Citat:
Ursprungligen postat av
Yolololz
klart det är en stor risk att värdet är uppbyggt av spekulationer.
Dumpat någon bitcoins blir det som inflation och kan man inte köpa knark med bitcoin så finns inte valutan längre skulle jag gissa på.
Nu verkar det som att Bitcoins har accepterats av många fler än pundare, så det är inte lika mycket spekulationer längre.
Citat:
Ursprungligen postat av
Yolololz
Litecoin ökar i värde med ser jag så att bitcoin är cappat på 21miljoner ser jag knappt som relevant längre eftersom tusentals kopior kommer dyka upp som är identiska... Eller kan jag ha fel här?
Det dyker säkert upp många kopior. Man slipper trycka upp miljontals egen-designade sedlar och mynt för att starta en valuta. Det blir lite som när man inte behövde kopiera senaste spelet på grannens diskettstation, utan bara kunde tanka det via nätet.
Sen återstår det väl att se om det bara är Bitcoins som blir en stabil valuta (om ens den lyckas bli det).
Citat:
Ursprungligen postat av
2_Thumbs_Up
Så nu tycker jag alla håller med mig och röstar alla ja för det här, så löser vi namnfrågan en gång för alla. 0.000001 BTC kallas numera för en "bit". Växelkursen ligger nu på 1000 bit = 1 USD.
Det låter enormt dumt, eftersom ordet "bit" redan används för något annat!