Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2011-02-09, 18:26
  #1
Medlem
Highsounds avatar
Då var det dags för mig att starta journal. Jag kommer uppdatera om träning, kost och min hälsa i allmänhet.
Detta gör jag främst för att hålla motivationen på topp (haft lite problem med motivationen sista månaden).

Bakgrund:
För två år sedan var jag en riktig pinne och vägde runt 58kg. På den här tiden spelade jag en mängd olika lagsporter,
men kände att jag var för tunn för att utvecklas inom det. Jag började då träna på gym och grisbulka.
För några år sedan slet jag av främre korsbandet i knäet och har därefter lagt allt vad lagsport heter på hyllan.
Under ett år fick jag rehabträna och det var då jag fann passionen för gymmet på riktigt.

Kört på sedan dess och gått upp runt 20kg. Så under två år har jag krigat på gymmet (Ett rehab och det andra seriöst).

Stats:
Ålder: 18-20
Längd: 177cm
Vikt: 76kg
BF: Inte en susning

Har inte maxat på ett bra tag, kan skilja några kilon +/-

Bänk: 1RM 80kg
Mark: 1RM 140kg
Böj: 1RM 140kg

Min bästa muskelgrupp är benen. Det som släpar mest är bröst och underarmar (helt åt helvete..)
Jag kommer kriga vidare och ligger just nu på en "slow-bulk". Kommer lägga mig på runt 300kcal+ varje dag
för en lagom snabb viktuppgång. Jag hade planer på deff med början nu i Mars men valde att bulka ett år till för att
få fram den hårda looken till 2012.

Mitt mål är att hamna på 90kg hård inom 2 år.



Bilder på dagsformen:
Armar: http://data.fuskbugg.se/skalman02/frontlinne.jpg
Front: http://data.fuskbugg.se/skalman02/___front.jpg

Bilder på början 2008:
http://data.fuskbugg.se/skalman02/start08.jpg

http://data.fuskbugg.se/skalman02/start082.jpg

Over N Out!
__________________
Senast redigerad av Highsound 2011-02-09 kl. 18:54.
Citera
2011-02-09, 18:45
  #2
Medlem
manhofs avatar
Hur splittar du kroppen?

Kör hårt!
Citera
2011-02-09, 18:51
  #3
Medlem
Highsounds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av manhof
Hur splittar du kroppen?

Kör hårt!

Kör just nu 4ggr/vecka

Dag 1: Ben/mage
Dag 2: Bröst/triceps
Dag 3: Vila
Dag 4: Rygg/Biceps/Underarmar
Dag 5: Bröst/Axlar
Dag 6-7: Vila/Cardio

Ibland skiftar jag på pass efter humör och vad kroppen suktar efter

Tackar!
Citera
2011-02-09, 22:16
  #4
Medlem
Wahlberg999s avatar
Trevligt trevligt, detta vet du kommer föjas

mvh
Citera
2011-02-09, 22:24
  #5
Medlem
Highsounds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wahlberg999
Trevligt trevligt, detta vet du kommer föjas

mvh

Härligt med visat intresse!

Imorgon blir det förhoppningsvis att piska ryggen om kroppen tillåter. Har varit lite febrig, förkyld och haft ont i halsen igår och idag men No pain, No gain
Citera
2011-02-10, 00:07
  #6
Medlem
Plastpolisens avatar
Trevlig läsning highsound!

Håll motivationen uppe nu så kommer detta gå galant!
Citera
2011-02-11, 21:54
  #7
Medlem
Asiktens avatar
Nice mannen. Lycka till! Ser framemot utvecklingen!
Citera
2011-02-12, 14:52
  #8
Medlem
Highsounds avatar
Ser fram mot utvecklingen jag med!

Har väl inte mycket att uppdatera i dagsläget, åkte på halsont i förrgår och det har suttit i till idag, men på måndag har man ett tungt benpass på schemat, och det är bara att blicka framåt!
Citera
2011-02-14, 20:24
  #9
Medlem
slajjers avatar
uppdatera lite pass då så vi får se vad vi har att jobba med
Citera
2011-02-14, 22:02
  #10
Medlem
Highsounds avatar
Halvdant ryggpass avklarat. Var ganska hängig efter att ha spenderat merparten av dagen med flickvännen.. (Sex gör mig väldigt trött )

Marklyft 4x8 100kg
T-bar 3x8 minns ej vikt
Latsdrag 3x8 60kg, 1x10 50kg
Kabelrodd 4x8 minns ej vikt

Sedan gick jag över till lite Biceps och underarmar. Men fokusen låg på rygg så det blir det jag skriver ut.
Nu ska jag frossa i mig underbara 1000kcal i form av potatisgratäng och färsbiffar

Mvh
Citera
2011-02-14, 22:21
  #11
Medlem
guldtrassels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Highsound
Halvdant ryggpass avklarat. Var ganska hängig efter att ha spenderat merparten av dagen med flickvännen.. (Sex gör mig väldigt trött )

Marklyft 4x8 100kg
T-bar 3x8 minns ej vikt
Latsdrag 3x8 60kg, 1x10 50kg
Kabelrodd 4x8 minns ej vikt

Sedan gick jag över till lite Biceps och underarmar. Men fokusen låg på rygg så det blir det jag skriver ut.
Nu ska jag frossa i mig underbara 1000kcal i form av potatisgratäng och färsbiffar

Mvh

Som vi konstaterat tidigare så många gånger så räknas inte sex (inte för oss som är flickor iaf även om ni killar ska veta att det fan kan vara så jobbigt för oss med!!).
Klokt att inte träna med feber eller halsont, trots att du var lite krasslig så tycker jag att det ser ut som ett himla imponerande pass med mina mått mätt ^^
Citera
2011-02-14, 22:23
  #12
Medlem
Dreass avatar
Trevligt, har sett dig stryka kring ute i de andra träningsdelarna
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback