2012-10-23, 19:18
Medlem
SummaSummarums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rotner
Kollade igenom artikeln och skillnaderna är som sagt marginella. En siffra som 10-15 mindre i IQ oroar dig för mångfalden? Snälla försök ansluta dig till verkligheten. Ska man resonera som du och övriga raskritiker så kommer man inte komma någonstans i världen, utan bara haka upp sig på oväsentliga och obetydliga saker. Man kan hitta fel i vad fan som helst men vissa saker är helt enkelt inte värda att lägga energi på. Speciellt inte när det handlar om så vaga belägg och vetenskapliga bevis som endast visar en marginell skillnad. Och speciellt inte när det handlar om människor och enskilda individer.

Du nämnde tidigare att negrer ligger vid gränsen för mental efterblivenhet men det tog dem ju också upp i studien du länkade och visade på att det endast gällde i länder med dålig utbildning och hög analfabetsantal. Negrer i industriländer låg bara 10-15 i IQ under den genomsnittliga vita mannen. Så där motbevisade du dig själv.

Det enda ni rasister kan göra är att gräva er ner i obefintliga problem och inte tillämpa kritiskt eller humant tänkande på en lämplig nivå. Och om vi ska gå på intellekt så kan jag ju slänga in studien som visar på att rasister också har ett genomsnittligt lägre IQ än den normale Svensson.

http://www.dn.se/nyheter/vetenskap/fordomar-och-lag-iq-hanger-i-hop-enligt-ny-studie
http://www.metro.se/nyheter/rasism-hor-ihop-med-lag-intelligens-visar-forskning/EVHlbc!xAOgdFBZbgrE/
.
Negrer i USA är till viss del blandade med vita vilket höjer deras medel. Miljömässiga omständigheter inverkar även med det är som påvisats till största delen ärftligt.

IQ är heller inte den enda relevanta parametern. Det finns även all slags skillnader i beteende och sociala koder mellan folkslag. Exempelvis när det gäller konflikthantering och våldsbenägenhet. Det man ser i olika länder är resultatet av folkens civilisationsbyggande. Det är sprunget ur deras natur precis som vårat samhälle är sprunget ur våran natur. Byter man ut befolkningen så förändras allt.

Att det sedan är att be om konflikt att fösa ihop stora grupper av vitt skilda folkslag inom samma område är en annan sak.

Resultatet av att resonera som mig är man inte fyller alla vita länder med främmande folk tills de vita blir minoriteter och deras civilisation går under. Man undviker på så sätt att stödja en destruktiv och sinnessjuk agenda. Det är något jag rekommenderar till alla som på allvar vill kalla sig "humanister".
Senast redigerad av SummaSummarum 2012-10-23 kl. 19:24.
2012-10-23, 19:22
Medlem
Rotners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av krackelerar
Det finns t.ex. en hjärtmedicin framtagen speciellt för svarta eller negrer om du så vill den heter Bidil. Google är din kompis.
Bara ett exempel.

Edit, pga. särskrivning.

"The scientific research leading to BiDil’s approval tested the drug only in African American populations, apparently for commercial reasons, so the drug’s efficacy in other populations is unknown"

http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC1687161/

Man har inte testat medicinen på andra etniska grupper och därför bevisar det inget, här är varför:

Det är det bara en prototyp för att försöka skapa medicin som grundar sig på genetik. På så sätt hoppas man i fortsättningen på att kunna se varje enskild människas genetiska struktur och anpassa medicinen efter dem. Sen vet man att olika raser har skillnader på skelett, muskulatur osv. Och det handlar ju såklart dessutom om hjärtat också. Dessa skillnader är definitivt mer signifikanta än de marginella skillnader man ser på vissa etniska gruppers intellekt och beteenden.

Eftersom det handlar om skelett, muskler och organ i detta fall så har det därmed inget att göra med intellektet och vi kan därför avfärda detta från debatten.
2012-10-23, 19:44
Medlem
Rotners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SummaSummarum
Negrer i USA är till viss del blandade med vita vilket höjer deras medel. Miljömässiga omständigheter inverkar även med det är som påvisats till största delen ärftligt.

Fast nu stod det ju tydligt i studien att man valde ut första generationens afro-amerikaner till forskningen. Alltså afrikaner som för första gången i sin generation växt upp eller flyttat till USA i tidig ålder. Så det där håller inte

Citat:
IQ är heller inte den enda relevanta parametern. Det finns även all slags skillnader i beteende och sociala koder mellan folkslag. Exempelvis när det gäller konflikthantering och våldsbenägenhet. Det man ser i olika länder är resultatet av folkens civilisationsbyggande. Det är sprunget ur deras natur precis om vårat samhälle är sprunget ur våran natur. Byter man ut befolkningen så förändras allt.

Att det sedan är att be om konflikt att fösa ihop stora grupper av vitt skilda folkslag inom samma område är en annan sak.

När man tar upp IQ kan man i alla fall hålla en vettig debatt med rasister. Ännu mer ignorans fyllda punkter såsom etniska gruppers beteende och sociala koder är dock endast teorier som saknar något som helst belägg förutom det ni alltid går på, civilisationsuppbyggnaden. Men för att ha ett öppet sinnen så krävs det också att man tar en titt på historien och inte bara nuet för att få en förståelse för varför situationen ser ut som den gör. Att vi är industriländer och dem utvecklingsländer. Det finns så mycket aspekter man måste ta till vara på för att skapa en så utförlig förklaring som möjligt kring detta. Och det finns en förklaring. Men förklaringen begrundar sig inte på olika etniciteters sociala koder och beteenden. Det finns en mycket mer logisk och rationell förklaring på detta fenomen. Jag rekommenderar att läsa boken "Guns, Germs, & Steel" av Jared Diamond, han förklarar detta fenomen väldigt utförligt och genomtänkt.

Citat:
Resultatet av att resonera som mig är man inte fyller alla vita länder med främmande folk tills de vita blir minoriteter och deras civilisation går under. Man undviker på så sätt att stödja en destruktiv och sinnessjuk agenda. Det är något jag rekommenderar till alla som på allvar vill kalla sig "humanister".

Visst finns det problem med att beblanda olika nationers kulturer och värderingar, där är jag helt med dig. Men problemet ligger inte på de främmande folken utan snarare på politikernas ignorans fyllda integrationspolitik.
Senast redigerad av Rotner 2012-10-23 kl. 19:47.
2012-10-23, 19:47
Medlem
krackelerars avatar
Citat:
"The scientific research leading to BiDil’s approval tested the drug only in African American populations, apparently for commercial reasons, so the drug’s efficacy in other populations is unknown"

http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC1687161/

Man har inte testat medicinen på andra etniska grupper och därför bevisar det inget, här är varför:

Det är det bara en prototyp för att försöka skapa medicin som grundar sig på genetik. På så sätt hoppas man i fortsättningen på att kunna se varje enskild människas genetiska struktur och anpassa medicinen efter dem. Sen vet man att olika raser har skillnader på skelett, muskulatur osv. Och det handlar ju såklart dessutom om hjärtat också. Dessa skillnader är definitivt mer signifikanta än de marginella skillnader man ser på vissa etniska gruppers intellekt och beteenden.

Eftersom det handlar om skelett, muskler och organ i detta fall så har det därmed inget att göra med intellektet och vi kan därför avfärda detta från debatten.
Du kan studera HDI index och IQ över världens befolkningar där t.ex somalier har ett generellt IQ på 68 vilket i västeuropa kan jämställas med lätt förståndshandikapp och inlärningssvårigheter.
Varför tror du att de svarta folken har så förtvivlat svårt att bygga egna stabila och välmående samhällen och nationer, den afrikanska kontinenten är rik på råvaror och klimatet ofta fördelaktigare än i t.ex nordeuropa?
Varför har de så svårt med konsekvenstänkande, långsiktikhet, samarbete etc.etc.
Är det bara slumpen eller ren otur som gör att de misslyckas?
Varför blir det inte kaos och upplopp vid en naturkatastrof i Japan på samma sätt som på t.ex. Haiti?
Varför klarar asiater och vita de som inte de svarta folken mäktar med?
Är det bara slumpen?
2012-10-23, 19:49
Medlem
mrbananbrallans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ManJuice
Instämmer! Så snabbt en person har trampat sin fot i Sverige så blir han svensk, alla kan bli svenskar. Alltså är "etniska svenskar" lika svenska som alla andra.

"Ursvenskt är bara barbariet. Resten av utvecklingen har kommit utifrån"

Jag är svensk, du är svensk, alla är vi svenskar. Yes we can - be svensk.

jag var i japan för 2 år sedan och så fort jag la foten på japansk mark så blev jag japan, jag är fortfarande japan o delvis svensk, säger ni annat är ni rasister.
2012-10-23, 19:53
Medlem
Rotners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av krackelerar
Du kan studera HDI index och IQ över världens befolkningar där t.ex somalier har ett generellt IQ på 68 vilket i västeuropa kan jämställas med lätt förståndshandikapp och inlärningssvårigheter.
Varför tror du att de svarta folken har så förtvivlat svårt att bygga egna stabila och välmående samhällen och nationer, den afrikanska kontinenten är rik på råvaror och klimatet ofta fördelaktigare än i t.ex nordeuropa?
Varför har de så svårt med konsekvenstänkande, långsiktikhet, samarbete etc.etc.
Är det bara slumpen eller ren otur som gör att de misslyckas?
Varför blir det inte kaos och upplopp vid en naturkatastrof i Japan på samma sätt som på t.ex. Haiti?
Varför klarar asiater och vita de som inte de svarta folken mäktar med?
Är det bara slumpen?

Ta en titt på det jag har skrivit till SummaSummarum så kan du få svar på ditt första påstående. Dina andra frågor besvarade jag också precis för en sekund sedan.

Slump kan man kalla det om man vill. Allt är en slump.

Guns, Germs, and Steel: The Fates of Human Societies av Jared Diamond, läs den så får du svar på dina frågor.

Edit: "Varför klarar asiater och vita de som inte de svarta folken mäktar med?" "Varför har de så svårt med konsekvenstänkande, långsiktikhet, samarbete etc.etc." det där förstår jag dock inte. Finns inga belägg för de påståendena.
Senast redigerad av Rotner 2012-10-23 kl. 20:01.
2012-10-23, 20:03
Medlem
SummaSummarums avatar
Citat:
Fast nu stod det ju tydligt i studien att man valde ut första generationens afro-amerikaner till forskningen. Alltså afrikaner som för första gången i sin generation växt upp eller flyttat till USA i tidig ålder. Så det där håller inte
Hittar du på nu? Det står ju tvärtom att de kom från andra stater inom USA:

"The geographical origin of the adopted children was not uniform. All except one white adopted child was adopted in-state. Black and interracial children came from twelve states and Asian and indigenous American children came from Minnesota as well as from Korea, Vietnam, Canada and Ecuador."
http://en.wikipedia.org/wiki/Minnesota_Transracial_Adoption_Study
Citat:
När man tar upp IQ kan man i alla fall hålla en vettig debatt med rasister. Ännu mer ignorans fyllda punkter såsom etniska gruppers beteende och sociala koder är dock endast teorier som saknar något som helst belägg förutom det ni alltid går på, civilisationsuppbyggnaden. Men för att ha ett öppet sinnen så krävs det också att man tar en titt på historien och inte bara nuet för att få en förståelse för varför situationen ser ut som den gör. Att vi är industriländer och dem utvecklingsländer. Det finns så mycket aspekter man måste ta till vara på för att skapa en så utförlig förklaring som möjligt kring detta. Och det finns en förklaring. Men förklaringen begrundar sig inte på olika etniciteters sociala koder och beteenden. Det finns en mycket mer logisk och rationell förklaring på detta fenomen. Jag rekommenderar att läsa boken "Guns, Germs, & Steel" av Jared Diamond, han förklarar detta fenomen väldigt utförligt och genomtänkt.
De politiskt korrekta anammar alltid förklaringsmodeller som härleder alla problem till "den vite mannen" på olika sätt även om det kan ske indirekt genom att skylla på ekonomi. Det är inte schysst eller hederligt. Det är dags för dig att se det mönstret. Du försöker framstå som objektiv och rättvis men bortser samtidigt från biologins enorma betydelse för levande varelser. Människoraser fungerar på samma sätt som variationer inom andra arter, det är skillnader i beteende, fysiologi och allt möjligt. Skillnaderna är inte teoretiska utan de kan vi se när vi tittar runt i världen.
Citat:
Visst finns det problem med att beblanda olika nationers kulturer och värderingar, där är jag helt med dig. Men problemet ligger inte på de främmande folken utan snarare på politikernas ignorans fyllda integrationspolitik.
Så låt oss sluta försöka beblanda alla världens folk i de vita folkens länder och låt oss sluta göra ursäkter för detsamma. De vita folken behöver få vara ifred.
Senast redigerad av SummaSummarum 2012-10-23 kl. 20:08.
2012-10-23, 20:03
Medlem
Det är skillnad på att vara svensk och tillhöra nationaliteten Sverige. Nationalitet innebär att du bor i landet med en etnicitet som är oberoende.
Den som pratar "mediodersvenska" är svensk vilket innebär en anpassning! - YES!
Alla har sin egna definition på vad som är "svenskt" och inte.
2012-10-23, 20:08
Medlem
Citat:
Skillnaderna mellan länder i tredje världen och ett land som Sverige är inte försumbara. Du verkar ta väldigt mycket för givet du. Det krävs svenskar för att skapa ett svenskt samhälle.

När det gäller IQ så handlar det om upp till 30 poäng skillnad, vissa folkslag räknas enligt våra skalor som mentalt efterblivna.

Det är ju tur att du inte är helt från vettet.
Hur tror du att din personlighet hade sätt ut om du vuxit upp i ett U-land, med en helt annan familj, andra vänner, annat dagis, annan skolundervisning, annan mat, andra kläder, andra tv-kanaler, etc.
Hade du satt samma poäng på IQ-testet? Hade du haft samma moral? Hade du en vacker dag introducerat dina mörkhyade kompisar till köttbullar och lingon?...
2012-10-23, 20:08
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av UltimateGohan
Hur kan svenskar bli minoritet när invandrare tillslut blir svenskar?

Det kommer inte hända på länge om ens det. Gör det det så förstår jag ändå inte problemet.

På vilket sätt är det så viktig fråga?
För att bevara sverige svenskt?

Sverige har inte varit svenskt på länge.

Tycker att ni främlingsfientliga ska börja tänka på andra saker än integration/invandring då det alltid kommer finnas invandrare.

Tror inte att det är där skon klämmer...det vi ser idag är att det väller in folk över gränserna som kallar sig för flyktingar och som söker asyl och som vi sen får försörja i flerafleraflera år. Jag har inga problem med att det kommer hit utlänningar och vill skaffa sig ett bättre liv..men varför ska jag och alla andra bekosta deras nya liv för? Fanns det arbeten(riktiga arbeten alltså inge jävla hittepååtgärd som staten trixat ihop för att snygga till statistiken) och bostäder så skulle jag vara den förste att välkomna dom som kommer hit.

Men nu ser ju inte verkligheten ut på det sätet. Istället får vi hit religiösa vidskepliga analfabetiska niggrer som i bästa fall klarar av att jobba som assistent åt sin egen inavlade son. Dessa ska vi inte ta emot. Slå igen dörrn vid gränsen framför näsan på dom bara.
2012-10-23, 20:13
Medlem
SummaSummarums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av theredpill
Hur tror du att din personlighet hade sätt ut om du vuxit upp i ett U-land, med en helt annan familj, andra vänner, annat dagis, annan skolundervisning, annan mat, andra kläder, andra tv-kanaler, etc.
Hade du satt samma poäng på IQ-testet? Hade du haft samma moral? Hade du en vacker dag introducerat dina mörkhyade kompisar till köttbullar och lingon?...
Mitt IQ hade antagligen varit likartat men kulturella influenser hade förstås varit annorlunda. Om du däremot hade satt en hel koloni av SummaSummarums någonstans i tredje världen så hade vi med tiden utvecklat ett samhälle som skiljt sig markant från omgivningen. Man kan inte endast fokusera på individnivå när det handlar om stora folkförflyttningar, vilket är vad det handlar om i västländer som drabbas av "multikulturalisering".
Senast redigerad av SummaSummarum 2012-10-23 kl. 20:16.
2012-10-23, 20:29
Medlem
Rotners avatar
Citat:
Hittar du på nu? Det står ju tvärtom att de kom från andra stater inom USA:

"The geographical origin of the adopted children was not uniform. All except one white adopted child was adopted in-state. Black and interracial children came from twelve states and Asian and indigenous American children came from Minnesota as well as from Korea, Vietnam, Canada and Ecuador."
http://en.wikipedia.org/wiki/Minnesota_Transracial_Adoption_Study

"Trans-Racial Adoption Studies. Race differences in IQ remain following adoption by White middle class parents. East Asians grow to average higher IQs than Whites while Blacks score lower. The Minnesota Trans-Racial Adoption Study followed children to age 17 and found race differences were even greater than at age 7: White children, 106; Mixed-Race children, 99; and Black children, 89."

http://www.news-medical.net/news/2005/04/26/9530.aspx - Din egna länk.

Citat:
De politiskt korrekta anammar alltid förklaringsmodeller som härleder alla problem till "den vite mannen" på olika sätt även om det kan ske indirekt genom att skylla på ekonomi. Det är inte schysst eller hederligt. Det är dags för dig att se det mönstret. Du försöker framstå som objektiv och rättvis men bortser samtidigt från biologins enorma betydelse för levande varelser. Människoraser fungerar på samma sätt som variationer inom andra arter, det är skillnader i beteende, fysiologi och allt möjligt. Skillnaderna är inte teoretiska utan de kan vi se när vi tittar runt i världen.

Typiskt rasister att kalla alla som inte står för deras ideologi för pk-människor. Jag har inte sagt någonting om att den vite mannen varit skyldig för problemen. Jag hänvisade endast till en bok som beskriver varför alla moderna civilisationer ser ut som den gör och en förklaringsmodell som tar upp varför det blivit som det blivit.

Är det schysst och hederligt att kasta olika etniska grupper över en kam?

Jag försöker inte framstå som någonting, är ganska neutral i de flesta frågor. Detta är på grund av att jag har svårt att se saker och ting svart eller vitt utan jag vill hellre se saker från flera olika synvinklar innan jag kan fatta en ståndpunkt.

Jag tycker det är du som bortser från biologins enorma betydelse för levande varelser. När det handlar om oss människor så har vi alltid haft ett stort beroende av varandra och en samarbetsvilja. Vi är ett flock djur. Det är snarare du och andra rasister som vill häva denna samarbetsförmåga och beroende av andra människor genom att neka dem rätten till detta. Till och med djur samarbetar, inte bara raser emellan, utan ARTER emellan, för sin överlevnad. Så att häva denna samarbetsvilja och beroende som vi har människor emellan är snarare som att gå emot naturens lag.

Citat:
Så låt oss sluta försöka beblanda alla världens folk i de vita folkens länder och låt oss sluta göra ursäkter för detsamma.

Sluta, nej, människor behöver fortfarande hjälp och stöd från krig och katastrofer. Man borde snarare fokusera på integrationspolitiken för att försöka få vårt samhälle att fungera tillsammans. Låta nyanlända lära sig språket, kulturen, värderingarna och sluta upp med segregationen.
Senast redigerad av Rotner 2012-10-23 kl. 20:42.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in