Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2013-11-29, 13:44
  #6001
Medlem
Syrons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MontyBurns
Ja om du tror ltc kommer utklassa btc procentuellt så kör på de. Är tanken att katapulta dina krypto valutor mot fiat, växla tillbaka? Tror du kryptovalutor har ngn framtid?

Antingen det eller investera i nya kryptovalutor. Osäker på om krypto har någon utbredd framtid, men vem vet med tanke på hur det gått för BC än så länge.
Citera
2013-11-29, 14:23
  #6002
Medlem
72mms avatar
Tror ni vi i framtiden kommer se lokala marknader för personlig bitcoin-handel? Näthandel är givetvis det enklaste och billigaste (?) men det borde ju finnas ett ökande behov av att framför allt sälja bits, men även till viss mån köpa "off grid". Är det bara anonymitet som man är ute efter kan det ju ordnas så länge man håller sig i bitcoin-sfären, men det löser inte problem om man vill tvätta pengar eller helt enkelt bara hålla sig borta från banker.

Man skulle kunna tänka sig ett kafé med något enkelt system med skyltar där säljare kunde ta en cappuccino medan de väntade på kunder. Det hela skulle kännas ganska hippt och nytt till en början, och kaféet skulle dra nytta genom dessa växel-kunder. Det skulle också fungera som ett personligt alternativ till Forex för den utländske resenären som bara vill ha lite fickpengar.

Nu kanske det är ett feltänk att tro att i en värld där det finns så mycket behov av bits för att befolka ett dylikt ställe så skulle det inte även finnas tillräckligt många handlare som accepterar bits direkt, så varför behöver man överhuvudtaget växla in bits till en lokal valuta?

Det är samtidigt lite svårt att hitta legitima anledningar till varför någon skulle vilja sälja bits för cash. Bra för bankofober kanske?
Citera
2013-11-29, 14:34
  #6003
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 72mm
Tror ni vi i framtiden kommer se lokala marknader för personlig bitcoin-handel? Näthandel är givetvis det enklaste och billigaste (?) men det borde ju finnas ett ökande behov av att framför allt sälja bits, men även till viss mån köpa "off grid". Är det bara anonymitet som man är ute efter kan det ju ordnas så länge man håller sig i bitcoin-sfären, men det löser inte problem om man vill tvätta pengar eller helt enkelt bara hålla sig borta från banker.

Man skulle kunna tänka sig ett kafé med något enkelt system med skyltar där säljare kunde ta en cappuccino medan de väntade på kunder. Det hela skulle kännas ganska hippt och nytt till en början, och kaféet skulle dra nytta genom dessa växel-kunder. Det skulle också fungera som ett personligt alternativ till Forex för den utländske resenären som bara vill ha lite fickpengar.

Nu kanske det är ett feltänk att tro att i en värld där det finns så mycket behov av bits för att befolka ett dylikt ställe så skulle det inte även finnas tillräckligt många handlare som accepterar bits direkt, så varför behöver man överhuvudtaget växla in bits till en lokal valuta?

Det är samtidigt lite svårt att hitta legitima anledningar till varför någon skulle vilja sälja bits för cash. Bra för bankofober kanske?

localbitcoins.com?
Citera
2013-11-29, 14:43
  #6004
Medlem
72mms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bullgnome
localbitcoins.com?
Tja, de riktar in sig lite på samma behov antar jag. Har inte koll på hur många som faktiskt stämmer träff irl dock.
Citera
2013-11-29, 16:15
  #6005
Medlem
Vilken hemsida använder ni för köp av bitcoins? Har aldrig köpt förut, men reggat mig på Bitstamp.net och väntar på att de ska godkänna mig. Är det en bra sida?
Citera
2013-11-29, 16:47
  #6006
Medlem
2_Thumbs_Ups avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 72mm
Tror ni vi i framtiden kommer se lokala marknader för personlig bitcoin-handel? Näthandel är givetvis det enklaste och billigaste (?) men det borde ju finnas ett ökande behov av att framför allt sälja bits, men även till viss mån köpa "off grid". Är det bara anonymitet som man är ute efter kan det ju ordnas så länge man håller sig i bitcoin-sfären, men det löser inte problem om man vill tvätta pengar eller helt enkelt bara hålla sig borta från banker.

Man skulle kunna tänka sig ett kafé med något enkelt system med skyltar där säljare kunde ta en cappuccino medan de väntade på kunder. Det hela skulle kännas ganska hippt och nytt till en början, och kaféet skulle dra nytta genom dessa växel-kunder. Det skulle också fungera som ett personligt alternativ till Forex för den utländske resenären som bara vill ha lite fickpengar.

Nu kanske det är ett feltänk att tro att i en värld där det finns så mycket behov av bits för att befolka ett dylikt ställe så skulle det inte även finnas tillräckligt många handlare som accepterar bits direkt, så varför behöver man överhuvudtaget växla in bits till en lokal valuta?

Det är samtidigt lite svårt att hitta legitima anledningar till varför någon skulle vilja sälja bits för cash. Bra för bankofober kanske?
Jag tror inte det finns något större behov av det. Forex existerar främst för att fysiska pengar måste förvaras någonstans för att man ska kunna sälja dem. Det är opraktiskt att ha alla världens sedlar i en bankomat. Bitcoin-bankomater löser detta problem då det inte krävs någon fysisk förvaring, och med dessa eliminerar man mycket av overhead-kostnaderna. Jag ser inte hur man kan konkurrera mot dessa när de väl kommer.

Vancouvers bitcoin-bankomat har för övrigt gått mycket bra. Jag läste någonstans att de hade räknat med en försäljning på 50.000 dollar men redan sålt för en miljon. Köptrycket är så sjukt stort just nu.

Jag gillar att du använder termen bits. Jag försöker pusha för det på bitcointalk.



Det här var för övrigt den billigaste och mest surrealistiska pitchen för BTC jag någonsin har sett. Massiva scam-vibbar av hela filmen.

http://moneymorning.com/ext/bitcoin/...eo-bitcoin.php

Satoshi Nakamoto =
__________________
Senast redigerad av 2_Thumbs_Up 2013-11-29 kl. 16:50.
Citera
2013-11-29, 16:51
  #6007
Medlem
Trillskes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 2_Thumbs_Up
Satoshi Nakamoto =
Nu tror jag inte Satoshi är en ensam person, men om vi säger att det är det är jag lite tvärt om mer inne på Nikola Tesla.
__________________
Senast redigerad av Trillske 2013-11-29 kl. 16:54.
Citera
2013-11-29, 17:12
  #6008
Medlem
2_Thumbs_Ups avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trillske
Nu tror jag inte Satoshi är en ensam person, men om vi säger att det är det är jag lite tvärt om mer inne på Nikola Tesla.
Du får maila dem som gjorde filmen.

Jag är fascinerad över att det inte finns en enda tråd om bitcoins ursprung i konspirationsforumet ännu. Min favoritteori är att bitcoin skapades av en superintelligent artificiell intelligens för kunna ha ekonomiskt inflytande över världen utan någon fysisk närvaro.
Citera
2013-11-29, 17:26
  #6009
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av alef-noll
Jag håller med om allt som skrevs i länken du postade, som var väldigt bra läsning , förutom att det skulle heta just "bit". Det finns nog tiotals andra ord som lika bra beskriver en del av det stora, och som folk skulle acceptera. Och några av dem är säkert bättre än ordet "bit. Kanske "bic" eller "tic"?
Nu vet jag inte hur pass bevandrad du är inom it , men innan du börjar prisa bitcoins för det innovativa och enkla namnet så bör du känna till att själva termen "bit" är ett standardiserat mått för en viss mängd data-överföring. Så det är inget unikt för bitcoin.
Citera
2013-11-29, 17:48
  #6010
Medlem
72mms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 2_Thumbs_Up
Jag tror inte det finns något större behov av det. Forex existerar främst för att fysiska pengar måste förvaras någonstans för att man ska kunna sälja dem. Det är opraktiskt att ha alla världens sedlar i en bankomat. Bitcoin-bankomater löser detta problem då det inte krävs någon fysisk förvaring, och med dessa eliminerar man mycket av overhead-kostnaderna. Jag ser inte hur man kan konkurrera mot dessa när de väl kommer.

Vancouvers bitcoin-bankomat har för övrigt gått mycket bra. Jag läste någonstans att de hade räknat med en försäljning på 50.000 dollar men redan sålt för en miljon. Köptrycket är så sjukt stort just nu.

Jag gillar att du använder termen bits. Jag försöker pusha för det på bitcointalk.
De bankomater som finns säljer väl bara bits? Jag undrar om inte motståndet för en riktig bankomat (uttag av lokal fiat-valuta mot bitcoin) är ganska stort.
Citera
2013-11-29, 18:06
  #6011
Medlem
72mms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 2_Thumbs_Up
Jag är fascinerad över att det inte finns en enda tråd om bitcoins ursprung i konspirationsforumet ännu. Min favoritteori är att bitcoin skapades av en superintelligent artificiell intelligens för kunna ha ekonomiskt inflytande över världen utan någon fysisk närvaro.
Konspirationsteorier är väl till sin natur enkelriktade, dvs de handlar om en liten elit vars handlingar syftar till att ta makt och pengar från folket, vilket måste hållas ovetande om verksamheten. Må det vara en elit i form av aliens eller bilderberg-grupper.

Företeelser såsom internet och bitcoin hotar ju att flytta makt åt andra hållet, dvs sprida centraliserad makt över flera individer. Av någon anledning är det inte lika kul att konstruera teorier runt detta. När det görs, så är det ju ändå baserat på den vanliga premissen ("CIA skapade Bitcoin").
Citera
2013-11-29, 19:37
  #6012
Medlem
bananasvennes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 72mm
Konspirationsteorier är väl till sin natur enkelriktade, dvs de handlar om en liten elit vars handlingar syftar till att ta makt och pengar från folket, vilket måste hållas ovetande om verksamheten. Må det vara en elit i form av aliens eller bilderberg-grupper.

Företeelser såsom internet och bitcoin hotar ju att flytta makt åt andra hållet, dvs sprida centraliserad makt över flera individer. Av någon anledning är det inte lika kul att konstruera teorier runt detta. När det görs, så är det ju ändå baserat på den vanliga premissen ("CIA skapade Bitcoin").

Ingen som vet vem som ligger bakom BTC och andra kryptovalutor men det är knappast en ensam japan som den officiella versionen vill att folk skall tro på.

Det olustiga är att nästan alla inom Bitcoin Foundation är kopplade till Google på ett eller annat sätt

Man får fråga sig vilka som tjänar på detta och då kanske man kan få fram svaret

Ciu Bono - https://en.wikipedia.org/wiki/Cui_bono
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback