2011-03-12, 16:45
Medlem
JOSEFSTALINs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bajenvrak
Tack sjlv, rligt talat s har jag faktiskt ingen aning.. De som r villiga r lngt ifrn detsamma som de som faktiskt r kapabla. Sen r det inte ovanligt att mindre klubbar fjskar runt i strres gstbcker, det behver liksom inte betyda ngt.

Men den som lever fr se..

Ok tack, ja det r nog s sant att det r skert fler villiga men frre kapabla till att ta in dom till Sverige. Tiden lr nog utvisa vilka det blir.
Citera
2011-04-15, 00:57
Medlem
Nu hnder det grejer i Rockmaskinen, senast etablering i Tyskand med 4 stycken Chapters.
Norden nsta?
Citera
2011-04-15, 13:33
Medlem
mcmonsters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av UltraMind
Nu hnder det grejer i Rockmaskinen, senast etablering i Tyskand med 4 stycken Chapters.
Norden nsta?
Inte enligt deras hemsida, dr str Italien och Balkan p tur nsta gng. Men helt otroligt att dom om ett tag dyker upp hr i Norden r det inte.
Citera
2011-04-15, 18:49
Medlem
JJDecays avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mcmonster
Inte enligt deras hemsida, dr str Italien och Balkan p tur nsta gng. Men helt otroligt att dom om ett tag dyker upp hr i Norden r det inte.

Det mste ta slut p folk som faktiskt klarar av en "riktig" 1% livsstil...

HA - check
BMC - check
OMC - check om n relativt osynliga nnu...

Utver detta s spekuleras det i...
Rebels MC
Rock Machine
Mongols MC

Det finns helt enkelt inte bikers med den attityden s det rcker... Tror jag!
Mycket r helt enkelt internet fantasi foster...
Citera
2011-04-15, 19:48
Medlem
mcmonsters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JJDecay

HA - check
BMC - check

Rebels MC
Rock Machine
Mongols MC

Lt oss drmma JJ, det r fredag och jag sitter och groggar, slng inte verkligheten i ansiktet p mig sdr.

Skl och en trevlig helg.
Citera
2011-04-16, 01:59
Medlem
Privatpers0ns avatar
Citat:

HA - check
BMC - check

Rebels MC
Rock Machine
Mongols MC

Jag satt nyss och diskuterade detta fenomen. Jag fick mig en intressant tankestllare faktiskt. Hur som helst s kom vi fram till att det troligen rr sig om rena BMC etableringar de vill sga rena badboys som inte har miljanknytning eller ett genuint mc intresse! Personligen s trycker jag att de skulle vara ren skam om klubbarna du nmner skulle etablera sig utan att kunna st fr sin grundfilosofi. Nu r jag sm full s ni fr ha verinseende med mitt svammel
Citera
2011-04-16, 13:38
Medlem
JJDecays avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mcmonster
Lt oss drmma JJ, det r fredag och jag sitter och groggar, slng inte verkligheten i ansiktet p mig sdr.

Skl och en trevlig helg.

Var absolut inte min mening att frstra din kvll spekulationer och terorier r alltid lika kul. Nu r det lrdag och bira i glaset s vi kan spekulera hela kvllen...

Skl efter en superskn hojtur p dagen!! Utan att se ngon 1% klubb ver huvudtaget
Citera
2011-04-16, 13:41
Medlem
JJDecays avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Privatpers0n
Jag satt nyss och diskuterade detta fenomen. Jag fick mig en intressant tankestllare faktiskt. Hur som helst s kom vi fram till att det troligen rr sig om rena BMC etableringar de vill sga rena badboys som inte har miljanknytning eller ett genuint mc intresse! Personligen s trycker jag att de skulle vara ren skam om klubbarna du nmner skulle etablera sig utan att kunna st fr sin grundfilosofi. Nu r jag sm full s ni fr ha verinseende med mitt svammel

Man har all rtt att vara full *hahaha* Visst r det s att en klubb br kunna st fr den grundfilosofin som "orginal chapter" har.. och deras bylaws! Se hur det gick fr Mongols med Doc C vid rodret, part-timers...*suck* det finns inget part-timers i en MC klubb. Enligt mig!
Citera
2011-04-16, 15:45
Medlem
Privatpers0ns avatar
Citat:
Man har all rtt att vara full *hahaha* Visst r det s att en klubb br kunna st fr den grundfilosofin som "orginal chapter" har.. och deras bylaws! Se hur det gick fr Mongols med Doc C vid rodret, part-timers...*suck* det finns inget part-timers i en MC klubb. Enligt mig!

Knns tryggt att veta JJ Nej de r precis de jag menar, men nr man ska plocka in gatuslder s kommer allt att frr eller senare rasa samman..
Citera
2011-04-16, 16:52
Medlem
JJDecays avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Privatpers0n
Knns tryggt att veta JJ Nej de r precis de jag menar, men nr man ska plocka in gatuslder s kommer allt att frr eller senare rasa samman..

Precis! Jag tror anledningen att mnga av trdarna hr p FB som handlar om "fadser" som hnder hos ex. BMC rebro, tidigare OMC etablering, Vetrans MC, BMC Vsters, HA lule etc. etc, beror p att dessa individer egentligen inte r material fr en 1% klubb...

Vi r ca 9.000.000 invnare i Sverige, en liten del av dessa r bikers, en mycket mycket liten del r potentiella 1% som verkligen r det 24/7... Det finns inte 1% bikers till de 1% klubbar som finns idag utan att det "rekryteras" folk som inte kan/vill/fattar/ bikermiljn.
och vi kan ju inte bara ha arbetskraftinvandring till bikerklubbarna

min sikt och mina funderingar.... skl...
Citera
2011-04-20, 20:00
Medlem
Support Det Som Rullar ver Vrlden Support Rock Machine World.
Citera
2011-04-28, 21:16
Medlem
TheSweets avatar
kan sga att jag vet att Rock Machine har brjat etablerat sig i sverige
knner ett par medlemmar dr, hur mnga och starka dom r e fortfarande unknown
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem