Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-09-20, 14:49
  #10573
Medlem
Smakkers avatar
Bitcoin har idag ett marknadsvärde på $64 miljarder med nuvarande kurs på $3900. Omkring 10-15% av coinsen är spårlöst försvunna borta så det faktiska marknadsvärdet är betydligt lägre.

Apple har ett marknadsvärde på $820 miljarder. Facebook har ett på $500 miljarder. Amazon och Alibaba Group har ett marknadsvärde på $450 miljarder.

Jag vet att det inte går att tala om ett marknadsvärde för bitcoin men det är fortfarande intressant att jämföra med andra tillgångar.

"For Bitcoin to reach the same market cap as Gold, the required price is $500,000.

For Bitcoin to reach the same market cap as Silver, the required price is $2,588."

Guld används i smyckestillverkning och viss industritillverkning. Hade det bara använts i industrin hade priset varit extremt mycket lägre. Vad är det egentligen som gör att guld är värt så mycket pengar?

Om 1% av värdet på guld investeras i bitcoin motsvarar det en kurs på $3500.
Vad skulle värdet på en bitcoin vara värt om 10% av beloppen på offshore accounts rör sig in i Bitcoin? Vi pratar tiotusentals dollar per bitcoin.


Ta en titt på den här länken och läs den mycket noggrant. Jag lovar er att ni kommer bli sugna på att investera ännu mer i den här galna valutan. Det är det närmaste vi kommer en bitcoin-värdering.


http://bitcoinist.com/bitcoin-price-...rket-cap-gold/
https://pbs.twimg.com/media/CkEfD5mUgAIPWgs.jpg:large (Den här är mycket mycket intressant.)
http://www.blocklink.info/ (Scrolla ned och studera killens excel-ark).
__________________
Senast redigerad av Smakker 2017-09-20 kl. 15:02.
Citera
2017-09-21, 10:37
  #10574
Medlem
Vad tror ni, kommer det att komma ett slutgiltigt besked från Kina denna månad om att de inte accepterar BTC längre och kommer kursen att störtdyka därför??
Citera
2017-10-20, 17:45
  #10575
Medlem
Smakkers avatar
Ikväll korkar vi upp champagnen, gossar!

$6000/BTC med ett marknadsvärde på 100 miljarder dollar är här.
Citera
2017-10-20, 19:53
  #10576
Medlem
adolfbubblas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Smakker
Ikväll korkar vi upp champagnen, gossar!

$6000/BTC med ett marknadsvärde på 100 miljarder dollar är här.

Herrejävlar! Vad händer!?

Var ju nere på 5200 bara för nån dag sen, och 5700 för nån timma sen. WTF

Ja, i kväll blir det champagne. Inte för att jag har någon BTC men för att ETH och andra cryptos förhoppningsvis följer efter

Ps. €5000 ribban är också slagen nu
Citera
2017-10-20, 23:19
  #10577
Medlem
DigiFlaxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av loppe1234
Vad tror ni, kommer det att komma ett slutgiltigt besked från Kina denna månad om att de inte accepterar BTC längre och kommer kursen att störtdyka därför??

Tror inte det är officiellt bekräftat ännu. Men verkar som att Kina nu drar tillbaka förbudet mot Bitcoin och prisuppgången är p.g.a. insiderhandel.
Citera
2017-10-23, 00:34
  #10578
Medlem
Klartos avatar
Jag sålde just av alla mina coins med en 600% vinst.
Fan, så jävla svåra beslut Har de senaste 2-3 åren inte hängt med i tekniken och utvecklingen bakom Bitcoin alls (jag hinner helt enkelt inte). Nu ikväll hann jag sitta lite och blev jävligt skrämd med alla forks och som jag förstår det är det en till fork nu den 25e oktober (Segwit2x). Jag blev orolig för hur kursen reagerar på det och sålde därför allting i ett desperat tillstånd.

Några mer insatta som har lite tankar om hur kursen kommer utveckla sig i veckan? Och framöver? Det har ju ändå gått läskigt mycket uppåt på sistone.

Mina coins har bara legat och samlat damm på Bitstamp, lärde mig ikväll att jag fått lika många "Bitcoin Cash" som jag hade Bitcoins. Vad kan man göra med dem? Är det bara att sälja?
Citera
2017-10-23, 08:37
  #10579
Medlem
Sikkans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Klarto
Jag sålde just av alla mina coins med en 600% vinst.
Fan, så jävla svåra beslut Har de senaste 2-3 åren inte hängt med i tekniken och utvecklingen bakom Bitcoin alls (jag hinner helt enkelt inte). Nu ikväll hann jag sitta lite och blev jävligt skrämd med alla forks och som jag förstår det är det en till fork nu den 25e oktober (Segwit2x). Jag blev orolig för hur kursen reagerar på det och sålde därför allting i ett desperat tillstånd.

Några mer insatta som har lite tankar om hur kursen kommer utveckla sig i veckan? Och framöver? Det har ju ändå gått läskigt mycket uppåt på sistone.

Mina coins har bara legat och samlat damm på Bitstamp, lärde mig ikväll att jag fått lika många "Bitcoin Cash" som jag hade Bitcoins. Vad kan man göra med dem? Är det bara att sälja?


De flesta säger att bitcoin cash inte har nån framtid, så bättre att casha nu är sen. Men som vanligt i cryptovärlden så är ju allting upp och ner..så det är nog mest up p till dig hur du vill göra
Citera
2017-10-23, 08:41
  #10580
Medlem
REEEEEs avatar
Vad var det egentligen som hände i våras som motiverar (eller satte igång) den extrema värdeökningen?
Citera
2017-10-23, 09:09
  #10581
Medlem
Sikkans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av REEEEE
Vad var det egentligen som hände i våras som motiverar (eller satte igång) den extrema värdeökningen?

Var det inte Japsarna som öppnade upp? Vet inte om dom släppte på regulationerna eller/och merchar började acceptera dom...
Citera
2017-10-23, 21:20
  #10582
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Klarto
Jag sålde just av alla mina coins med en 600% vinst.
Fan, så jävla svåra beslut Har de senaste 2-3 åren inte hängt med i tekniken och utvecklingen bakom Bitcoin alls (jag hinner helt enkelt inte). Nu ikväll hann jag sitta lite och blev jävligt skrämd med alla forks och som jag förstår det är det en till fork nu den 25e oktober (Segwit2x). Jag blev orolig för hur kursen reagerar på det och sålde därför allting i ett desperat tillstånd.

Några mer insatta som har lite tankar om hur kursen kommer utveckla sig i veckan? Och framöver? Det har ju ändå gått läskigt mycket uppåt på sistone.

Mina coins har bara legat och samlat damm på Bitstamp, lärde mig ikväll att jag fått lika många "Bitcoin Cash" som jag hade Bitcoins. Vad kan man göra med dem? Är det bara att sälja?
Paniksälja är kanske inte den bästa strategin. Speciellt inte när man har fel information. Den 25:e oktober forkar Bitcoin Gold. Inte SegWit2X. Men du har ändå rätt i att kursen kan bli orolig.

Jag använder Piixpay för att betala mina räkningar via IBAN med Bitcoin Cash. Deras sida är rätt ful men det går mycket snabbare än Bitwala.
Citera
2017-10-26, 16:45
  #10583
Medlem
Illuzionzs avatar
Jag har tidigare använt kraken men märker att deras avgift gått upp så det blev ca 50 spänn som betalades sist. Det är rätt så mkt för en liten trade kan jag tycka. Någon som vet om det går komma runt detta, antagligen inte men måste fråga. Sen undrar jag om det finns andra lika pålitliga och snabba sidor som tar mindre i avgift? Förr tog kraken bara några kr.
Citera
2017-10-26, 18:15
  #10584
Medlem
adolfbubblas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Illuzionz
Jag har tidigare använt kraken men märker att deras avgift gått upp så det blev ca 50 spänn som betalades sist. Det är rätt så mkt för en liten trade kan jag tycka. Någon som vet om det går komma runt detta, antagligen inte men måste fråga. Sen undrar jag om det finns andra lika pålitliga och snabba sidor som tar mindre i avgift? Förr tog kraken bara några kr.

På vissa wallets kan man välja själv hur mycket man vill ha i Tx fee. Om den är för liten riskerar du dock att överföringen aldrig kommer fram. Det finns verktyg man kan räkna ut minsta Tx fee för vällyckad överföring (de använder en enhet som heter Satochis för detta). Jag har själv inte gjort detta, men har läst att man kan göra så
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback