2011-02-28, 00:42
Medlem
karamellas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Butterfinger666
Haha skönt det där med LSE alltså, trodde faktiskt att många svenskar sökte dit och att de därför skulle ha bra koll.

Hade tänkt söka masters in management eller någon form av marketing på följande skolor: UCL,Imperial, Cass (om jag orkar göra gmat), Warwick eller KCL. Beroende på min sista termin kommer jag ha antigen ca 54 eller 70% VG, hur stor chans tror du att jag har med 54 respektive 70

Edit: kanske borde söka till QMUL också, har tittat på SOAS men hittar inget intressant där. Tror jag ska försöka någon kurs på LSE också och se hur det går.

Jag skulle själv aldrig kunna tänka mig att läsa vid QMUL, men jag är en snobb också. Kolla kanske på Edinburgh?

Management! Läs denna: http://www.abc.net.au/rn/backgroundb...09/2526727.htm

SOAS är mest för utvecklingsstudier samt skumma språk. Kryllar av vänstermänniskor i dreads. Ingenting för en ekonom

Och angående betyg - jag vet inte. Prova!
Citera
2011-02-28, 00:44
Medlem
Citat:
Ibland gör det inte det, vissa av det högt rankade Business skolorna kräver Gmat också.

Tackar. Alltid något nytt man lär sig
Citera
2011-02-28, 00:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av karamella
Jag skulle själv aldrig kunna tänka mig att läsa vid QMUL, men jag är en snobb också. Kolla kanske på Edinburgh?

Management! Läs denna: http://www.abc.net.au/rn/backgroundb...09/2526727.htm

SOAS är mest för utvecklingsstudier samt skumma språk. Kryllar av vänstermänniskor i dreads. Ingenting för en ekonom

Och angående betyg - jag vet inte. Prova!

Ska bli intressant och se ifall man lyckas komma in på något karamella skriv gärna om du lycakdes komma in på det du ville när du väl har sökt
Citera
2011-02-28, 18:03
Medlem
Citat:
Ska bli intressant och se ifall man lyckas komma in på något karamella skriv gärna om du lyckades komma in på det du ville när du väl har sökt

Precis, info pa alla offers (som ju sakerligen kommer!)
Citera
2011-03-01, 17:09
Medlem
Jag tittade igenom online ansökan hos KCL idag och jävlar vad mycket info de ville ha om en. De vill ju till och med ha ens gymnasiebetyg :P
Citera
2011-03-01, 18:15
Medlem
karamellas avatar
Citat:
Jag tittade igenom online ansökan hos KCL idag och jävlar vad mycket info de ville ha om en. De vill ju till och med ha ens gymnasiebetyg :P

Gymnasiebetygen ska bara uppges för att de vill föra statistik, som jag har förstått det.
Citera
2011-03-01, 20:19
Medlem
Satt bara och tänkte på det där med rolling admissions. Ska man söka väldigt tidigt, i mitten eller sent? Om man söker för tidigt kan de ju rejecta din application pga att de kanske tror någon "bättre" kommer söka efteråt. Någon som vet vilken den bästa strategin för att tacklas med rolling admissions är?
Citera
2011-03-01, 20:25
Medlem
karamellas avatar
Citat:
Satt bara och tänkte på det där med rolling admissions. Ska man söka väldigt tidigt, i mitten eller sent? Om man söker för tidigt kan de ju rejecta din application pga att de kanske tror någon "bättre" kommer söka efteråt. Någon som vet vilken den bästa strategin för att tacklas med rolling admissions är?

Ju tidigare desto bättre såklart. De stänger ju när de är fulla, vilket kan hända när som helst. Och det är hårdare konkurrens om de sista platserna.

Universiteten säger ju själva att de rekommenderar att man söker så tidigt som möjligt.
Citera
2011-03-01, 21:33
Medlem
Citat:
Universiteten säger ju själva att de rekommenderar att man söker så tidigt som möjligt.

Framst av planeringskal, da lattre nar man vet hur stor klassen blir.
Men du har ratt karamella, lattare i borjan och slutet (det senare da det kan vara folk som tackat nej, inte fatt stipendier etc).
Citera
2011-03-01, 21:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 219
Framst av planeringskal, da lattre nar man vet hur stor klassen blir.
Men du har ratt karamella, lattare i borjan och slutet (det senare da det kan vara folk som tackat nej, inte fatt stipendier etc).

Så man bör alltså sätta igång och söka i oktober redan?
Citera
2011-03-01, 22:23
Medlem
Citat:
Så man bör alltså sätta igång och söka i oktober redan?

November iallafall, och innan jul for sure.
Klart man kan komma in om man soker sent, men varfor ta risken.

Tank pa att antagningsnamden inte vill chansa, sakra kort ar alltid bra. Sa om det verkar som att uppsatsen inte blir klar inom tid, eller slutbetyget ar osakert, da ar det enklare att anta nagon annan. For de sokande blir dock timing problematisk.

Manga loser det genom att ha last en master innan de soker master pa battre skola, nagot jag inte skulle gora men anda. Andra skriver klart och sedan jobber lite emellanat - och det ar alltid bast alternativ da okar chanserna for bra jobb efterat, vilket i sin tur forbattrar programmets statistik och okar dess status.
Citera
2011-04-10, 17:56
Medlem
Citat:
Ju tidigare desto bättre såklart. De stänger ju när de är fulla, vilket kan hända när som helst. Och det är hårdare konkurrens om de sista platserna.

Hur gick det med din ansökan karamella?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in