2013-11-29, 02:09
Medlem
Läst igenom 50BTC tråden på bitcointalk.org nu, verkar vara extremt många som förlorat sina bitcoins och lika många som inte kan ta ut sina coins. Så det finns nog inget att göra förutom att vänta tills de har löst det.
Citera
2013-11-29, 02:09
Medlem
TRON37s avatar
"After the attacks that we’ve experienced from August 2013 till the October we’ve lost user balances data and huge part of the funds. We still can not figure out the full list of vulnerabilities that have been used to perform the attack."

Kan det betyda att mina bitcoins inte stämmer i alla fall?
Citera
2013-11-29, 02:42
Moderator
HelgeBuks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TRON37
"After the attacks that we’ve experienced from August 2013 till the October we’ve lost user balances data and huge part of the funds. We still can not figure out the full list of vulnerabilities that have been used to perform the attack."

Kan det betyda att mina bitcoins inte stämmer i alla fall?

Troligen har alla kontons saldon fuckats upp, och du kommer inte kunna ta ut några bitcoins öht.. tyvärr.

Men du fick ju iaf känna på att vara miljonär ett par timmar, alltid något.
Citera
2013-11-29, 05:34
Medlem
healing79s avatar
Alltså var cashar man säkert ut sina bitcoins.
Utan att de stänger ner. Vilka är stabila och funkar med svenskt bank konto?
Citera
2013-11-29, 07:39
Medlem
Syrons avatar
Litecoins, var kan dessa inskaffas? Fattade ganska snabbt att det vore smått omöjligt att köpa in sig i BC i detta laget
Citera
2013-11-29, 07:51
Medlem
MontyBurnss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Syron
Litecoins, var kan dessa inskaffas? Fattade ganska snabbt att det vore smått omöjligt att köpa in sig i BC i detta laget
Varför skulle det vara omöjligt ? Du kan ju köpa fraktioner. Folk måste verkligen komma från tänket att man måste köpa HELA coins. Du lägger ju in lika mkt fiatpengar hur som.
Citera
2013-11-29, 08:05
Medlem
stefffes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 72mm
Visst beror värdet till stor del på spekulation. Det betyder ju inte att Bitcoin är övervärderat som investering, eller inte har ett inneboende värde.

Varför har du fått för dig att värdet skulle vara baserat på droghandel? När Silkroad försvann började kursen stiga. Troligen just därför att det då var uppenbart att droghandeln inte hade så stor inverkan.

Visst kan man skapa kopior. Man kan skapa kopior på samtliga internetprotokoll.

jag gillar att du jämför crypto currencies med "internetprotokoll", surfar du på datan också?
Citera
2013-11-29, 10:19
Medlem
annanmedlems avatar
Jag tänker också kommentera hela pundare vs spekulanter.

Pundarna använder ju bitcoins för att göra transaktioner med, det blir ju inte långsiktiga innehav.

Det senaste ruset beror ju givetvis på att spekulationen har ökat / fler vill haka på i hopp om att göra pengar på innehavet. Inte för att de behöver bitcoins som transaktionsmedel.
Citera
2013-11-29, 11:15
Medlem
72mms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 72mm
Visst kan man skapa kopior. Man kan skapa kopior på samtliga internetprotokoll.

Citat:
Ursprungligen postat av stefffe
jag gillar att du jämför crypto currencies med "internetprotokoll", surfar du på datan också?

Vet inte riktigt vad du menar med "surfa på datan", men en korrekt klassificering av Bitcoin torde väl ändå vara att det är ett protokoll? Ett internetprotokoll är en global standard för att lösa ett visst kommunikationsproblem. Mitt argument var att efter global acceptans av Bitcoin så är det lika troligt att man skulle byta ut det mot en kopia som att man skulle byta ut, säg, HTTP.
Citera
2013-11-29, 13:01
Medlem
Syrons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MontyBurns
Varför skulle det vara omöjligt ? Du kan ju köpa fraktioner. Folk måste verkligen komma från tänket att man måste köpa HELA coins. Du lägger ju in lika mkt fiatpengar hur som.

Tänkte mer omöjligt att faktiskt kunna tjäna större summor om jag ska köpa bitcoins gentemot litecoins som fortfarande ligger någorlunda lågt. BC är alldeles för dyra för dens skull
Citera
2013-11-29, 13:23
Medlem
MontyBurnss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Syron
Tänkte mer omöjligt att faktiskt kunna tjäna större summor om jag ska köpa bitcoins gentemot litecoins som fortfarande ligger någorlunda lågt. BC är alldeles för dyra för dens skull
Ja om du tror ltc kommer utklassa btc procentuellt så kör på de. Är tanken att katapulta dina krypto valutor mot fiat, växla tillbaka? Tror du kryptovalutor har ngn framtid?
Citera
2013-11-29, 13:29
Medlem
ESS-Lunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tjemisten
Dollarn backas inte heller av nånting, ändå används den som betalningsmedel.
Bitcoin används redan av många, om jag minns rätt så anses 1 bitcoin vara värd i närheten av $0.78.

Underbara 2011...
Undrar hur många FB-folk som blivit miljonärer, borde vara några stycken, förstår att de inte vill ge sig till känna. Grattis till er iaf! Hur fungerar det förresten med alla sidor som tog emot bitcoins som betalning, kan de också blivit enormt rika nu eller hur fungerar det när man betalar med bitcoins? Får siten motsvarande i vanlig valuta av någon direkt eller kan de ha ett lager bitcoins?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in