2013-12-08, 16:31
Medlem
Duramaters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SubZer0
Nu var det dags... första gången för mig. Vaknade runt 5 i morse av att jag skakade, med mag ont och kallsvettningar... sen blev det bara värre o värre spydde och sket ut allt jag hade i magen sen kände jag mig konstig i kroppen, blev rastlös och låg o försökte sova. Tog kolloidalt silver, typ 1 dl, Treo mot huvudvärken och drack mkt vatten... men kunde inte sova tills Treo började verka och då sov jag mellan kl 10 till 14.30 fortfarande trött, hängig och lite illamående det var en av de värsta jag varit med om och jag hann precis till toan för att spy, kunde ha slutat illa... kändes som kolloidalt silver hade en viss effekt men inte tillräckligt... den hemska huvudvärken i framdelen av huvudet är kvar och det är dags att ta en Treo till som kanske inte hjälper tillräckligt men för att tona ner huvudvärken lite.

Kolloidalt silver? Får den säljas eller? Den är ganska hälsoskadligt har jag läst.
http://www.slv.se/sv/Fragor--svar/Fr...oidalt-silver/
Citera
2013-12-09, 09:18
Medlem
Ja, den får säljas. Som vattendesinfektions medel. Finns tex på hälsokost och en del Life butiker har.

Kolloidalt silver är inte hälsofarligt, jag har använt den i 3 år utan biverkningar.

Gamla formen av silver sk silvernitrat är farligt och tiotusentals gånger starkare.

http://www.ion-silver.com/silver.htm

Fortfarande illamående och huvudvärk.
Citera
2013-12-09, 20:51
Medlem
>1 dag har gått och jag känner mig nästan frisk nu. Körde även med 2.5 khz HighTech zapper.

Nu vet jag hur vinterkräksjukan är. Nästa gång jag stöter på den kommer jag köra mer aggressivt med kolloidalt silver och zappern.

Mvh
Citera
2013-12-09, 23:06
Medlem
blev smittad av farsan.. Spytt som en gris nu i 2 timmar. börjar gå över, går i vågor liksom.. Vet ej om om det är vinterkräksjukan men det är de säkert. DEtta är fan det värsta att ha, tur att de går över snabbt..
Citera
2013-12-09, 23:20
Medlem
Ja, det har vanligtvis ett snabbt förlopp oavsett om man experimenterar med silver.
Citera
2013-12-13, 15:28
Medlem
Är det vanligt att man har ont i magen såhär långt efter haft vinterkräksjukan? Blev sjuk på natten i måndags och kräktes. Dagen efter kräktes jag inget var bara utmattad men har fortfarande ont i magen, det bara rinner från arslet. Som inatt vakna av jag grova smärtor i magen och den va svullen sen va jag tvungen att tömma 3-4 gånger i toan. Självklart var det som vatten..

Minns ej att det aldrig har hållit på så har länge i magen? Varit sjukskriven från jobbet hela veckan. Har även halsbränna
Citera
2013-12-14, 10:06
Medlem
zodiac08s avatar
Vette fan vad jag fått men någon på FB kan kanske ge mig råd?

Onsdag: Kommer hem efter jobbet, mår allmänt piss med hög feber och snuva. Skakar av feber hela natten. Äter ingenting

Torsdag: Fortfarande feber men under kontrollerade former. Äter ingenting. På kvällen börjar magen krångla, kurrar och man hör hur tarmarna vrider sig. 4 - 5 toabesök på kvällen med diarre.

Fredag: Samma sak, säkert 8 besök på muggen, på eftermiddagen kör farsan över Yoghurt och Spaggeti med köttfärssås, äter lite och trycker hela Yoghurtpaketet. Fortfarande kurrande/vridande tarmar men inga toabesök. Febern försvann på morgonen (sov 12h).

Lördag (Idag): Vaknar upp av ljudet av min mage, går in på muggen och är back to basic, diarre och 3 toabesök hittills. Resten av kroppen mår bra, ingen feber, inget illamående eller liknande utan bara en krånglande mage.

Vad fan kan jag ha för sjukdom? Vinterkräksjukan? Är sjukt drygt att sitta hemma utan att egentligen må dåligt förutom att man sprutlackerar muggen 1g/timme
Citera
2013-12-15, 10:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zodiac08
Vette fan vad jag fått men någon på FB kan kanske ge mig råd?

Onsdag: Kommer hem efter jobbet, mår allmänt piss med hög feber och snuva. Skakar av feber hela natten. Äter ingenting

Torsdag: Fortfarande feber men under kontrollerade former. Äter ingenting. På kvällen börjar magen krångla, kurrar och man hör hur tarmarna vrider sig. 4 - 5 toabesök på kvällen med diarre.

Fredag: Samma sak, säkert 8 besök på muggen, på eftermiddagen kör farsan över Yoghurt och Spaggeti med köttfärssås, äter lite och trycker hela Yoghurtpaketet. Fortfarande kurrande/vridande tarmar men inga toabesök. Febern försvann på morgonen (sov 12h).

Lördag (Idag): Vaknar upp av ljudet av min mage, går in på muggen och är back to basic, diarre och 3 toabesök hittills. Resten av kroppen mår bra, ingen feber, inget illamående eller liknande utan bara en krånglande mage.

Vad fan kan jag ha för sjukdom? Vinterkräksjukan? Är sjukt drygt att sitta hemma utan att egentligen må dåligt förutom att man sprutlackerar muggen 1g/timme

Vinterkräksjukan brukar ta snabbare att gå igång (med spyor) Jag spyr oftast bara några timmar sen är det över. SEn får jag typ magproblem en vecka efter. Kan ju vara olika för alla.. Men du har inte ätit något annorlunda på senaste som din mage kanske reagerar på?
Citera
2013-12-15, 16:46
Medlem
GiraffUtanNackes avatar
Jag hade vinterkräksjukan för första gången (vad jag kan minnas) nu i helgen. Fan vad det sög. Spydde galla hela fredagen och låg däckad med feber och rännskita på lördagen.
Citera
2013-12-15, 23:48
Medlem
zodiac08s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flystar
Vinterkräksjukan brukar ta snabbare att gå igång (med spyor) Jag spyr oftast bara några timmar sen är det över. SEn får jag typ magproblem en vecka efter. Kan ju vara olika för alla.. Men du har inte ätit något annorlunda på senaste som din mage kanske reagerar på?

Inte käkat något konstigt allt. Kan tilläggas att magen är lite bättre nu, skiter vitt bajs (ej löst) och kurrande ifrån magen har helt slutat. Förhoppningsvis ok imorgon
Citera
2013-12-16, 12:14
Medlem
Sjukaste är att jag spydde i tisdags, i typ 2 timmar. Sen var det över. Var dålig i magen och seg i en vecka sen pang boom på lördagen så SPYR JAG IGEN? vaknade på natten och var alldeles illamående, trodde de bara vara magen som var lite strulig men nej så ska man spy igen.. Nu mår man dock bättre än innan.

Tycker magsjukan är jobbig skönt att man själv bara spyr någon timme sen är de typ över förutom lite rännskita ett tag efter..

Men är det inte skumt att jag börjar spy flera dagar efter jag redan har spytt?
*edit
Ett tips:
Jag föreslår A-fil med blåbär + mandlar i (gott också) Sen ett glass proviva helst dagen efter man har spytt. Det fungerar prima för mig iaf
Citera
2014-01-18, 03:16
Medlem
GiraffUtanNackes avatar
Fan vad det sög när jag hade detta. Någon annan som har haft samma skit?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in