Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2011-02-09, 18:40
  #1
Medlem
Vad är det längsta man ska vänta innan man tränar samma muskel igen för att inte bli svagare? Ska man köra igenom samma muskel inom en vecka igen eller behåller man styrkan längre tid?
Citera
2011-02-09, 18:47
  #2
Medlem
6its avatar
ska väl träna igen efter 4-7 dagar, man börjar väl tappa efter ca 10 dagar.
Citera
2011-02-09, 18:49
  #3
Medlem
calvinclowns avatar
Jag tror det är väldigt individuellt. Har en vän som kan sluta pressa bänk under sommaren för att sedan börja igen och ligga runt 130kg. Innan sommaren runt 140kg.

Själv tappar jag väldigt mycket när jag inte tränar. 2veckor utan gym och jag är riktigt svag men det kommer tillbaka väldigt fort.
Citera
2011-02-09, 19:00
  #4
Medlem
SiSeniors avatar
Sköts kosten bra, d.v.s. kaloriöverskott och högt proteinintag, förlorar man vanligtvis inget på en månad. Inget man inte återfår igen efter 3-4a pass i alla fall.
Citera
2011-02-09, 21:45
  #5
Medlem
En vilovecka blir man sannolikt starkare av i och med konverteringen till snabbare fibrer. Sen går det väl ganska snabbt att komma upp i samma eller nästan samma vikter igen enligt muskelminneprincipen, om man varit borta en längre tid.
Citera
2011-02-09, 21:47
  #6
Medlem
mr-virros avatar
Cirka 1½-2 veckor så bör det bli lite skillnad. Men det får man tillbaka efter något pass.
Citera
2011-02-09, 22:22
  #7
Medlem
tallmisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SiSenior
Sköts kosten bra, d.v.s. kaloriöverskott och högt proteinintag, förlorar man vanligtvis inget på en månad. Inget man inte återfår igen efter 3-4a pass i alla fall.

kan nog hålla med om på detta. Det man så förlorat efter 1 månad är att glykogenlagren minskat något samt att viktvanan blivit sämre
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback