Citat:
Ursprungligen postat av infidel
Nej, SDs officiella ståndpunkt är att vem som helst kan bli svensk, även en somalisk muslim, bara han antar "svenska värderingar". Se Kasselstrandlänken i min signatur. Den här myten om att "SD egentligen är ett rasistnazistiskt parti i hemlighet" som florerar på flashback är bara en myt. SD-fjortisarna vidarebefodrar den för att de inte förstår bättre, vänstervridna postare vidarebefodrar den för att skrämma folk med "nazisterna kommer".
Nu kan inte jag tala för SD, men själv anser jag att etniska svenskar självklart finns, och jag har också förståelse för att människor har etniska intressen (dvs ett intresse av att värna sin etniska särart). Däremot anser jag inte att man skall slänga ut alla utlänningar bara för att de inte är etniskt svenska. Människor som kommer utifrån och som tar till sig svenska värderingar, svensk kultur och ett svenskt beteende har jag inga problem med, och de kan självklart stanna så länge det handlar om rimliga mängder. Massinvandring från t.ex. Afrika som gör etniska svenskar till en minoritet i sitt eget land är knappast acceptabelt, även om de blir kulturellt svenska enligt ovan.
Människor som inte accepterar vår kultur och våra värderingar kan däremot ta sitt pick och pack och dra till något land som passar dem bättre. Och vägrar de att flytta är jag öppen för mer resoluta metoder för att få dem att ge sig av. Bulldozers och andra anläggningsmaskiner kan nog vara lämpliga hjälpmedel. I Frankrike river man zigenarläger på löpande band, här kan man riva miljonprogramshus så att avskummet inte har någonstans att bo. Börjar de bråka sätter man in stridsvagnar.