2013-11-29, 01:09
Medlem
svallerbyttans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TRON37
Laddar ner electrum nu, men mina kompisar är oroliga ifall det kan hända något. Det är inte olagligt att göra bitcoins till pengar osv? Haha

Som ni märker är jag helt ny till bitcoins egentligen..

Haha, spännande måste jag säga. Skriv ut din bitcoinadress så vi kan följa det i blockkedjan
Citera
2013-11-29, 01:14
Medlem
Trillskes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Satfanskap
Är någon som var aktiv av trådens början aktiv ännu? Är ni nu äckligt rika? Fyfan för er alltså
Flesta har sålt det mesta vid de där hiskeligt höga summorna långt under $100, andra backade ur helt vid $200, många försvann med Silk Road (någonstans vid botten), etc. De mår nog sämre än du.

Visst, många som är kvar kanske har bond-lottat, men många är också nördarna/innovatörerna som på sätt och vis har jobbat för den här tekniken. Tycker de förtjänar det. De flesta rikedomar är oförtjänta, tycker snarare detta är ovanligt rimligt.
Citera
Medlem
TRON37s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av svallerbyttan
Haha, spännande måste jag säga. Skriv ut din bitcoinadress så vi kan följa det i blockkedjan
kolla nu när ni hackar mig eller något.. har inte fått över pengar till någon wallet än.. fattar inte hur man gör. Någon i PM försökte lura mig.
Citera
Medlem
2_Thumbs_Ups avatar
Citat:
Laddar ner electrum nu, men mina kompisar är oroliga ifall det kan hända något. Det är inte olagligt att göra bitcoins till pengar osv? Haha

"Resten klarar du själv" var ett schysst råd till någon som eventuellt ska plocka ut 2,5 miljoner i en lättstulen valuta han inte förstår sig på...

Först och främst.
Gör inget förhastat nu. Det är 2,5 miljoner kronor du hanterar just nu, och om du gör bort dig så kan du förlora dem. Så var försiktig och lyssna inte på första rådet någon ger dig innan du verkligen vet att rådet är bra.

Jag måste faktiskt sova, men jag och andra kan säkert hjälpa dig igenom processen på ett säkert sätt imorgon, alternativt så kan någon annan göra det ikväll. Men tänk på att inte bara blint lita på vem som helst här. När någon ger dig ett råd så tycker jag du ska vänta på input från fler personer innan du följer det.

Citera
2013-11-29, 01:17
Medlem
Citat:
kolla nu när ni hackar mig eller något.. har inte fått över pengar till någon wallet än.. fattar inte hur man gör. Någon i PM försökte lura mig.

Så här gör du för att göra det enkelt, in på blockchain.com tryck på Plånbok och öppna ett konto.
Sedan kommer du få din Bitcoin address från sidan, den skriver du in på 50BTC, kan ta upp emot 30 minuter tills dina BTC syns i din plånbok.
Därefter kontaktar du btcx.se imorgon(gå till deras kontor) säg att du vill sälja en större mängd BTC(Kan garantera att de köper, kanske inte allt dock). ELLER så laddar du ner en offline wallet, skriver ut den, låter det gå ett tag tills läget verkar vara lugnt.

Edit: många växlingskontor rekommenderar blockchain.com, Btcx.se är ett utav dem.
Citera
2013-11-29, 01:20
Medlem
2_Thumbs_Ups avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Attax
Så här gör du för att göra det enkelt, in på blockchain.com tryck på Plånbok och öppna ett konto.
Det handlar om 400 BTC. Han ska inte göra det enkelt. Han ska göra det säkert.

Glömde nästan:

TRON37, Klicka absolut inte på någon länk som någon kan tänkas ge dig just nu!
Senast redigerad av 2_Thumbs_Up 2013-11-29 kl. 01:22.
Citera
2013-11-29, 01:21
Medlem
Baskis avatar
Citat:

Fyfan grattis gubben! Det du har gjort är helt lagligt så länge du väljer att skatta för dom, men vet inte hur det är med minade coins då man producerat dom med egen "kraft" så ja svårt att säga.

Sätt in dom på en egen wallet nu direkt sen kan du fundera hur länge du vill på att få ut dom, så länge du inte oroar dig för crashen, men då är de ju i alla fall i dina händer så att säga..
Citera
2013-11-29, 01:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Satfanskap
Är någon som var aktiv av trådens början aktiv ännu? Är ni nu äckligt rika? Fyfan för er alltså

För varje person som har tjänat hundra tusen finns det 10 personer som har förlorat tio tusen. Och några som har tagit livet av sig. Det är som lotto, det är liksom ingen idé att sitta och gräma sig för att man inte valde nummer 6 och 21
Citera
2013-11-29, 01:23
Medlem
svallerbyttans avatar
Citat:

Du kanske ska vara noggrann med vad du gör då du sitter på nästan 3 miljoner kronor...
Citera
2013-11-29, 01:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 2_Thumbs_Up
Det handlar om 400 BTC. Han ska inte göra det enkelt. Han ska göra det säkert.

Det är ju säkrare än att ha kvar det på 50BTC.com i dagsläget. Så för han över till blockchain.com är hans pengar säkra för tillfället, TILLS han listar ut och förstår hur han fixar en offline wallet.
Citera
2013-11-29, 01:27
Medlem
TRON37s avatar
Gjorde ett konto på blockchain. Jag kollar alla sidor jag får länkade till mig på scambust och diverse sidor innan jag går in på dem.

Men vad är bäst? Ha kvar dem på 50BTC eller blockchain?
Citera
2013-11-29, 01:30
Medlem
Citat:
Men vad är bäst? Ha kvar dem på 50BTC eller blockchain?

Jadu, om nån expert visste det skulle han nog inte tipsa FB om det, utan försöka tjäna pengar själv
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in