2012-10-24, 15:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av infidel
Nej, SDs officiella ståndpunkt är att vem som helst kan bli svensk, även en somalisk muslim, bara han antar "svenska värderingar". Se Kasselstrandlänken i min signatur. Den här myten om att "SD egentligen är ett rasistnazistiskt parti i hemlighet" som florerar på flashback är bara en myt. SD-fjortisarna vidarebefodrar den för att de inte förstår bättre, vänstervridna postare vidarebefodrar den för att skrämma folk med "nazisterna kommer".

Nu kan inte jag tala för SD, men själv anser jag att etniska svenskar självklart finns, och jag har också förståelse för att människor har etniska intressen (dvs ett intresse av att värna sin etniska särart). Däremot anser jag inte att man skall slänga ut alla utlänningar bara för att de inte är etniskt svenska. Människor som kommer utifrån och som tar till sig svenska värderingar, svensk kultur och ett svenskt beteende har jag inga problem med, och de kan självklart stanna så länge det handlar om rimliga mängder. Massinvandring från t.ex. Afrika som gör etniska svenskar till en minoritet i sitt eget land är knappast acceptabelt, även om de blir kulturellt svenska enligt ovan.

Människor som inte accepterar vår kultur och våra värderingar kan däremot ta sitt pick och pack och dra till något land som passar dem bättre. Och vägrar de att flytta är jag öppen för mer resoluta metoder för att få dem att ge sig av. Bulldozers och andra anläggningsmaskiner kan nog vara lämpliga hjälpmedel. I Frankrike river man zigenarläger på löpande band, här kan man riva miljonprogramshus så att avskummet inte har någonstans att bo. Börjar de bråka sätter man in stridsvagnar.
2012-10-24, 16:18
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Kjellkaramell
Det är ju så? Vänstermänniskor som vänsterpartister, såssar, folkpartister etc är ju i princip de enda som tycker att det är så.

En neger kan aldrig någonsin bli SVENSK, SKANDINAVIER etc men däremot så kan de bli svenska MEDBORGARE. Precis som jag aldrig någonsin kan bli en afrikan men däremot en afrikansk medborgare i något land där. En som BOR och arbetar i landet.

Det är inte svårare än så.

Jag tycker att det är så och jag sympatiserar inte med någon av partierna du nämnde. Du kanske blir förvånad nu men det finns faktiskt människor med egna åsikter också, man kan sympatisera med åsikter på högersidan, vänstersidan, samt åsikter som inte tillhör någon av sidorna, på samma gång. Sluta dela upp allt och alla i politiska fack, det är så jävla korkat.

Nu är det dock så att man blir svensk när man får sitt svenska medborgarskap, oavsett vad du och andra tycker om det. Dock kan man aldrig få exakt samma genetik som andra, men Sverige är redan, och har länge varit ett land med många genetiska grupper (100-tals år innan dagens invandring).
2012-10-24, 16:31
Avslutad
Man sa förr att någon var halvfinne om den hade en svensk mamma och finsk pappa eller tvärtom.
Då borde ju helt enkelt en Iranie förbli en fullblodsiranie om denne flyttar till Sverige oavsätt vilket.
Det spelar ingen roll om den har medborgarskap i Sverige.
Halvfinnen jag nämne hade ju 50% svenskt blod och var då 50% svensk.
Om man då har noll% svenskt blod är man helt enkelt 0% svensk.

Förbannat enkelt
2012-10-24, 17:28
Medlem
krackelerars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Utspilld
Jag tycker att det är så och jag sympatiserar inte med någon av partierna du nämnde. Du kanske blir förvånad nu men det finns faktiskt människor med egna åsikter också, man kan sympatisera med åsikter på högersidan, vänstersidan, samt åsikter som inte tillhör någon av sidorna, på samma gång. Sluta dela upp allt och alla i politiska fack, det är så jävla korkat.

Nu är det dock så att man blir svensk när man får sitt svenska medborgarskap, oavsett vad du och andra tycker om det. Dock kan man aldrig få exakt samma genetik som andra, men Sverige är redan, och har länge varit ett land med många genetiska grupper (100-tals år innan dagens invandring).
Sverige har historiskt varit ett av Europas mest homogena länder.
Sveriges statsminister Erlander sade så sent som på 60-talet att vi är lyckligt lottade som har en etniskt homogen befolkning och slipper problem av den art som då fanns på andra håll (och numera finns även hos oss)
Sen kom vänstervågen och kulturmarxismen som bekant.Du är en ung student gissar jag.
Du har fel även i den här frågan således.
2012-10-24, 17:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av init
Nu kan inte jag tala för SD, men själv anser jag att etniska svenskar självklart finns, och jag har också förståelse för att människor har etniska intressen (dvs ett intresse av att värna sin etniska särart). Däremot anser jag inte att man skall slänga ut alla utlänningar bara för att de inte är etniskt svenska. Människor som kommer utifrån och som tar till sig svenska värderingar, svensk kultur och ett svenskt beteende har jag inga problem med, och de kan självklart stanna så länge det handlar om rimliga mängder. Massinvandring från t.ex. Afrika som gör etniska svenskar till en minoritet i sitt eget land är knappast acceptabelt, även om de blir kulturellt svenska enligt ovan.

Människor som inte accepterar vår kultur och våra värderingar kan däremot ta sitt pick och pack och dra till något land som passar dem bättre. Och vägrar de att flytta är jag öppen för mer resoluta metoder för att få dem att ge sig av. Bulldozers och andra anläggningsmaskiner kan nog vara lämpliga hjälpmedel. I Frankrike river man zigenarläger på löpande band, här kan man riva miljonprogramshus så att avskummet inte har någonstans att bo. Börjar de bråka sätter man in stridsvagnar.

Om vi däremot inte börjar kasta ut människor så är vi för all framtid förlorade. Det finns redan så extremt många invandrare i landet, och de kommer att fortsätta öka ett bra tag till. Tänk också på att de har betydligt högre nativitet än svenskar. Svenska ungdomar under 20 utgör faktisk redan mindre än 50% i Malmö, och det märks även att det börjar bli en liknande situation i min stad. Vi måste således utvisa människor baserat på deras härkomst redan idag. Jag förstår att det för vissa kan kännas omoraliskt och fel på något vis, men gör vi inte det så är det adjö med svenskarna. Dessutom är det de nuvarande politikerna som bestämmer hur omoraliska och "hjärtlösa" åtgärderna måste bli, men vi måste vara glasklara i vår hållning. Vi ska vara för ett svenskt Sverige, om det sedan betyder att vi måste kasta ut en miljon, två, tre eller fem miljoner är helt upp till dagens makthavare.
2012-10-24, 18:12
Avslutad
Och alla som kom till USA blev indianer..?

Nu tror jag att vi har väldigt långt kvar innan svenskar är i minoritet, men man fattar ju vad som menas med det. Även om det finns "gränsfall" hurvida någon är etnisk svensk eller inte.

Medborgare är inte nödvändigtvis samma sak, skulle jag bli medborgare i Kina skulle jag ändå aldrig börja kalla mig för kines. Jag har dock inget emot de invandrare med svenskt medborgarskap som faktiskt ser sig som svenskar, upp till var och en. Men oavsett vilket så förstår jag vad som menas, sedan en annan femma om man tror samma sak eller inte.
2012-10-24, 20:45
Medlem
DRPOEs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sjelvefan
Och alla som kom till USA blev indianer..?

Nu tror jag att vi har väldigt långt kvar innan svenskar är i minoritet
.

Med dagens tempo på invandring och nativitetstal på invandrare, så är det 23 år kvar till svenskarna är minoritet.

Om du skaffar barn idag, så kommer dina barnbarn att leva som förtryckt minoritet i ett mena-land.
2012-10-25, 10:23
Bannlyst
Ni kanske skulle räkna lite på hur lång tid det skulle ta innan de som ni benämner som svenskar skulle bli en minoritet. Skulle vi påstå att 5M av Sveriges 9M invånare idag är svenskar så skulle det ju med samma utvecklingstakt fortfarande ta över 20 år innan svenskarna skulle vara en minoritet.

Samtidigt skulle det inte finnas något som kan anses vara en grupp som skulle kunna vara i majoritet och svenskarna förblir den största gruppen ett bra tag till.

Nu är inte förhållandet svenskar/invandrare 5/4.

2012-10-25, 16:34
Medlem
Ignatius94s avatar
Sverige och övriga Europa är skrämmande likt de förhållandena under 1500-talet och framåt då den Europeiska befolkningen ökade drastiskt och lösningen var att kolonisera den nya världen. Då de vita Européerna trängde undan ursprungsbefolkning i sin egna länder eller stammar och senare grundade egna städer och förde med sig sin kultur från Europa utan att ta hänsyn till folket som fanns där från början. Idag sker motsatsen där de utom-Européeska "nybyggarna" tar sig in i I våran värld för att med tiden byta ut den vita rasen.
2012-10-25, 17:04
Medlem
krackelerars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ignatius94
Sverige och övriga Europa är skrämmande likt de förhållandena under 1500-talet och framåt då den Europeiska befolkningen ökade drastiskt och lösningen var att kolonisera den nya världen. Då de vita Européerna trängde undan ursprungsbefolkning i sin egna länder eller stammar och senare grundade egna städer och förde med sig sin kultur från Europa utan att ta hänsyn till folket som fanns där från början. Idag sker motsatsen där de utom-Européeska "nybyggarna" tar sig in i I våran värld för att med tiden byta ut den vita rasen.
Skillnaden är att våra politiker och myndighetssverige står på främlingarnas sida och dessutom betalar dem med våra pengar för att göra detta.
Ivrigt påhejade av en enig journalistkår, sjukt räcker inte till för att beskriva detta.
2012-10-26, 01:31
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av krackelerar
Sverige har historiskt varit ett av Europas mest homogena länder.
Sveriges statsminister Erlander sade så sent som på 60-talet att vi är lyckligt lottade som har en etniskt homogen befolkning och slipper problem av den art som då fanns på andra håll (och numera finns även hos oss)
Sen kom vänstervågen och kulturmarxismen som bekant.Du är en ung student gissar jag.
Du har fel även i den här frågan således.

Vi har fullt med valloner, och har haft väldigt länge. Ja, det kanske han gjorde, men vi vet ju alla hur man resonerade på 60-talet om dessa saker. Varför ska vi sträva bakåt istället för framåt? Sverige har knappast varit ett välfärdsland under större delen av tiden de har varit "homogent", utan de kom främst tack vare att vi slapp undan världskrigen.

Student är jag inte längre nej, dock tycker jag att det är sorgligt med alla unga som blivit totalt hjärntvättade av den pågående högervågen.

"Fel"? Okej, så du definierar alltså vad som är fel och rätt i den här frågan? Det handlar naturligtvis om åsikter, inte om fel eller rätt.
2012-10-26, 03:25
Medlem
NyanNyans avatar
Indianerna i Amerika är inte och har aldrig varit en minoritet med andra ord?
Skönt att höra.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in