Citat:
Ursprungligen postat av
ljungbacken666
Nu har jag inte läst hela tråden så frågan har nog redan ställts. Men är du en bögig bög?
Är det inte jävligt skönt att vara bög? Jag tänker på en gång när jag och min fru julhandlade och träffade ett halvt bekannt bögpar. De julhandlade också. Så jävla avslappnad inställning till allt. Inte samma hysteri som varit med en massa kvinnor. Det vanliga vardagslivet måste väl också vara lättare? När jag pratar med mina manliga vänner är deras fruar ungefär som min. Ologiska och känslostyrda. Då brukar jag avundas bögar

Om du inte är sugen på sex men din partner är det. Har du då några problem att ha sex med honom? Och vice versa? Jag förväntar mig att du generaliserar när du svarar.
Om du ligger ensam och är jävligt sugen och en brud kommer och vill ligga. Hade du gjort det då? Eller är du lika anti mot att ligga med brudar som vi hetero är att ligga med killar? Även här skiljer det väl folk emellan men du förstår nog vad jag menar
Härlig tråd! Din kukstorleksteori hos hetero män var jävligt intressant!
Tackar - men det är flera bögar i trådens historia som svarat och den som känner sig manad gör det! Alla generaliserar ju utifrån vilka dom är så det blir ju litet olika vaga svar.
"Men är du en bögig bög?"
Jag är väl världens tristaste bög tror jag. Nördig filur som gillar metal och jobbar i ett vanligt knegaryrke. Men med det sagt så kanske jag är fjolligare än gemene man (satan vad svårt detta var att svara på

)
Min man är mer en klassisk fd clubkid-bög om det säger nåt.
"Om du inte är sugen på sex men din partner är det. Har du då några problem att ha sex med honom?"
Jag brukar ställa upp. Ingen dör av sex, som värst är det bara mysigt. Sen finns det tillfällen då man sagt nej (om man genuint måste somna eller nåt, du vet alltid finns det nåt) men överlag tror jag att vi har en mindre komplicerad syn på sex?
Men rent personligen så för ett jävla tag sen så brände jag ut mig nåt förjävligt på ett tidigare jobb och den tiden var brutalt sexlös och tillslut kändes det som en jävla chore och genuint blev jag nästan litet antagonistiskt inställd till makens sexdrift och det kändes som om jag hela tiden behövde ta ställning till honom och försöka dansa runt det så det inte skulle komma upp och jag skulle behöva "ta hand om det".
Det var först efter flera genuint starka snack tillsammans som vi kom förbi det och hittade tillbaka till lusten. Liksom glädjen i sex och hur mitt pissiga mående skulle kunna rundas iställes för hans då högre sexdrift. Det sköna med dom snacken var att vi kom enormt mycket närmare varandra till slut att vi båda liksom lärde oss litet mer om den andra personens behov i sängen (och i mitt fall var det ju mer som en kvinnlig sexdrift och upplevelse medans han hade en manlig sån - mer pang på, man blir kåt och då ska det bli åka av - medans jag efter utbränning, psykiskt illamående osv behövde en lååååång jävla startsträcka som skulle "smyga sig" på en om du förstår vad jag menar?). Det faktum att vi hittade tillbaka till... kåthet helt enkelt, är fan en av orsakerna varför min mentala hälsa kom upp på banan igen.
Jag gissar att för er så med könsroller, med riskerna för kvinnor (graviditet mm) så kanske det blir ännu mer att dom känner sig pressade, ni snubbar känner er trötta på att alltid vara den som ska pocka och locka till sex konstant. Och att spicea upp sexet känns nog jävligt tungt för snubbar, att man ska gissa sig fram vad frun/tjejen gillar och vara beredd att få ett "euw! Bläh! Aldrig" och samtidgt förväntas alltid ställa upp, aldrig bli ledsen av konstanta nej.
"Om du ligger ensam och är jävligt sugen och en brud kommer och vill ligga. Hade du gjort det då?"
När jag var singel (har ju vart ihop med samma snubbe i 18 år) så hade jag nog valt att runka. Däremot har jag ställt upp för en kompis en gång när jag var i 20 årsåldern. Men det var mer att vara där för henne som en engångsföreteelse. Jag gick inte sönder, jag kräktes inte utan det var genuint mest skoj. Men det var helt utan krav att jag skulle komma så slapp att blunda och tänka på snubbar eller nåt sånt.
Jag har två heteropolare som i ungdomen testade att ligga med en snubbe mest för att testa och båda förklarade det brutalt snygg "ja det var väl mysigt men mest mekaniskt". Mer som att hjälpa en kompis sätta ihop en IKEA möbel. Inget man söker sig till men, man sitter ju inte och gråter efteråt.