2020-06-05, 07:30
Medlem
Det är nog omöjligt för någon här att hjälpa dig då det saknas flera viktiga uppgifter som man måste ta hänsyn till för att ge ett svar som är spot on. Men det tar inte lång tid för PTn på ditt gym att analysera dig och ge dig bra tips.
Citera
2020-06-05, 07:33
Medlem
Genom att sparka, sparring eller själv på egen säck. Finns ju en anledning till att de som spelar fotboll tenderar att bygga muskler där.
Citera
2020-06-05, 08:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MRZnr1
Det är nog omöjligt för någon här att hjälpa dig då det saknas flera viktiga uppgifter som man måste ta hänsyn till för att ge ett svar som är spot on. Men det tar inte lång tid för PTn på ditt gym att analysera dig och ge dig bra tips.
Jag frågade även om lite andra tränings sätt, förutom plankan & den där, där man lyfter sig från golvet/marken och sparkar benen som är lite högre upp än mag-hjöjden. Jag vill inte ha någon situps liknade tips, då jag är rädd om min rygg.

Benövningar kör jag redan som jag skall och resten av kropp/musklerna. Så tips om olika magövningar vore trevlig, speciellt de magövningarna som tränar nedre delen.

Tack för svar!
Citat:
Ursprungligen postat av joeykiller
Genom att sparka, sparring eller själv på egen säck. Finns ju en anledning till att de som spelar fotboll tenderar att bygga muskler där.
Är det sant?
Citera
2020-06-05, 09:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dukater
Jag frågade även om lite andra tränings sätt, förutom plankan & den där, där man lyfter sig från golvet/marken och sparkar benen som är lite högre upp än mag-hjöjden. Jag vill inte ha någon situps liknade tips, då jag är rädd om min rygg.

Benövningar kör jag redan som jag skall och resten av kropp/musklerna. Så tips om olika magövningar vore trevlig, speciellt de magövningarna som tränar nedre delen.

Tack för svar!

Är det sant?

Ja, det finns så mycket bra saker att föreslå.
Är bålen tex ditt största fokus så kan du ta hjälp av de som är bra på flaggan.

Är du däremot en bodybuilder så är det alltid bra att kolla in strengthlevel.com och få en ranking. Och sen hoppa på det träningsprogram med toppbetyg som enklast tar en upp till nästa ranking.
Citera
2020-06-05, 12:09
Medlem
Stryp-Enoks avatar
Du måste få ner din kroppsfettprocent.

För tips på en bra magövning, långsamma hängande benlyft( eller knälyft om du inte har styrka nog). Du får även en fin stretch av ryggen när du hänger.
Citera
2020-06-05, 12:36
Medlem
jpettersson1991s avatar
Näring, kost och kosttillskott --> Träning
/Moderator
Citera
2020-06-05, 13:14
Medlem
Citat:
Okej, det har gått lite över ett år sedan jag körde hårdare och seriösare med träning. Och då menar jag att jag har schema lagt när jag skall träna, vila och ordentligt kost m.m.

Mina armar har blivit större och andra delar av kroppen har förändrats till det positiva. Men jag har fortfarande inte lyckats få rutor nedre delen. Jag har synliga två kulor, och den middersta syns lite smått och den längst ned syns knappt.

Jag kör plankan & den där, där man lyfter från sig från marken och drar upp bäge benen mot magen. ''Sparkar'' inga knän.

Men fortfarande, har inga rutor syns till.

Vilka mer magträningar finns. Jag är inte intresserad av tränings sätt där man använder ryggen, som t.ex situps då jag är rädd om min rygg. Men andra magövningar är välkommet. Och då vill jag endast ha de som är rekomenderade för att få V och rutor i det nedre delen.

Tack för svar!
Testa med youtube, lower abs training.
Utöver det så handlar det mest om kroppsfett.
Citera
2020-06-05, 14:20
Medlem
Rust-Lees avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nilltre
Motion, kost och fasta.

Nej.

Du behöver inte fasta för att få magrutor.
Du behöver inte motionera heller.

Du behöver ett kaloriunderskott som är tillräckligt stort och ha det tillräckligt länge.
Citera
2020-06-05, 16:43
Medlem
Standing Cable Crunch är bra för nedre delen av magen. Enkel med progression också. Gå från 8 reps 3 set till 12-14 sen börja om på högre vikt.

https://youtu.be/vFV78ASgsak
Citera
2020-06-05, 18:30
Medlem
Citat:
Är det sant?

Ja alltså.. ja det är det. Om du inte vill ha enkla tips, låt bli att fråga enkla frågor.
Citera
2020-06-06, 09:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rust-Lee
Nej.

Du behöver inte fasta för att få magrutor.
Du behöver inte motionera heller.

Du behöver ett kaloriunderskott som är tillräckligt stort och ha det tillräckligt länge.
Men borde det inte stämma en vis del av det han/hon sa? Motion och fasta = Kaloriunderskott?

Jag skulle dock inte vilja fasta särskilt länge, det känns inte bra. Men jag brukar ibland ha periodisk fasta Motion försöker jag med så gott jag kan. Jag har dock ont i hälsenan. Så jag vilar lite tills vidare.

Citat:
Ursprungligen postat av joeykiller
Ja alltså.. ja det är det. Om du inte vill ha enkla tips, låt bli att fråga enkla frågor.
Enkla frågor är det inte för min värld. Varför är du lätt retlig? Jag frågade simpelt. Är du såhär bitter utanför Internets värld också?

Vart någonstans utstrålar jag att jag inte tyckte om din tips och inte ville ha det? Lägg ner.
Citera
2020-06-06, 11:58
Medlem
Rust-Lees avatar
Citat:
Men borde det inte stämma en vis del av det han/hon sa? Motion och fasta = Kaloriunderskott?

Jag skulle dock inte vilja fasta särskilt länge, det känns inte bra. Men jag brukar ibland ha periodisk fasta Motion försöker jag med så gott jag kan. Jag har dock ont i hälsenan. Så jag vilar lite tills vidare.

Det som kommer att avgöra om du adderar fett eller "förbränner" fett är om du befinner dig i ett kaloriunderskott eller inte.

HUR du sedan väljer att hamna i detta underskott är helt upp till dig.
Fasta betyder enbart att man under perioder inte äter för att sedan under en viss tid äta.
Det betyder inte någonstans att man befinner sig i ett underskott.

Jag har flertalet muslimska vänner som alltid går upp i vikt när de fastar.

Så nej, bara för för att du fastar och motionerar betyder inte det att du går ner i vikt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in