• 1
  • 2
2011-02-11, 05:29
Medlem
dryslians avatar
tjena har under senaste tid känt att de är lite svullet i ena örat och hållt på pressa då o då ida fick ja upp lite skit om man säger så (som när man pressar ut andra saker ex näsan så kommer de ut vit skit )
polmaskar tror jag att det heter men nu har de fuckat sig rejält kolla in i örat via 2 speglar och märkte att de va svullet och att de nåt rött som poppat upp :S o jaa örat ser ut som skit nu när ja har krigat med det i en jävla tid ;/ någon som vet vafan detta är och vet om ja kan klämma ut skiten?

http://www.speedyshare.com/files/26802173/_ra.JPG
Citera
2011-02-11, 05:32
Medlem
syns dåligt men jag gissar på en vanlig finne?
Citera
2011-02-11, 05:33
Medlem
dryslians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av draplig
syns dåligt men jag gissar på en vanlig finne?

det är som runt om där det är svullet är det en "blodbubbla" som poppar up tror du det är något farligt om jag pressar?
Citera
2011-02-11, 05:39
Medlem
LightClouds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dryslian
det är som runt om där det är svullet är det en "blodbubbla" som poppar up tror du det är något farligt om jag pressar?

Farligt tror jag inte. Kanske blir lite smärtsamt, men testa att be någon sticka hål på "bubblan" med en synål och se vad som händer?

Lär ju knappst döda dig i alla fall.
Citera
2011-02-11, 05:45
Medlem
dryslians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LightCloud
Farligt tror jag inte. Kanske blir lite smärtsamt, men testa att be någon sticka hål på "bubblan" med en synål och se vad som händer?

Lär ju knappst döda dig i alla fall.

försökte trycka in en nål där hände inte så mycket den är fotfarande kvar tror den behöver pressas men är jävligt svår o få ut den finns de andra sätt man kan få denna o dööö??
Citera
2011-02-11, 06:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dryslian
försökte trycka in en nål där hände inte så mycket den är fotfarande kvar tror den behöver pressas men är jävligt svår o få ut den finns de andra sätt man kan få denna o dööö??

Gå till vårdcentralen tycker inte det ser ut som en finne - låt någon titta på det!
Citera
2011-02-11, 06:53
Medlem
Kalle.v1.1s avatar
Min syrra fick en finne i örat för en halv evighet sedan, minns inte hur det såg ut men hon fick någon sorts medicin utskrivet av vårdcentralen.

så, ett besök hos farbror doktorn bör råda bot på ditt problem.
Citera
2011-02-11, 08:38
Medlem
BuzzBs avatar
Gör det ont? För jag har nämligen haft både finne och pormask i örat och det gjorde ganska ont..
Citera
2011-02-11, 12:04
Medlem
Jake88s avatar
Om man får finnar i örat ska man inte pilla på det. Blir det infektion i finnen så kan det sprida sig in i innerörat och medföra öroninflammation och nedsatt hörsel.

Om den varit där längre än 1 vecka så ska du gå till docktorn så de får avgöra men annars borde den försvinna av sig själv om du inte petar för mycket på den.
Citera
2011-02-11, 12:39
Medlem
born1984s avatar
Egentligen ska du inte trycka alls på det. Risken för inflammation i hörselgångar är stor.

Om du har en steril nål och alcosprit, kan du dock sticka hål på den utan någon större risk.
Men avänd för fan inte smutsiga bakteriehänder...
Citera
2011-02-11, 13:42
Medlem
Flammbars avatar
Skulle gissa på en finne. Själv haft oturen att få en bamsing där, gör ganska ont och är irriterande. Vänta några dagar och se om den försvinner.
Citera
2011-02-11, 15:03
Medlem
dryslians avatar
tackar för alla svar men grejjen är nu den att jag ska ut idag och klart som fan att jag inte får den att försvinna på några timmar men finns det inget sätt o dölja detta på något sätt?
tips uppskattas som bara den!
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in