2011-11-22, 14:39
Medlem
SoldOnLifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Garneringsmannen
Kan ju bertta om mitt senaste frhllande, dr det hr mnet kom upp...

Hon hade sju tatueringar, allt frn meningslsa prydnader till symboler ver hndelser i hennes och hennes familjs liv. 2 veckor in i vrt frhllande tatuerade hon hela ryggen med en rn. Nr vi snackade om detta tyckte jag att det var slseri med pengar, och att hon borde kunna uttrycka sig sjlv med andra stt. Hon frstod inte. Hon tyckte att tatueringen var fin och symboliserade hennes styrka. Visst, den sg vl okej ut, men va fan. Jag fattade verkligen inte. Fast jag tyckte om henne nd.

Var problemet enligt dig slseriet med pengar eller sjlva tatueringen?
Citera
2011-11-22, 14:42
Medlem
De som tatuerar sig har dligt sjlvfrtroende och frsker f uppmrksamhet.
There, I said it.
Citera
2011-11-22, 14:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av viscera
jo, det knns ju som om det ska mycket till fr att man ska bli shockad nu frtiden.
jag tror att allt detta vi gr med vra kroppar (tatueringar, piercingar, plastikoperationer, extrem trning etc) nog mestadels r ett symptom av det faktum att det r mycket svrare att gra ngot t insidan n utsidan. och mnniskor har fr mycket tid nufrtiden att tnka p allt de inte r njda med.

Eller s har man redan en perfekt insida...just saying..
Citera
2011-11-22, 14:46
Medlem
AceKadabras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SoldOnLife
Ja vad sger man? Hoppas tatueraren r spass proffsig att han nekar henne...
I annat fall s r det vl upp till dem? Frstr fortfarande inte vad det r som gr att folk mste lgga ner energi p bry sig?

Du gr som du vill och jag gr som jag vill. Eller? Skulle skert hitta en hel hope med fel p dig om jag frskte bry mig...

Om det r en 15-ring som blir tatuerad s handlar det om n'n form av barnmisshandel. Femtonringar har inte kapaciteten att se lngsiktigt och frst konsekvensen av sitt handlande. Nr barn far illa berr det mig och borde berra fler.

Om en mamma r prostituerad och vill att sin dotter ska bli det, r det ok?
Citera
2011-11-22, 14:53
Medlem
AceKadabras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SoldOnLife
Knner eller knner till? Lter mer som en vandringssgen inom vrdetablisemanget snarare n fakta. Om det stmmer behvs defenitivt tydligare riktlinjer vad gller kosmetiska ingrepp p grund av psykisk ohlsa. Har man satt dit det sjlv fr man sjlv st fr att ta bort det. Dr r vi i alla fall verens.

OT, men...

Det finns mycket mer ondigt som det allmnna fr st fr. T.ex. medicinskt fullt friska kvinnor som inte vill bli befruktade den naturliga vgen fr konstgjord befruktning.

Dr beropar man ocks psykisk ohlsa. Varfr man sedan vill experimentera med barn fr att eventuellt bota n'n r fr mig obekant.
Citera
2011-11-22, 14:55
Medlem
dwgs avatar
Tnk p att nr 20 ringarna blir 80 r s r det mnga som r gaddade p ldreboendet
s folk kommer ej att tnka p det.

Men som 50 ring nu som gaddar hela armarna r konstigt tycker jag i alla fall.
Sg att en arb-kamrat i den ldern hade nyligen gjort en p hela armen med dskallar och snt.
Citera
2011-11-22, 15:02
Medlem
Jag misstnker att tatueringborttagningsindustrin kommer att utvecklas
relativt snabbt dom nrmaste rtiondena.
Citera
2011-11-22, 15:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stefansson1
Problemet r att den "fina tatueringen" lite senare i livet kan kosta skattebetalarna en massa pengar, fr s kan det bli om den tatuerade fr psykiska problem pga den.
Inom vrden talar man om laserbehandling av onskade tatueringar som ett framtidsyrke.

Jag hller det, som tidigare personer redan framhllit, hgst osannolikt att ngon person skulle f betalt att ta bort en tatuering med skattebetalarnas pengar p.g.a. att den franleder psykisk ohlsa. ven om det s skulle vara fallet att det skett vid ngot tillfllet r det nnu mer osannolikt att detta frekommer i ngon strre omfattning eller kommer gra det inom de nrmaste decennierna.

Citat:
Ursprungligen postat av devvee
De som tatuerar sig har dligt sjlvfrtroende och frsker f uppmrksamhet.
There, I said it.

Har d ngon vedertagen klla p att det r s eller spekulerar du fritt utifrn vad du sjlv anser?
Frvisso kommer det givetvis finnas personer som har dligt sjlvfrtroende som tatuerar sig eller/och sker uppmrksamhet. Det i sig gr inte att resonemanget blir att alla som tatuerar sig lider av bristande sjlvfrtroende och sker uppmrksamhet.

ven om det skulle vara s att folk nu tatuerar sig p.g.a. bristande sjlvfrtroende och behov av uppmrksamhet, p vilket stt spelar det ngon roll? Du lr ju knappast ta skada av det och om personen som tatuerar sig mr bttre av att gra det innebr det vl att personen r lyckligare eftert och kanske slipper sitt dliga sjlvfrtroende.

Varfr ska alla mnniskor vara och bry sig i vad alla andra mnniskor gr och inte gr? Har vi inte kommit s pass lngt i vrt samhlle att vi kan lta var mnniska sjlv bestmma ver vad de vill gra med sina kroppar och sina liv - s lnge de inte belastar samhllet i vrigt. Det estetiska uttryck som mnniskor vill gra med kldstil, utsmyckning och livsstil i allmnhet kan knappast leda till ngot strre inkrktande i andra mnniskors livsfring.

Att konstant behva framfra sina sikter om andra och stra sig p allt och inget i sin omgivning tror jag knappast kan vara sunt fr en sjlv i det lngre loppet. Medan ni sitter och r bittra s lever vi andra livet och r njda med den vi r.
Citera
2011-11-22, 15:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flasket.brinner
Kan du tnka dig Mike Tyson utan ansiktstatueringen?

Korkad frga. Mike Tyson hade inte ansiktstatueringen nr han var p topp och oslagbar. Den dr tatueringen r ju nt han stoppade dit nr han blev kass. Vad sger det dig?
Citera
2011-11-22, 15:15
Medlem
SoldOnLifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AceKadabra
Om det r en 15-ring som blir tatuerad s handlar det om n'n form av barnmisshandel. Femtonringar har inte kapaciteten att se lngsiktigt och frst konsekvensen av sitt handlande. Nr barn far illa berr det mig och borde berra fler.

Om en mamma r prostituerad och vill att sin dotter ska bli det, r det ok?

Vart man drar grnsen fr vad som ok rent ldersmssigt r upp till socialstyrelsen (har jag fr mig, annars r det en annan myndighet) som har satt en artonrs grns. Drfr skrev jag innan att jag hoppades att tatueraren skulle neka tjejen. Jag personligen hade aldrig tilltit min dotter att tatuera sig innan hon var arton och ven efter det skulle jag ha starka sikter om vad hon ville tatuera om hon nu ville det. Fr att det r en person som str nra mig och jag bryr mig om hennes vlmende och framtid.

Att jmfra att tatuera sig med att prostituera sig? Ser inte riktigt sambandet... Dr fll din trovrdighet en aning.
Citera
2011-11-22, 15:18
Medlem
AceKadabras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Handlingsplan
...hgst osannolikt att ngon person skulle f betalt att ta bort en tatuering med skattebetalarnas pengar p.g.a. att den franleder psykisk ohlsa....

...ven om det skulle vara s att folk nu tatuerar sig p.g.a. bristande sjlvfrtroende och behov av uppmrksamhet, p vilket stt spelar det ngon roll? ...kanske slipper sitt dliga sjlvfrtroende.

...s lnge de inte belastar samhllet i vrigt. Det estetiska uttryck som mnniskor vill gra med kldstil, utsmyckning och livsstil i allmnhet kan knappast leda till ngot strre inkrktande i andra mnniskors livsfring.

Det knepiga blir nr dessa vandrande grafittiexperiment vill bli uppfattade som respektabla/normala/inteligenta P.G.A. sina tatueringar. Fram tills dess skiter jag i hur folk spkat ut sig. Lika mycket borde dom tatuerade skita i att folk uppfattar deras tatueringar som fula.

(Ett av dom enklaste raggningsknepen r f. att ljuga om hur snygg och passande en tag r p en tjej. Fyra av fem slpper till direkt. )
Citera
2011-11-22, 15:19
Citat:
Ursprungligen postat av Akvarius
Jag kan frst att man kan tycka det ser lite hftigt ut som kille i 18 rs ldern men insikten att man ska leva med dessa hela livet mste vara hemsk. Att vara runt 50 med armarna fulla av motiv signalerar underklass och misr s det skriker om det. Fr att inte tala om dagens alla yngre tjejer, synen nr dessa blir ldre kommer ej vara vacker, en blandning mellan engelsk frortskrring och tysk ravepartytant.

S finns det ngot hopp eller kommer den blckfrgade hippiedansen ned i avgrunden fortstta?

Det r ju i hgsta grad dina subjektiva uppfattningar om det. Bde i att de ndvndigt mste tillhra underklassen och att de pga det skulle dansa ner i avgrunden.

http://www.psykologkonsulterna.se/bl...ibutionsfelet/
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in