2011-02-15, 13:38
Medlem
bajenvraks avatar
Ja Kanada r helt klart en vrld fr sig sjlvt, men det var det andra sidan ven lngt innan de stora klubbarna kom dit. RM kan bli hur stora de vill i Kanada till antalet, inte det som r problemet, snarare handlar om vad de gr och sger. Det r p den punkten de mste hlla sig p mattan. De kunde enbart teruppst fr att andra tillt det. Och de tillts knappt tnka i gamla banor. Kuppa kanske kan bli aktuellt om ngra r, men d kommer de att behva en helt annan kaliber av medlemmar och att rekrytera dylika i dagens Canada kan bli svrt. Finns fr f independent klubbar kvar, skulle i s fall vara om de f som finns kvar i Mongols o Outlaws valde att patcha ver men varfr skulle de gra det? D de redan slagits fr sitt s varfr nu vlja ett nytt krig?

D terstr EU, Tyskland r meckat fr 1 % klubbar, se bara p hur mnga klubbar dr finns. Har skrivit innan o skriver igen, fattar inte var de fr sitt biker kapital ifrn. Inte ett dugg frvnad att RM etablerar sig dr, liksom alla andra strre klubbar innan dem. En vacker dag kommer det att explodera dr men innan dess kommer nog fler strre klubbar att hinna gra sin entr dr. Men lt dig inte luras av nrheten till Skandinavien, hr rder ett annat klimat. Italien varfr inte, kanske ett Mongol chapter som gr ver, antagligen inte BMC och absolut inte HA. Ett annat alternativ r bikers i periferin som nu valt att dra p sig en vst och tog det som erbjds.

Inget behver hnda med ovan utveckling, i EU hller man allt lokalt och r kvicka p att kvsa konflikter. Pengar och distans verkar lsa det mesta hr. Och d RM inte utgr ngt hot (ett gammalt namn) s varfr skulle ngon bry sig. Men bara vad jag tror

/B
Citera
2011-03-11, 18:04
Medlem
gadden666s avatar
Fyra avdelningar i Tyskland, en i Schweiz och dom flaggar tydligen fr bde Italien o Balkan inom kort.
Lite intressant utveckling...och snabb sdan.

http://www.rockmachine.ca/news.php
Citera
2011-03-11, 20:59
Medlem
JOSEFSTALINs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gadden666
Fyra avdelningar i Tyskland, en i Schweiz och dom flaggar tydligen fr bde Italien o Balkan inom kort.
Lite intressant utveckling...och snabb sdan.

http://www.rockmachine.ca/news.php

Det var en mycket intressan utvecklig, frgan r hur lnge det djer innan de kommer till norden och vem som tar in Rock Machine Mc till Sverige?
Citera
2011-03-11, 21:11
Medlem
gadden666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JOSEFSTALIN
Det var en mycket intressan utvecklig, frgan r hur lnge det djer innan de kommer till norden och vem som tar in Rock Machine Mc till Sverige?

Jag har en liiiiten gissning att en klubb i stra Smland r lite intresserade av att knyta vnskapsband med RMMC........i alla fall om man kikar runt p RMMC:s Facebooksida......kanske helt ogrundat, men kul att spekulera....hmmm..
Citera
2011-03-11, 21:13
Medlem
b-os avatar
Citat:
Jag har en liiiiten gissning att en klubb i stra Smland r lite intresserade av att knyta vnskapsband med RMMC........i alla fall om man kikar runt p RMMC:s Facebooksida......kanske helt ogrundat, men kul att spekulera....hmmm..

Nu har jag inte facebook s undrar om du kunde ge lite mer info om det?
Citera
2011-03-11, 21:19
Medlem
gadden666s avatar
[url]http://www.rockmachine.ca/guestbook.php?page=14

S jag krnglar till det d....vi gr s hr!

SONS OF ODIN MC (02/06/11)
Much LL&R from Sweden Hope 2 see ya soon.

Odin (02/02/11)
Not that much left of the fucking winter now......
Sun we can ride our bikes in the sun.....
Respect SOMC sweden

SFFS (01/20/11)
LLH&R TO ROCK MACHINE MC ACROSS THE GLOBE!!!
SONS OF ODIN MC.

Hittade dessa ox av en hndelse liksom....

Evil Crew Mc Sweden (02/05/11)
Best regards to all from Evil Crew Mc Sweden
LL&R
Senast redigerad av gadden666 2011-03-11 kl. 21:25.
Citera
2011-03-11, 21:27
Medlem
JOSEFSTALINs avatar
Citat:

Tack fr infon, Tiden kommer nog att utvisa om det r ogrundat eller inte. Det ska bli mycket intressant att se vad som hnder och om just den klubben r kapabel att klara av att st p sig fr ev konflikter med de andra stora Mc klubbarna.
Citera
2011-03-11, 21:29
Medlem
b-os avatar
Citat:
[url]http://www.rockmachine.ca/guestbook.php?page=14

S jag krnglar till det d....vi gr s hr!

SONS OF ODIN MC (02/06/11)
Much LL&R from Sweden Hope 2 see ya soon.

Odin (02/02/11)
Not that much left of the fucking winter now......
Sun we can ride our bikes in the sun.....
Respect SOMC sweden

SFFS (01/20/11)
LLH&R TO ROCK MACHINE MC ACROSS THE GLOBE!!!
SONS OF ODIN MC.

Hittade dessa ox av en hndelse liksom....

Evil Crew Mc Sweden (02/05/11)
Best regards to all from Evil Crew Mc Sweden
LL&R

ahh ok...fanns det inte ett visst intresse fr en annan 1% klubb bland Odins pojkar? Eller tnker jag helt fel tro..
Citera
2011-03-11, 21:31
Medlem
gadden666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JOSEFSTALIN
Tack fr infon, Tiden kommer nog att utvisa om det r ogrundat eller inte. Det ska bli mycket intressant att se vad som hnder och om just den klubben r kapabel att klara av att st p sig fr ev konflikter med de andra stora Mc klubbarna.

Ja, vi fr vl se hur det utvecklar sig, men jag har en gnagande knsla av att RMMC kan tnkas dyka upp p den svenska scenen under det kommande ret.
Vore vldigt intressant att f lite feedback p Europaetableringarna av "Bajenvrak". Han ger intryck av att sitta p en liten kunskapsbank kring RMMC.
Citera
2011-03-11, 21:35
Medlem
gadden666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av b-o
ahh ok...fanns det inte ett visst intresse fr en annan 1% klubb bland Odins pojkar? Eller tnker jag helt fel tro..

Jag har samma uppfattning som du. Gult o rtt lr det vara/ha varit. Stryk det alternativ som inte verkar stmma.
Citera
2011-03-11, 21:51
Medlem
JOSEFSTALINs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bajenvrak
Ja Kanada r helt klart en vrld fr sig sjlvt, men det var det andra sidan ven lngt innan de stora klubbarna kom dit. RM kan bli hur stora de vill i Kanada till antalet, inte det som r problemet, snarare handlar om vad de gr och sger. Det r p den punkten de mste hlla sig p mattan. De kunde enbart teruppst fr att andra tillt det. Och de tillts knappt tnka i gamla banor. Kuppa kanske kan bli aktuellt om ngra r, men d kommer de att behva en helt annan kaliber av medlemmar och att rekrytera dylika i dagens Canada kan bli svrt. Finns fr f independent klubbar kvar, skulle i s fall vara om de f som finns kvar i Mongols o Outlaws valde att patcha ver men varfr skulle de gra det? D de redan slagits fr sitt s varfr nu vlja ett nytt krig?

D terstr EU, Tyskland r meckat fr 1 % klubbar, se bara p hur mnga klubbar dr finns. Har skrivit innan o skriver igen, fattar inte var de fr sitt biker kapital ifrn. Inte ett dugg frvnad att RM etablerar sig dr, liksom alla andra strre klubbar innan dem. En vacker dag kommer det att explodera dr men innan dess kommer nog fler strre klubbar att hinna gra sin entr dr. Men lt dig inte luras av nrheten till Skandinavien, hr rder ett annat klimat. Italien varfr inte, kanske ett Mongol chapter som gr ver, antagligen inte BMC och absolut inte HA. Ett annat alternativ r bikers i periferin som nu valt att dra p sig en vst och tog det som erbjds.

Inget behver hnda med ovan utveckling, i EU hller man allt lokalt och r kvicka p att kvsa konflikter. Pengar och distans verkar lsa det mesta hr. Och d RM inte utgr ngt hot (ett gammalt namn) s varfr skulle ngon bry sig. Men bara vad jag tror

/B

Tack fr infon, du verkar veta en hel del om RMMC, s vilka tror du r kapabla att ta in RMMC till norden och sverige?
Citera
2011-03-12, 16:31
Medlem
bajenvraks avatar
Tack sjlv, rligt talat s har jag faktiskt ingen aning.. De som r villiga r lngt ifrn detsamma som de som faktiskt r kapabla. Sen r det inte ovanligt att mindre klubbar fjskar runt i strres gstbcker, det behver liksom inte betyda ngt.

Men den som lever fr se..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in