2010-01-31, 22:43
Medlem
UrbanLegends avatar
Du ska inte åka till vårdcentralen om du har kräksjukan.
Du ska stanna hemma och inte träffa någon.

Om du har vinterkräksjukan så kan symptomen vara allt från magknip o diarre till våldsamma kräk-kaskader så det är helt olika. Vissa är sjuka 6 timmar, andra i tre dagar.

Om du mår illa eller är lös i magen så stanna hemma o vila, drick mycket vätska men i små omgångar. Ät lätt. Krya på dig!
Citera
2010-01-31, 22:44
Medlem
swasis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Locos
Hej

Jag tror att jag har åkt på vinterkräksjukan, har de symptomen i alla fall. Så är det lönt att åka till vårdcentralen imorgon för att kolla upp? Hur ser/märker/upptäcker de om det verkligen är vinterkräksjukan man har åkt på?

Kända symptomer för vinterkräksjukan : DU KRÄKS
Citera
2010-01-31, 22:56
Medlem
Ridgebacks avatar
Trodde jag åkt på den idag när jag spydde som en gris vid 14 rycket idag men det visade sig vara efterdyningarna sen en bra kväll igår bara. Tur i oturen, hatar att spy!
Citera
2010-01-31, 22:56
Medlem
vim_mortiss avatar
Citat:
Hej

Jag tror att jag har åkt på vinterkräksjukan, har de symptomen i alla fall. Så är det lönt att åka till vårdcentralen imorgon för att kolla upp? Hur ser/märker/upptäcker de om det verkligen är vinterkräksjukan man har åkt på?

Gå inte ut alls då sprider du ju bara skiten vidare, du kan ju alltid ringa sjukvårdsupplysningen om du har frågor om sympton och vad du ska göra.
Citera
2010-01-31, 22:58
Medlem
Jesusvodkas avatar
Ring sjukvårdsupplysningen och hör med dem. Akta så du inte smittar andra.
Citera
2010-01-31, 23:00
Medlem
vim_mortiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jesusvodka
Ring sjukvårdsupplysningen och hör med dem. Akta så du inte smittar andra.

Ja precis hör med dem, tycker dem att du(TS) ska åka in till vårdcentralen imorgon så ska du givetvis göra det. Annars så stannar du hemma tills du inte smittar längre.
Citera
2010-01-31, 23:07
Medlem
swasis avatar
Vinterkräksjukan är fan i mig inget att leka med som oo våldta en hund med en pet flaska
Citera
2010-01-31, 23:21
Medlem
Veeoons avatar
Får kväljningar bara jag hör namnet .. Åkte på skiten i höstas och jag låg och kaskadspydde i tre dagar, kan ju rekommendera att du verkligen inte åker upp till vårdcentralen då du KOMMER att smitta andra, och vad ska dom göra åt det? Det finns inge dom kan göra för dig.

Drick rikligt med vatten även fast det inte går att hålla nere och ligg i sängen. Själv kände jag av sjukdomen iaf en vecka i form av suddig syn och svaghet. Tog ett tag att återhämta sig.
Citera
2010-01-31, 23:55
Medlem
Men om jag nu inte har vinterkräksjukan och något annat? Det kan vara rätt allvarliga saker om man spyr och har sig.
Citera
2010-01-31, 23:58
Medlem
Veeoons avatar
Citat:
Men om jag nu inte har vinterkräksjukan och något annat? Det kan vara rätt allvarliga saker om man spyr och har sig.
Låt det vara 3 dagar. Har du några andra symtpom? Det är normalt att man känner sig sjuk utav bara helvete utöver att man spyr som en räv.
Citera
2010-02-01, 00:26
Medlem
mentometers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av swasi
Vinterkräksjukan är fan i mig inget att leka med som oo våldta en hund med en pet flaska

Öhh? Vad??? Hund, våldta, petflaska???
Citera
2010-02-01, 00:26
Medlem
Jesusvodkas avatar
Fast smittar inte bara vinterkräkssjukan innan man själv har insjuknat?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in