Citat:
Ursprungligen postat av Keyz
Tjenare alla hobbyläkare
vart nyss jävla skitnödig och tänkte det skulle va skönt o lägga en kabel..
har varit sjuk ett antal dagar, halsinfektion. har knappt varken ätit eller druckit något.. vätskebrist.,
käkade en kebab igår och idag jävlar i det!
Det sitter en Torr jävla klump avföring i ändtarmen. Smärtan är total och blodet färgade wc-stolen röd samt jag kände med fingret då ringmuskeln är något utspänd. kan konstatera att den aldrig kommer ut som det är nu...
hittade en påse halstabletter som jag nyss hetsåt i jakt på laxerande verkan., ska börja på min juice snart..
vad mer kan man göra?? kommer den jävla saken lösas upp automatiskt? vill skita ut den IKVÄLL!!!
Kan jag försöka dela den medans den ligger i ändtarmen? alltså tänker om man kör upp en chop stick o försöker dela den.. nån med erfarenhet??
Ajdå! Har erfarenheter av detta från mitt jobb (äldreboende). Ut kommer det förr eller senare dock tror jag att halstabletter är fel lösning eftersom det inte påverkar det som redan sitter fast =(
Det jag tror är att du får "plocka" dig. Har du inga plasthandskar hemma så går det bra med plastpåsar sen får du försöka plocka bit för bit tills det passerar av sig själv :/
Har du regelbundet hård avföring så kan du köpa duphalac eller laktulos receptfritt på apoteket, detta ska hjälpa mot hårda magar.
Lycka till!