Citat:
Ursprungligen postat av enfindam
Jag tror att jag har fått vinterkräksjukan. Ni som har haft den, vilka symptom har ni haft och hur länge höll det på?
Läste för några veckor sedan att vinterkräksjukan hade nått sin topp, och tänkte att skönt, då kanske man klarar sig även denna vinter. Kommer inte ens ihåg när jag fick den sist, måste ha varit 15 år sedan kanske.
Kommer hem från jobbet i tisdags, mår hur fint som helst. En polare ringer och frågar om vi ska ut och åka skridskor på sjön. Säger att jag bara ska samla mig lite först och glor på tv en stund.
Helt plötsligt känner jag en illamående känsla kommer krypande jäkligt fort, och jag måste springa till toaletten. Där spyr jag ut allt jag käkat under dagen och blir samtidigt akut skitnödig. Eftersom jag inte har hunnit ta fram någon hink tvingas jag sträcka mig till handfatet och spy samtidigt som det sprutar ur röven. Skitlukten gör att jag bara spyr ännu mer, försöker spola mellan varven så att det inte ska lukta så jävla mycket men det är inte så lätt när det sprutar ur alla hålen.
Sådär håller det på en gång i halvtimmen ungefär från 19-tiden på kvällen till 04 på morgonen. Efter varje spy och skit-attack blir jag bara mer och mer svag och vinglig, känner mig som en urvriden disktrasa. Försöker dricka lite men det är svårt att få i sig något. Under tidiga morgonkvisten är det bara vätska som kommer ut, magen och hela tarmsystemet är tömt på innehåll för längesen.
Äter inget under hela onsdagen, och har en magknip som kommer ibland som gör att jag viker mig som en fällkniv av smärta. Den kommer någon gång varje timme ungefär och håller i sig 10 sekunder bara, men gör riktigt ont. Vet inte om jag har någon feber, väldigt låg isåfall, känner mig mest orkeslös.
Under torsdagen är det bara diarrén som är kvar, men den är kontrollerbar, skiter iallafall inte på mig längre.
Nu är det fredag förmiddag, är fortfarande ganska orkeslös men jag försöker äta lite ibland och känner att kraften stiger i kroppen, kommer nog hinna bli fit for fight igen lagom till helgen.