till kanten och la en pappersbit över. Han bad mig därefter att försiktigt vända den uppochner, vilket jag gjorde efter mycket om och men. När jag vänt den och ser att syran kan hålla kvar det pg.a ytspänning eller något, så drar han bort pappersbiten och syran kommer ut över golvet. Jag får panik och hoppar undan medans han är dubbelvikt utav skratt.

Återigen, samma lärare har även, under en hel lektion, förklarat hur han hade begått "det perfekta mordet" och vem i vår klass han hade mördat om han var tvungen att välja mellan oss. Denna elev var riktigt skakis efteråt och var ganska rädd för denna lärare resterande lektioner.

Samma lärare har också spenderat en halv lektion på att försöka förklara hur en Minigun fungerar, och hur dom kan skjuta så snabbt.

Denna läraren är den enda riktigt galna som jag haft, och han kommer definitivt vara den roligaste, men även läskigaste.
Senast redigerad av Hyperia 2011-02-13 kl. 22:08.
Citera
2011-02-13, 22:13
Medlem
conjos avatar
läste anatomi och hade en tjej i klassen som ofta ställde väldigt dumma frågor, men en fråga som jag kommer ihåg var när en föreläsare pratar om nerver och hon räcker upp handen och frågar "om jag inte har några nerver, kan jag gå på eld då?" har för mig att föreläsaren inte ens svarade på frågan.
Citera
2011-02-13, 22:38
Medlem
Våran klass drog av 5 airbobs i klassrummet när vi gick i nian. Det gjorde vi bara för att han hade skjutit sönder klasskamratens fönsterruta under nyårsafton
Citera
2011-02-13, 22:48
Medlem
flummbullens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dune
Jag har inte haft särskilt "galna" föreläsningar.

I en sal fanns det tavlor föreläsaren skriver på uppdelad på två skivor. Varje skiva kunde dras uppåt och neråt. Den ena skivan lossnade helt plötsligt och med en smäll på över 200 dB vilken fick samtliga halvsovande studenter att hoppa högre än de gjort sen friidrottslektionerna på högstadiet. Det var en "big ass" skiva som föll ner, några få millimeter från vår kära statistikprofessors tår. En vaktmästare fick spendera stora delar av föreläsningen med att skruva upp skiten igen. Föreläsaren spenderade dessa timmar med att stammande konstatera att hans tår kunde ha varit krossade " i detta nu".

Förlåt att jag våldtar det svenska språket i ett försök att vara rolig men jag har haft ett par öl för många.

Hoppas du inser hur mycket 200 dB är
Citera
2011-02-13, 23:06
Medlem
Läser med många utbytesstudenter mestadels från Pakistan och Indien. De bjuder på många roliga stunder kan jag lova...

Men den mest udda var killen som blev påkommen med att titta på porr på sin telefon! Idioten råkade väl komma åt någon knapp och satte på ljudet. Hans hudfärg gick från senap till ketchup. Ännu roligare var det andra gången...på samma föreläsnig
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in