2006-05-04, 19:24
Medlem
Kent-Ronnys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pamlor
Tja säg det men rödvin ska vara bra för magen, sedan beror väl vinterkräck sjukan på virus och då vet jag inte om alkohol hjälper i huvudtaget ...

Varför skulle inte alkohol kunna döda virus? Det är inte antibiotika vi snackar om...
Citera
2007-11-28, 19:16
Bannlyst
Ligger insjuknad i Vinterkräksjukan just nu, dock är det inte så farligt, mår jävligt bra förutom att jag spyr någon gång i timmen. Vet någon vad det beror på? Kommer den riktiga pinan att komma snart, eller klarar jag mig undan med denna light-verision?
Citera
2007-11-28, 19:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av J.O
Ligger insjuknad i Vinterkräksjukan just nu, dock är det inte så farligt, mår jävligt bra förutom att jag spyr någon gång i timmen. Vet någon vad det beror på? Kommer den riktiga pinan att komma snart, eller klarar jag mig undan med denna light-verision?

Norfolk Calicivirus heter den lilla elaka kusingen! Och nej, man blir inte immun mot vinterkräket utan exponeras man i tillräcklig mängd så bryter fanskapet ut igen! Krya på dig.
Citera
2007-11-29, 04:26
Medlem
Psyko Dads avatar
Fy fan för detta elände! Förra året låg jag däckad i 5-6 dar,blev frisk i 1-2 dagar.Sen var det dags igen. Jävla skitsnack att man inte kan får det 2 g på rad som ngn sköterska påstod. Jävlar vad jag var dålig. Kröp bokstavligt talat ut med hunden. Tvättar händer frenetiskt nu & äcklas av alla människor man möter på stan.
Citera
2007-11-29, 04:30
Medlem
tältpinnes avatar
Det är underbart att tillhöra den femtedel av Svenska befolkningen som är immun mot fanskapet, vad jag stödjer detta på är månget utsättande för viruset i form av smittade familjemedlemmar och vänner genom vintrarna.
Citera
2007-11-29, 04:59
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av J.O
Ligger insjuknad i Vinterkräksjukan just nu, dock är det inte så farligt,

Då har du nåt annat än vinterkräksjukan. Fyfan vilket helvete det är att ha.
Citera
2007-11-29, 12:29
Medlem
fuskas avatar
Man kan nog få någon light kräkis. Jag brukar få det 2 ggr per år pga vad jag jobbar med. Inte så farligt bara ha en hink och sen sitta på toa ettt dygn så är det bra sen. Och att vi får det som arbetskada = ingen ekonomisk förlust.
Citera
2007-11-29, 13:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fuska
Man kan nog få någon light kräkis. Jag brukar få det 2 ggr per år pga vad jag jobbar med. Inte så farligt bara ha en hink och sen sitta på toa ettt dygn så är det bra sen. Och att vi får det som arbetskada = ingen ekonomisk förlust.

nyfiken, vad är det för jobb som bidrar till magsjuka?
Citera
2007-11-29, 13:46
Bannlyst
Natten var ett helvete, kallsvettades, spydde och magen körde mest hela tiden. Mår bättre nu, har varken spytt eller kört på ett antal timmar nu, men har fortfarande huvudvärk.
Helvetet går väl över snart.
Citera
2007-11-29, 14:54
Medlem
fuskas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fasnadwin
nyfiken, vad är det för jobb som bidrar till magsjuka?

Infektions avdelning på sjukhus

Men sen ligger nog dagis lärare illatill med.
Citera
2007-11-29, 15:21
Medlem
Vinterkräksjukan.
Panikångest multiplicerat med tio, lägg där till diarré på heltäckande mattan när man springer till toan men tarmen helt enkelt inte vill vänta.

Det viktigaste är hygienen, att hela tiden tvätta efter sig och visa noll tolerans mot bakterier och annat drägg. Att äta mat är ingen idé, iaf inte första dagen, däremot kan man försöka dricka lite av och till.
Citera
2007-11-29, 16:39
Medlem
Subb[a]s avatar
Nu är det denna fantastiska tid igen, och det gäller att försöka klara sig. Flera på jobbet är sjuka och nu innan vi gick hem var många "oroliga" i magen. Antar att rädslan för sjukdomen gör att många inbillar sig samt mig. Dock mådde jag illa hela förra veckan.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in