Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2011-02-07, 16:39
  #1
Medlem
Jo det är så att när jag försöker öppna min DVD läsare så öppnar den sig ungefär 2 cm sedan åker den in igen. Jag fortsätter trycka på "öppna knappen" men varje gång så åker den ut någon centimeter och sedan in igen. Efter ungefär 10-15 försök brukar den öppna sig helt. Jag har installerat senaste drivrutinerna via enhetshanteraren. Enligt enhetshanteraren så heter den HL-DT-ST DVDRAM GH15F ATA Device. Har en Acer Aspire M5201 med Windows Vista Home Premium om det spelar någon roll.

Tack på förhand.
__________________
Senast redigerad av Karvozhort 2011-02-07 kl. 16:47. Anledning: Edit
Citera
2011-02-07, 16:40
  #2
Medlem
MulleMecK.s avatar
Har haft samma problem, dock vet jag inte vad de beror på. men annars funkar ju nål i det lilla "öppningshålet"
Citera
2011-02-07, 16:41
  #3
Avstängd
Stoi!s avatar
Böj ett gem ... tryck in det i det där lilla lilla hålet...så ploppar luckan upp
Citera
2011-02-07, 16:56
  #4
Medlem
Jag hittar inget hål... Mitt chassi är byggt på ett sådant sätt så att det blockerar DVD läsaren med en lucka, och sedan när man öppnar den så ska den tryckas fram. Även fast jag öppnar den luckan manuellt så går det inte. Om ni kollar på bilden förstår ni nog vad jag menar...

http://static2.skapiec.pl/508168-1-1-0.jpg
Det är den övre luckan.
Citera
2011-02-07, 17:36
  #5
Avstängd
Stoi!s avatar
För att mata ut skivan enkelt så går det att (i den här datorn) höger klicka på cd-läsaren och sedan 'mata ut' (eject).
Men om det är så att släden har fastnat så kan du pröva knacka lite medel hårt på cd-läsaren (när den INTE arbetar).

På den här sidan är en bild på hur hålet kan se ut

http://www.hamsterpaj.net/diskussion...orn/sida_1.php
__________________
Senast redigerad av Stoi! 2011-02-07 kl. 17:41.
Citera
2011-02-07, 18:38
  #6
Medlem
Tack för era svar båda två. När jag använder ett gem eller går in på "Den här datorn" och klickar på mata ut så fungerar det. Men men märkligt nog så gör det inte det när jag trycker på knappen. Återigen, tack för hjälpen.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback