Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2011-02-08, 02:53
  #1
Medlem
Hej,
I lördagskväll så hamnade jag i bråk när jag skyddade min nersparkade kompis mot 4 st knivbeväpnade killar i ett land som inte är Sverige. Därför har jag heller ingen möjlighet att lätt söka sjukvård.

I alla fall så slutade det hela relativt väl och inga knivar användes men vi fick ordentligt med pisk ändå av de fyra (som senare blev nedslagna av andra som kom till undsättning efter ett par minuter av misshandel)

I alla fall, nu har svullnaderna i ansiktet gått ned och jag har kvar ett lila öga, ett jack i huvudet, ömma revben och knän men framför allt, och det är detta jag undrar över, en tand som börjat ila av kylda drycker i vänster underkäka. Den ser inte avslagen ut. Ska tillägga att jag drog ut en visdomstand i vänster ÖVERkäke i torsdags. Kan det ha med saken att göra?

Eller är tanden på något vis skadad? Och kanske finns det någon försäkringar de flesta har för att få ut pengar på för sådant här? Ringde polisen som aldrig kom så ingen anmälan blev gjord.

Tackar
ps. Är ändå rätt nöjd med slagsmålet då jag ensam vågade gå mot 4 st knivbeväpnade unga män för att skydda min kompis. Dessa fyra visar sig sedan vara yrkeskriminella... Om någon är intresserad Och på något sätt så fick dom mer stryk än oss, om än inte av oss personligen, som fick rejält med däng.
Citera
2011-02-08, 02:57
  #2
Medlem
kissflickans avatar
vad vet du om ditt försäkringsskydd? är du på resa från sverige eller bosatt i landet ifråga?
Citera
2011-02-08, 03:04
  #3
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kissflickan
vad vet du om ditt försäkringsskydd? är du på resa från sverige eller bosatt i landet ifråga?

bosatt men antagligen inte på pappret.. eller vad man ska säga..
Citera
2011-02-08, 03:10
  #4
Medlem
kissflickans avatar
jag har för mig att de flesta svenska hemförsäkringar innehåller ett 90 dagars försäkringsskydd för sjukvårdskostnader. om du nu har en sådan...
Citera
2011-02-08, 03:42
  #5
Medlem
Inte så konstigt om en tand rör lite på sig under slagsmål. Mina brukar kunna värka bara efter en träning när jag bitit hårt i tandskyddet. Ibland kan nån t.o.m. kännas som den sitter lite ostadigt. Det brukar stabilisera sig på några dagar. Jag hade inte oroat mig särskilt över det. Dock inte pillat på tänderna eller ätit nåt hårt heller. Det kan vara svullnader som fått nåt att röra lite på sig, eller någon nerv som är lite klämd av en svullnad. Så, ta det lugnt och låt det gå ner bara.
Citera
2011-02-08, 11:46
  #6
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kapten Rövskägg
Inte så konstigt om en tand rör lite på sig under slagsmål. Mina brukar kunna värka bara efter en träning när jag bitit hårt i tandskyddet. Ibland kan nån t.o.m. kännas som den sitter lite ostadigt. Det brukar stabilisera sig på några dagar. Jag hade inte oroat mig särskilt över det. Dock inte pillat på tänderna eller ätit nåt hårt heller. Det kan vara svullnader som fått nåt att röra lite på sig, eller någon nerv som är lite klämd av en svullnad. Så, ta det lugnt och låt det gå ner bara.

Tackar så mycket!!
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback