Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2011-02-07, 12:14
  #1
Medlem
Jagharloggatins avatar
Dags att vara ärlig!

Jag ser mig själv inte som pojkvänstypen. Jag är omogen, fjantig, lättstött, dryg när jag är full.
Jag har dåligt självförtroende som jag döljer genom att fjanta runt och tramsa. Jag är aldrig seriös och är rädd för att släppa in folk i mitt liv. Jag vill bli vuxen och skärpa till mig, främst för att jag vill sluta såra folk i min omgivning. En tjej jag träffade för något år sedan sa förut till mig att jag är som jag vore 14 år. Och det är halva åldern som jag är.

Hur fan ska jag göra?
Hur uppför man sig när man är mogen och en man?
Ge mig några stalltips och inga "prata med en psykolog" eller "ta den i tvåan"-tips tack.
Citera
2011-02-07, 12:21
  #2
Medlem
namelessfacelesss avatar
Försök bara var dig själv, utan att göra dig till. Om du medvetet håller på sådär måste du ju kunna sluta, eller tänker du inte på det?
Citera
2011-02-07, 12:52
  #3
Medlem
secryxs avatar
Säg vad du tycker på riktigt och sluta upp med att bara säga stereotypa saker som du tror är roliga. (Om du nu gör det.)
Citera
2011-02-07, 12:55
  #4
Medlem
TheKickss avatar
Är du dig själv eller spelar du en roll av ngn anledning? Hur är du när du är med dina föräldrar?
Citera
2011-02-07, 12:58
  #5
Medlem
TumTums avatar
Hmm..hade jag inte vetat bättre hade jag trott att du var killen som sårade mig. Gå gärna tillbaka och läs mina tidigare inlägg så ser du vilken skit han var.
Han är 26, du är tydligen 28.
Nåja, eftersom ni bägge är omogna ska jag ta tillfället i akt och säga till dig vad jag önskar att jag fått tillfälle att säga till honom.

1. Sluta ljuga.Stora lögner som små lögner är sjukt tröttande för den som får dem slängda i ansiktet. Dessutom så kommer man ju på er, och det är ännu värre.
När man har fyllt 24 måste man inse att det är ohållbart att hålla på så. Dessutom alstar ju en lögn flera.
Säg sanningen.
2. Ansträng dig för att vara Mr Reliable.
Om du säger att du ska göra något, gör det då. Eller hör iaf av dig med en vettig ursäkt. Allt kan hända som skapar förhinder, men hör för helvete av dig.
Lämna inte någon att frysa utanför Åhlens när du sagt att du ska komma. Var inte omogen och skit i att höra av dig, messa och säg att du fått förhinder. Låt det inte komma till att hon får kontakta dig och undra var du är.
3. Sluta säga vad som faller dig in just i det ögonblicket.
Fundera lite innan du lovar saker till tjejer. Säg inte att ni kan träffas hur mycket som helst, för att just då känner du det. Sen efter hon gått så ångrar du dig och väljer att inte ta hennes samtal. Vilket är ocoolt.

Börja med dessa re punkter, så är du på god väg.
Citera
2011-02-07, 13:37
  #6
Medlem
hansolo86s avatar
Uppenbarligen funkar inte den stilen för dig längre, kvinnor runt dig tycker inte det är roligt längre. Så antingen fortsätter du flamsa runt, vilket kommer leda dig antingen i famnen på en 15-åring som tycker du e jättefin. Eller rakt in i ensamheten.

Väx upp, ta konsekvensen av dina handlingar och ha stake nog att säga som det är.
Citera
2011-02-07, 13:38
  #7
Medlem
VanityFairs avatar
Tänk innan du talar?

Sen inte för att vara den som är den men hur svårt är det egentligen att bete sig som folk?

Du är vadå 28 år?? Dags att växa upp

Visst du ska väl inte sluta upp att vara fjantig och tramsig men du måste lära dig att läsa av situationerna.
Citera
2011-02-07, 13:56
  #8
Medlem
RosaRutigPennas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jagharloggatin
Jag ser mig själv inte som pojkvänstypen. Jag är omogen, fjantig, lättstött, dryg när jag är full.
Sluta drick
Citera
2011-02-07, 14:01
  #9
Medlem
yjm308s avatar
sluta drick, sen är det fake it til you make it som gäller!

Hitta en förebild och försök vara som denne, utan att överdriva då..
Citera
2011-02-07, 15:09
  #10
Medlem
Jagharloggatins avatar
Okej, bra svar. Nu är inte jag exakt 28 än då, men typ. Jag är inte 18 längre och det är dags att växa upp. Om vi gör såhär...

Tre punkter som kännetecknar en pålitlig mogen man, som jag kan arbeta på?
T.ex. skickar inte "Jag älskar dig SMS hur som helst", "Beter sig inte som en idiot mot sin flickvän". Vad mera? Jag har en osäkerhet i mitt självförtroende också som jag försöker dölja. Om jag visar vem jag är så kommer allt falla. Jag är INGEN. Jag är en NOLLA. Jag har väl bara mitt utseende på min sida som faktiskt är ganska bra ändå :/
Citera
2011-02-07, 16:07
  #11
Medlem
RebarMoskels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jagharloggatin
Okej, bra svar. Nu är inte jag exakt 28 än då, men typ. Jag är inte 18 längre och det är dags att växa upp. Om vi gör såhär...

Tre punkter som kännetecknar en pålitlig mogen man, som jag kan arbeta på?
T.ex. skickar inte "Jag älskar dig SMS hur som helst", "Beter sig inte som en idiot mot sin flickvän". Vad mera? Jag har en osäkerhet i mitt självförtroende också som jag försöker dölja. Om jag visar vem jag är så kommer allt falla. Jag är INGEN. Jag är en NOLLA. Jag har väl bara mitt utseende på min sida som faktiskt är ganska bra ändå :/
vet själv hur det kan vara med självförtroendet. Men något som kan stärka ditt självförtroende är att du kanske skaffar en hobby som du känner att du är duktig i. Kanske börja lyfta skrot ( Menar inte att du skall tro du är stor biff kriminel ) Men utan att du själv mår bra av att du är duktig. Och på så sätt för du nog en bättre syn på dig själv. Sen går det nog inte på en natt men ge det lite tid
Citera
2011-02-07, 16:11
  #12
Medlem
symbicorts avatar
Nästan alla mina kompisar säger att jag är omogen,även min flickvän tycker det ibland,men dom har vant sig och stör sig inte på det.Så om man är sig själv så är det väl okej,man skall ju vara dem man är som de brukar säga
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback