2012-07-06, 17:15
Medlem
Finns det fortfarande en gräns på mtgox hur mycket riktiga pengar man kan ta ut om man sålt en massa bitcoins?

Har för mig att det var så förut men vet ej om detta stämmer, någon som vet?

Är det möjligt att skicka pengar ifrån en mtgox-depå t.ex till bankkonton på swedbank och liknandE?
Citera
2012-07-10, 14:43
Medlem
Läste precis på bitcoins.se att:
Växelkurs
1 BTC = 50.151 SEK
Uppdaterat 2012-07-10 14:35

kan väl inte stämma? borde väl vara 5.0151 eller är det rena fatasisummor folk handlar med?

fel av mej, såg att priserna stod i dollars...
Senast redigerad av s.pot 2012-07-10 kl. 14:55.
Citera
2012-07-11, 19:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PastorPrimarius
Går det att hitta någon graf/tabell hur kursen sett ut ett tag tillbaka? Bitcoins har funnits ett tag nu.
Jag trodde det skulle braka ihop ganska omgående. Användandet har till och med överlevt ett par motgångar.

http://bitcoincharts.com/charts/mtgoxUSD#tgSzm1g10zm2g25zv

Braka ihop gjorde det ju också.
Citera
2012-07-12, 21:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svartvahld
Gjorde en överföring till Intersango i måndags på tvåtusen kronor och de verkar inte kommit in på kontot än.

Någon som vet ungefär hur lång tid det brukar ta innan man får dem på kontot? Killen på banken sa att det skulle ta tre dagar.
Jag har skickat pengar två gånger till intersango och de kom in mitt på natten 2 dagar efter. Stort plus att man kan skapa konto anonymt där!
Citera
2012-07-13, 02:17
Medlem
tjackkurts avatar
tjena grabbar.

När jag installerade min wallet, min bitcoin klient från "bitcoin.org" så startade datorn om, och den han således inte ladda hem några blocks.
Och nu när jag startar det händer det ingenting? helt dött.

Hur kan jag få programmet att ladda hem alla blocks igen?
Citera
2012-07-17, 05:41
Medlem
Hej

När man växlar sina bitcoins mot riktiga pengar hur ser det ut på banken man överför till? Har hört att det står "service". Undrar dom inte lite varför det kommer in pengar hela tiden med samma text? Syftar på hur det fungerar på silkroad.
Citera
2012-07-17, 17:41
Medlem
Energis avatar
Tjenixen.

Jag kan ingenting om valutor eller liknande. Skulle in och växla pengar till Bitcoins via kapiton och såg att priset var uppe i 70kr för en bitcoin. Vad i helvete? Ska jag vänta med att växla tills priset har gått ner eller vad ska jag göra?
Citera
2012-07-17, 19:22
Medlem
2_Thumbs_Ups avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Energi
Tjenixen.

Jag kan ingenting om valutor eller liknande. Skulle in och växla pengar till Bitcoins via kapiton och såg att priset var uppe i 70kr för en bitcoin. Vad i helvete? Ska jag vänta med att växla tills priset har gått ner eller vad ska jag göra?
Det beror på vad du vill göra med dina Bitcoins. Ska du handla något för dem direkt så spelar det ingen större roll. Priset på det du ska handla varierar med växelkursen, så om Bitcoin har gått upp relativt andra valutor så har det gått upp relativt det du vill köpa också. Det bör alltså bli ungefär lika dyrt räknat i SEK (så länge du inte har otur och Bitcoin svänger kraftigt på någon dag innan du hinner handla, vilket inte är helt omöjligt med Bitcoin, men du kan lika gärna ha turen att det svänger åt andra hållet). Det är egentligen bara att kolla på vad det du vill köpa kostar i BTC och omvandla det till kronor och se om du tycker det är värt det.
Citera
2012-07-17, 19:33
Medlem
Bimboankans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Energi
Tjenixen.

du kan ju köpa till dig en del nu. och sedan vänta efter sommarn, då jag personligen tror att dom kommer gå ner igen under 7dollar.
Citera
2012-07-18, 16:44
Medlem
Energis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 2_Thumbs_Up
Det beror på vad du vill göra med dina Bitcoins. Ska du handla något för dem direkt så spelar det ingen större roll. Priset på det du ska handla varierar med växelkursen, så om Bitcoin har gått upp relativt andra valutor så har det gått upp relativt det du vill köpa också. Det bör alltså bli ungefär lika dyrt räknat i SEK (så länge du inte har otur och Bitcoin svänger kraftigt på någon dag innan du hinner handla, vilket inte är helt omöjligt med Bitcoin, men du kan lika gärna ha turen att det svänger åt andra hållet). Det är egentligen bara att kolla på vad det du vill köpa kostar i BTC och omvandla det till kronor och se om du tycker det är värt det.

Tack för ett bra svar. Ger dig ditt nick!
Citera
2012-07-19, 01:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Manytimer
Hej

När man växlar sina bitcoins mot riktiga pengar hur ser det ut på banken man överför till? Har hört att det står "service". Undrar dom inte lite varför det kommer in pengar hela tiden med samma text? Syftar på hur det fungerar på silkroad.

samma fråga
Citera
2012-07-23, 01:13
Medlem
Kan man använda internetbanken (swedbank) och göra en internationell överföring till de uppgifter som man får i ett mail från bitcoin nordic? Vill att betalning ska landa hos min adress hos silkroad. Känns som det är väldigt lite uppgifter man anger, bara en mail och summa samt adressen. Är det verkligen så enkelt? Vill inte att pengarna ska hamna på vift, vet hur jobbigt det är att sitta och maila en massa företag i utlandet.

Men om jag för över till uppgifterna i mailet från bitcoin nordic och anger min adress hos silkroad så hamnar pengarna där sen? I så fall är det ju enkelt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in