• 3
  • 4
2011-04-10, 18:29
Medlem
karamellas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Butterfinger666
Hur gick det med din ansökan karamella?

Skickade aldrig in den, fick kalla fötter.
Citera
2011-04-10, 19:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av karamella
Skickade aldrig in den, fick kalla fötter.

Asch, det ar bara att soka.
Varsta som kan handa ar att du far chansen att ova pa rejection letters, det ar bara nyttigt...
Och da kan alltid soka om aret darpa. Det minskar inte chanserna.
Citera
2011-04-10, 19:23
Medlem
karamellas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 219
Asch, det ar bara att soka.
Varsta som kan handa ar att du far chansen att ova pa rejection letters, det ar bara nyttigt...
Och da kan alltid soka om aret darpa. Det minskar inte chanserna.

Tanken på att bara få rejections kändes lite för tungt. Kändes mycket bättre att vänta tills nästa år och se till att ha en starkare ansökan (t.ex vara färdig med c-uppsatsen redan etc).
Har dock dykt upp ganska vettiga saker att göra i höst - t.ex. praktikplats på svensk ambassad.
Citera
2011-04-10, 19:38
Medlem
Aj :/ Lite praktik att ha på cvet kommer förmodlingen kommer öka din chanser

Jag ser fram emot att ansöka i november
Citera
2011-04-10, 19:47
Medlem
Vad är åldern på er som söker och någon som kan ge någon uppskattning på åldern på masterstudenter i England?
Citera
2011-04-10, 20:00
Medlem
Citat:
Tanken på att bara få rejections kändes lite för tungt. Kändes mycket bättre att vänta tills nästa år och se till att ha en starkare ansökan (t.ex vara färdig med c-uppsatsen redan etc).
Har dock dykt upp ganska vettiga saker att göra i höst - t.ex. praktikplats på svensk ambassad.

C-uppsaten klar ar valdigt viktigt for antagningen, Och medan praktik inte direkt paverkar antagningen, sa spelar den stor roll for steget efterat (jobbintervjuer etc). Sa din approach ar nog battre.
Citera
2011-04-10, 20:09
Medlem
karamellas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Denblåvite
Vad är åldern på er som söker och någon som kan ge någon uppskattning på åldern på masterstudenter i England?

Skulle tippa på att de flesta är 21-25.
Citera
2011-04-11, 00:13
Medlem
nandovikas avatar
Citat:

Vilken av alla de som ligger/legat ute?
Citera
2011-04-11, 00:56
Medlem
karamellas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nandovika
Vilken av alla de som ligger/legat ute?

Kan nog inte uttala mig om vilken ambassad utan att avslöja mig själv också (om jag tackar ja). Men ett mindre land med ett smalt språk.
Citera
2015-05-16, 22:03
Medlem
Jag bumpar denna tråd med en liten fundering. Jag har för närvarande 7 x B, 4 x C samt 3 x A.Detta motsvarar lite drygt 70% VG och borde således räknas som en 2:1. Kan jag kvitta ut ett A och ett C mot två B? Isåfall så ligger jag på cirka 98% VG vilket låter lite för bra för att vara sant!
Citera
2015-05-18, 09:40
Medlem
Bucketshops avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Painray
Jag bumpar denna tråd med en liten fundering. Jag har för närvarande 7 x B, 4 x C samt 3 x A.Detta motsvarar lite drygt 70% VG och borde således räknas som en 2:1. Kan jag kvitta ut ett A och ett C mot två B? Isåfall så ligger jag på cirka 98% VG vilket låter lite för bra för att vara sant!

Hur menar du att du skulle kunna "kvitta" betyg? Har du 4 C av 14 möjliga har du ju 10/14 (drygt 70%) VG (eller A/B som motsvarar VG). Varken enklare eller svårare än så.
Citera
  • 3
  • 4

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in