Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2011-02-06, 04:29
  #1
Medlem
Hejsan!

Jag är väldigt intresserad av hur det lät i svensk media före, under och efter ww2 så finns det någon som har som har lite svenska radio sändningar från andra världskriget i digital form att dela med sig av? Själv har jag ca 1000 men dessa är mestadels brittiska, amerikanska och några tyska men dock inga svenska så om ni har så ladda gärna upp på valfri sida KjamiZz

Kan dela med mig av mina om så önskas
Citera
2011-02-06, 09:25
  #2
Medlem
har tyvärr inget kan du inte dela med dig av några bra ur samling?
Citera
2011-02-06, 09:53
  #3
Medlem
Har tyvärr inget konkret att erbjuda. Har du kollat med beredskapsmuseet utanför helsingborg?

På tal om media finns det en bra bok om tyska propagandasändningar på svenska, Tyskland talar av Niclas Sennerteg.

En rolig stump som jag skulle vilja höra igen nån gång är Lord Haw-haws sista utsändning från -45, man hör att han är rejält packad och enormt bitter över att allt gått åt helvet och han har förmodligen ingenstans att ta vägen....
Citera
2011-02-06, 10:44
  #4
Medlem
Skicka ett mail till SR och kolla om de inte har lagt upp sina saker på sin sida om du inte gjort det än.
Citera
2011-02-06, 15:34
  #5
Medlem
hejsan, synd att ingen av er hade något får forska vidare:P lägger upp det jag har http://thepiratebay.org/torrent/6154845 ingen aning om det funkar eller inte min första torrent ^^om det inte funkar så kan jag skicka till någon som kan lägga upp
Citera
2011-02-06, 16:43
  #6
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av e.
hejsan, synd att ingen av er hade något får forska vidare:P lägger upp det jag har http://thepiratebay.org/torrent/6154845 ingen aning om det funkar eller inte min första torrent ^^om det inte funkar så kan jag skicka till någon som kan lägga upp
hej kunde inte editera.. ni tror inte det är olagligt att dela ut detta? är ju trots allt runt 60 år gammalt?
Citera
2011-02-06, 16:54
  #7
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kool Moe Dean
Har tyvärr inget konkret att erbjuda. Har du kollat med beredskapsmuseet utanför helsingborg?

På tal om media finns det en bra bok om tyska propagandasändningar på svenska, Tyskland talar av Niclas Sennerteg.

En rolig stump som jag skulle vilja höra igen nån gång är Lord Haw-haws sista utsändning från -45, man hör att han är rejält packad och enormt bitter över att allt gått åt helvet och han har förmodligen ingenstans att ta vägen....

vore väldigt kul att få höra den tyska propagandan, ingen som vet vart den går att få tag på?
lord haw-haws sista sändning finns i min samling om det är samma jag tänker på, Germany calling heter den stationen jag tänker på
__________________
Senast redigerad av e. 2011-02-06 kl. 17:19.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback