2015-07-23, 11:39
Medlem
utan.att.stannas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MessiahMints
Äldre (25-30) nya studenter på civ.ing på bra lärosäte?
Smarta människor som får en god mix av livserfarenet, arbetserfarenhet och ( väldigt mycket fördom från mig) lägger upp studierna på ett bättre strukturerat sätt. Slipper leva på fattigdomens gräns under studierna dessutom.
Citera
2015-07-23, 12:17
Medlem
Fördommar mot MKV-studerande? (Media och kommuniaktionsvetenskap).
Citera
2015-07-23, 13:37
Medlem
utan.att.stannas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av schwimmente
Medelmåttor, uppväxt i trygg medelklassmiljö. Inte haft några speciella utmaningar i livet. Många småstadsmänniskor. Drömmer om att köpa en bostadsrätt i Stockholm och fly sitt förflutna från en sömnig gammal industristad.
Citera
2015-07-23, 16:55
Medlem
Buscemis avatar
Brandingenjör?
Citera
2015-07-23, 17:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av schwimmente

Jag läser skiten. Om du har fördomar/frågor kan du PM:a.
Citera
2015-07-23, 18:59
Medlem
Baachs avatar
Citat:
Tråkiga och självgoda typer som anser sig vara lite bättre än andra studenter. Slutar vara en egen person och kommer för alltid att identifiera sig med civilingenjör.

Citat:
Ursprungligen postat av Buscemi
Brandingenjör?
Man vill vara en hjälte ala brandkåren men klarar inte brandkårens fys-tester och varken vågar eller vill göra grovjobbet. Typ man vill vara den stora muskulösa brandsoldaten ute på fältet men i verkligheten kommer man sitta på kontor och typ utveckla brandvarnare med 5 % högre rökkänslighet
Senast redigerad av Baach 2015-07-23 kl. 19:04.
Citera
2015-07-23, 19:43
Medlem
Citat:

Osäker kille som efter gymnasiet inte visste vad han ville plugga till. Därefter kom den dagen några år senare då flashbacks välsignade ingenjörselit övertygat honom om den "rätta" vägen.
Inte nödvändigtvis smartare eller mer allmänbildad än andra kategorier av studenter men en förkärlek för matematik och teknik existerar såklart, annars hade man ju inte hoppat på civ. ing.
Citera
2015-07-24, 07:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MeNeFrego
Jag läser skiten. Om du har fördomar/frågor kan du PM:a.
Jag har redan examen i det så det är lugnt. Ville bara veta vad det finns för fördomar mot mig.
Citera
2015-07-24, 17:25
Medlem
StarSuckers avatar
Citat:

De är mer strukturerade i sina studier och har samma studiedisciplin som om det hade varit ett arbete.
Är lite mer distanserad från sina studiekamrater. Medans de yngre studenterna gärna träffas på kvällar och helger för att festa så är de äldre studenternas relation till sina studiekamrater fokuserat runt studierna. Detta kan vara detsamma som en annan användare sa självgod till, medan det istället är att man inte delar samma intressen som de yngre studenterna.

Aldrig bäst i klassen men deras disciplin gör att de håller en god och jämn nivå i alla kurser. Envisa som stryk då de oftast har hoppat av arbete för att studera och har inte misslyckande som alternativ.
Citera
2015-07-24, 18:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StarSucker
De är mer strukturerade i sina studier och har samma studiedisciplin som om det hade varit ett arbete.
Är lite mer distanserad från sina studiekamrater. Medans de yngre studenterna gärna träffas på kvällar och helger för att festa så är de äldre studenternas relation till sina studiekamrater fokuserat runt studierna. Detta kan vara detsamma som en annan användare sa självgod till, medan det istället är att man inte delar samma intressen som de yngre studenterna.

Aldrig bäst i klassen men deras disciplin gör att de håller en god och jämn nivå i alla kurser. Envisa som stryk då de oftast har hoppat av arbete för att studera och har inte misslyckande som alternativ.

Snackar vi riktiga "fördomar" nu i stil med "alla jurister är paragrafryttare och avgudar Harvey Specter Suits" eller något annat? Känns som att du har en väldigt förskönad bild av äldre ingenjörer. Vad hände med den lite spydiga kommentaren som ekonomer/jurister/mediafolk etc får stå ut med?
Citera
2015-07-24, 20:48
Medlem
StarSuckers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DaMarcus
Snackar vi riktiga "fördomar" nu i stil med "alla jurister är paragrafryttare och avgudar Harvey Specter Suits" eller något annat? Känns som att du har en väldigt förskönad bild av äldre ingenjörer. Vad hände med den lite spydiga kommentaren som ekonomer/jurister/mediafolk etc får stå ut med?

Det kan hända att jag har en förskönad bild, vad vet jag. Jag säger bara vilka fördomar jag har.
Citera
2015-07-24, 23:56
Medlem
MessiahMintss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kmpa
Och sen när blev 25 "äldre"?

Äldsta 5-10 procenten på ingenjörsutbildningarna. Över 35 är nästan ingen
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto