2011-12-25, 13:54
Medlem
GlennvonGoteborgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Galanthus
Din referens kan ju knappast vara allmänt accepterad i och med att den genomsyras av extremisitisk/populistisk politik från början till slut. Ja, jag har faktiskt exakt samma funderingar när det gäller t.ex. somalier och judar men nu var det "svensk" som var i fokus. Så frågan kvarstår nog tyvärr men låt oss dela in svenskfrågan i tre delar. Vilka är de allmänt accepterade definitionerna på:
Svenskt medborgarskap?
Svenk etnicitet?
Svensk kultur?

När du och många andra anonyma populister/extremister på högerkanten möter på kritik, varför måste ni då alltför ofta blanda in extrema begrepp som sionistmaffia, kulturmarxism och andra kontraproduktiva och verklighetsfrämmande begrepp? Det låter ganska likt Anders Behring Breiviks och andra tungt våldskriminella personers galna konspirationsteorier...

Alla förstår vart du vill komma men ingen här bryr sig om dig och din galna anti-svensk propaganda.
Det börjar liksom bli himla tjatigt!
Till och med ett litet barn vet vem som är svensk/skandinav och vem som är afrikan eller kines, så du kan sluta spela dum och ovetande!

Se så! Smutsa inte ner detta forum mer med din idioti!

Dessutom går du off-topic ditt kôttôvve! Frågan lyder- pågår det en massinvadring till Sverige och kommer svenskar bl en minoritet! Håll dig till ämnet eller stick härifrån!
2011-12-25, 14:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GlennvonGoteborg
Alla förstår vart du vill komma men ingen här bryr sig om dig och din galna anti-svensk propaganda.
Det börjar liksom bli himla tjatigt!
Till och med ett litet barn vet vem som är svensk/skandinav och vem som är afrikan eller kines, så du kan sluta spela dum och ovetande!

Se så! Smutsa inte ner detta forum mer med din idioti!

Dessutom går du off-topic ditt kôttôvve! Frågan lyder- pågår det en massinvadring till Sverige och kommer svenskar bl en minoritet! Håll dig till ämnet eller stick härifrån!

Jag håller mig till ämnet mer än vad du gör. Påståendet i rubriken är: "Det pågår en massinvandring - svenskar blir minoritet" och jag undrar för att det ska underlätta debatten vad som är allmänna definitioner på:
Massinvandring (invandring, invandrare)
Svensk (medborgarskap, kultur, etnicitet)
Minoritet
Om inte definitionerna är klara och gemensamma raktigenom politiska åskådningar hur i helvete ska man då lyckas debattera? Och debattera på ett sätt så att de som lyssnar eller läser ska förstå?
Nej du, håll DIG till ämnet ifråga!
2011-12-25, 14:06
Medlem
Arkiaters avatar
Det som i hög grad förenar oss svenskar och gör oss til ett unikt och överlägset folkslag är vårt språk, vår kultur och våra gemensamma moraliska väderingar. Vi känner samhörighet med våra rasfränder. Vi talar samma språk och finner rasfrämmande attribut som t ex : rotvälska, heltäckande kroppsklädslar( exempelvis burka), att försörja sig på bidrag, "hedersvåld" och förtryck mot kvinnor, som frånstötande och icke acceptabla beteenden.
Senast redigerad av Arkiater 2011-12-25 kl. 14:09.
2011-12-25, 14:13
Medlem
KuKluxKlans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GlennvonGoteborg
Jag har svårt att faktiskt se hur svenskar skall bli minoritet i Sverige, delar av Sverige definitivt (vi är redan där), men som helhet, nej.

Varför? För att Sverige/Europa/västvärlden är redan, eller som i Sveriges fall på väg, mot en ekonomisk depression som kommer få 30-talets depression att framstå som en söndags promenad.

För vad händer när svenskar på allvar börja känna av massarbetslöshet (vi talar då om officiella siffror på 18-21%).
Vad händer när svenska föräldrar inte längre kan försörja sin familj, ge det som sina barn vill ha, leva det liv som deras föräldrar gjorde...då börjar svenskar vakna upp!

Svenskar börjar redan vakna upp och inser vad som är viktigt här i livet.
När vi kunde köpa allt för lånade "gratis"pengar...hus, båt, bilar, thailndsresor you name it!
Då brydde sig folk bara om status (en falsk status) och egoismen samt den poltiska korrektheten bredde ut sig över vart samhälle, detta har kommit till sitt slut och framtiden bjuder på något helt annat.

Vi svenskar kommer att inom några månader/år att på allvar börja behöva dela på vad vårt krackelerande välfärdssystem har att erbjuda, detta välfärdssystem skall alltså delas med över 1 milj "kolonialister" till detta "nybyggarland".
Vi svenskar kommer få stå i kö till Arbetsförmedlingen, tillsammans med fårahedar från Kurdistan, kat-tuggande analfabeter från de Somaliska höglandet och zigenare från Balkan.

Samma svenskar som för 2-3 år sedan tidigare satt hemma i sina överbelånade mångmiljoner villor och klickade för facebook-gruppen "vi gillar olika".

Nej, när svensken verkligen själv sitter i skiten och ser vad som hänt med detta land så kommer det bli högljudda protester och oroligheter.

Detta hoppas jag, annars är vi som folkgrupp och som nation förlorade.

Revolutionen har redan börjat!!

Visst är det så. Även om jag personligen själv förlorar stora belopp på börsras, råvarupriser som faller fritt samt fastighetsvärden som halveras, så hoppas jag ändå på en djup lågkonjuktur/recession p.g.a. de följder som du just nämner. Nämnligen att västvärlden kommer att ses som ett mindre lockande alternativ för allsköns mänskligt avfall från främst afrika samt asien. Vi kommer inte att dra till oss lika mycket drägg tack vare en katastrofal ekonomi, och därmed räddas den vita rasen, om än ändå temporärt.
Men det ger oss tid att förbättra våra möjligheter att övertyga fler vita om att hålla stånd bättre när ekonomin så småningom vänder, och drägget vill hit igen.
2011-12-25, 14:17
Medlem
Ullenhag använder alltså exakt samma definition av "svensk" som kulturmarxistiska partier som Vänsterpartiet och Sverigedemokraterna gör, redan där borde ju normala människor reagera. Jag kommer ihåg när jag diskuterade den här saken med ledande sverigedemokrater på det nu nedlagda SDU-forumet. Inte ens när jag tog exemplet med flera miljoner svensktalande och midsommarfirande somalier kunde de acceptera att något annat än medborgarskap, sedvänjor och värderingar låg bakom svenskheten. De flesta svenskar inser förmodligen instinktivt att sån här sverigedemokratisk/Ullenhagsk "logik" är helt galen.
Senast redigerad av IvanLendl 2011-12-25 kl. 14:31.
2011-12-25, 14:24
Medlem
Erk Swedes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blargg
Lite nyfiken: Finns dessa vittnesmål att läsa/beskåda någonstans på nätet?

Här finns litegrann om kongo där svenskarna av naturliga skäl var lite förbannade..
http://sv.wikipedia.org/wiki/Kongokrisen

Var innan PKkärringar styrde och bestämde om hur världen är uppbyggd.
Men negrerna var likadana som nu..
2011-12-25, 14:25
Moderator
-Info-s avatar
Citat:

När folk (såväl invandringskrititer som vanligt folk) menar att svenskar kan bli en minoritet i framtiden så är det etniska svenskar som de syftar på. Inte svenska medborgare. Inte andra generationens invandrare. Utan de syftar på etniska svenskar.

Förmodligen förstår många av motståndare detta också, men det är ju tacksamt att försöka förvirra debatten genom att blanda in svenska medborgare osv. När de hävdar att svenskarna inte alls blir en minoritet i framtiden så menar de att svenska medborgare inte blir en minoritet eller att etniska svenskar + andra, tredje och fjärde generationens invandrare tillsammans aldrig blir en minoritet (i förhållande till utlandsfödda). Och detta kan nog stämma eftersom folk ju dör med tiden. Ingen invandrare förblir ju i Sverige för evigt, utan efter ett visst antal år så avlider personen och försvinner ur statistiken. Men däremot kan han/hon lämna avkommor efter sig, och de är inte etniska svenskar.
2011-12-25, 14:29
Bannlyst
Citat:
Jag håller mig till ämnet mer än vad du gör. Påståendet i rubriken är: "Det pågår en massinvandring - svenskar blir minoritet" och jag undrar för att det ska underlätta debatten vad som är allmänna definitioner på:
Massinvandring (invandring, invandrare)
Minoritet
Om inte definitionerna är klara och gemensamma raktigenom politiska åskådningar hur i helvete ska man då lyckas debattera? Och debattera på ett sätt så att de som lyssnar eller läser ska förstå?
Nej du, håll DIG till ämnet ifråga!
Du är väl medveten att man kan bli svensk medborgare utan att veta om vad Sveriges huvudstad heter och man behöver inte heller kunna svenska språket för att bli svensk medborgare.

Svenskt medborgarskap är alltså inget man kan använda för att kalla någon svensk då det inte är något som ställer några som helst krav på kunskap om Sverige och språket.

Svenskhet handlar om utseende och härstamning. Själva ordet ''Nation'' handlar om härstamning och blodsband. Man kan inte bli en skandinav, endast de som har rötter flera tusen år tillbaka i norra Europa är skandinaver. Det är som att påstå att man kan bli kines, det är omöjligt om man
inte tillhör den folkstammen.

Läs själv definitionen av ordet ''nation'':

Citat:
''En nation är ett kollektiv av människor som förenas av gemensamma faktorer såsom språk, religion, etnicitet, härstamning, historia, kultur, traditioner, gemensam styrelseform och sociala normer''

Det har inte någonting att göra med medborgarskap, det handlar om ursprung och blodsband. Man kan inte byta folkstam som man byter kalsonger.

Läser man definitionen av ordet ''nation'' så är det 100 % klart att invandrarna från tredje världen inte tillhör den svenska nationen då de inte fyller något av kriterierna som ordet ''nation'' innebär.
Senast redigerad av Exodus30 2011-12-25 kl. 14:32.
2011-12-25, 14:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KuKluxKlan
Visst är det så. Även om jag personligen själv förlorar stora belopp på börsras, råvarupriser som faller fritt samt fastighetsvärden som halveras, så hoppas jag ändå på en djup lågkonjuktur/recession p.g.a. de följder som du just nämner. Nämnligen att västvärlden kommer att ses som ett mindre lockande alternativ för allsköns mänskligt avfall från främst afrika samt asien. Vi kommer inte att dra till oss lika mycket drägg tack vare en katastrofal ekonomi, och därmed räddas den vita rasen, om än ändå temporärt.
Men det ger oss tid att förbättra våra möjligheter att övertyga fler vita om att hålla stånd bättre när ekonomin så småningom vänder, och drägget vill hit igen.

invandrarna får det ju sämre i sina hemländer med. Deras befolkningar ökar stadigt pga av bistånd och avsaknad av preventilmedel och abortförbud. Därmed kommer europa alltid ses som attraktivt av dessa folkslag och deras regeringar kommer uppmuntra utvandring för att inte befolkningen skall bli för stor och okontrollerbar . kolla kairo i år tex.....
2011-12-25, 14:47
Medlem
KuKluxKlans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IvanLendl
Ullenhag använder alltså exakt samma definition av "svensk" som kulturmarxistiska partier som Vänsterpartiet och Sverigedemokraterna gör, redan där borde ju normala människor reagera. Jag kommer ihåg när jag diskuterade den här saken med ledande sverigedemokrater på det nu nedlagda SDU-forumet. Inte ens när jag tog exemplet med flera miljoner svensktalande och midsommarfirande somalier kunde de acceptera att något annat än medborgarskap, sedvänjor och värderingar låg bakom svenskheten. De flesta svenskar inser förmodligen instinktivt att sån här sverigedemokratisk/Ullenhagsk "logik" är helt galen.

Nu är det ju så att SD har inget val i den här frågan. Självklart måste de ju officiellt hålla den linjen mot massmedia samt på öppna forum. Sedan hoppas jag inte att de står fast vid detta om/när de får 51% av rösterna.
2011-12-25, 15:06
Medlem
Kaiser Chiefs avatar
När det gäller just svenskheten och det svenska kynnet vet jag att det finns ett riktigt bra gammalt inlägg, där detta tas upp. Kan ha varit Cimmerian, Skogsvatte, Golonka eller någon liknande som skrev det... Någon som vet vilket inlägg jag talar om?
2011-12-25, 15:14
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Kaiser Chief
När det gäller just svenskheten och det svenska kynnet vet jag att det finns ett riktigt bra gammalt inlägg, där detta tas upp. Kan ha varit Cimmerian, Skogsvatte, Golonka eller någon liknande som skrev det... Någon som vet vilket inlägg jag talar om?
CrispyKreem?
https://www.flashback.org/sp14227681

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in