2015-07-22, 11:21
Medlem
ambivallenss avatar
Kul att se när folk försöker försvara en grupp och förkasta fördomen som pekats mot denna grupp, då vet man att fördomen kanske inte är så långt från just verkligheten.
Citera
2015-07-22, 11:33
Medlem
utan.att.stannas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FromAnotherPlace
Kufisk typ som håller till i en källare. Typ som en mer ljusskygg, men nästan lika nördig variant av bibliotekarie med den skillnaden att arkivarier oftast är män och bibliotekarier oftast är kvinnor.
Perfekt
Citera
2015-07-22, 13:12
Medlem
anonpeds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ambivallens
Kul att se när folk försöker försvara en grupp och förkasta fördomen som pekats mot denna grupp, då vet man att fördomen kanske inte är så långt från just verkligheten.

Haha, vad var det där för logik?
Citera
2015-07-22, 13:29
Medlem
ambivallenss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av anonped
Haha, vad var det där för logik?
Känner man att man behöver försvara sig i den här tråden där det är vedertaget att folk kan skriva vad som helst egentligen om en grupp studenter, då är det väl troligt att fördomen trampade personen på tårna, och oftast känner man inte att man blivit trampad på tårna om inte fördomen hade någon verklighetsförankring.

Exempelvis om vi har en lat människa som lever på bidrag, den lata människan skulle ta åt sig mer ifall jag säger något nedsättande om hans lathet än om jag skulle yttra något nedsättande om hans hyperaktivitet och att han är en ''workaholic'', just för att han vet att det inte stämmer. (Dåligt exempel kanske).

Menmen jag kan lika gärna vara ute och cykla, ibland flummar jag iväg i mina egna tankar haha.
Citera
2015-07-22, 17:10
Medlem
Zlaneks avatar
Civilingenjör-öppen ingång?
Citera
2015-07-22, 18:26
Medlem
nihilverums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zlanek

Bra på matte, men obeslutsam. Det var ju så enkelt så det var öppet () mål.
Citera
2015-07-22, 23:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ambivallens

Lite det som är charmen med tråden! När folk känner behovet att försvara sig - then you know the fördom is spot on
Citera
2015-07-22, 23:27
Medlem
Rosikos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zlanek
Förvirrad men intelligenta människor. Såna som får ångest över att behöva välja mat från en meny på resturang. Politiskt röstar de på MP pga att det står miljö i namnet, "och sånt är ju bra". Alternativet Centerpartiet, "för de är varken höger eller vänster".
Citera
2015-07-23, 00:40
Medlem
jousif650s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rosiko
Förvirrad men intelligenta människor. Såna som får ångest över att behöva välja mat från en meny på resturang. Politiskt röstar de på MP pga att det står miljö i namnet, "och sånt är ju bra". Alternativet Centerpartiet, "för de är varken höger eller vänster".

Stämmer väl.
Valet 2014 hade jag svårt att välja därför röstade jag inte . Iaf är höger
Citera
2015-07-23, 03:41
Medlem
MessiahMintss avatar
Äldre (25-30) nya studenter på civ.ing på bra lärosäte?
Citera
2015-07-23, 10:27
Medlem
jousif650s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MessiahMints

Folk med stor ambition som började jobba direkt efter gymnasiet och trodde att de ska bli rika genom att samla pengar under 5 år istället för att plugga. De ångrar sig alltid att de inte började plugga direkt efter gymnasiet, men hen tröstar sig alltid och säga (Jag behöver inte ta studielån).
Senast redigerad av jousif650 2015-07-23 kl. 10:32.
Citera
2015-07-23, 11:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MessiahMints

Och sen när blev 25 "äldre"?

Jag skulle säga: studenter med större livserfarenhet, studiemotivation och många gånger också relevant ämneskompetens jämfört med dem som kommer direkt från gymnasiet och tror att de äger världen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in