2013-02-20, 17:34
Medlem
dokoalseleds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gunstigjunker
Är du säker på att du hade täckning för ordern när du lade den? En gång lade jag en order på Kapiton innan mina bitcoins var överförda. Kapiton tog emot ordern och listade den på min sida med öppna ordrar, men om man tittade noga så stod det typ "täckning saknas". Den ändrade inte status när överföringen gick igenom, utan jag fick lägga en ny order. Kanske råkade du göra samma sak (men med kronor i stället för coins)?

Motsvarande manöver på Mt.Gox hade fungerat smärtfritt. Där kan man lägga flera motstående ordrar som exekveras när täckning finns. Du kan t ex lägga en säljorder och en (lägre) köporder och sedan gå till jobbet. När du kommer hem har du förhoppningsvis lite mer coins på kontot, eftersom Mt.Gox först har sålt dina coins och sedan köpt tillbaka dem för pengarna från den första försäljningen.

Jag vet inte men jag såg ingen text om att täckning saknades. Och när jag lade en ny order till ett högre pris så blev det totala beloppet i kronor ungefär detsamma. Jag tror det stod täckning saknas en gång förut men då gick det överhuvudtaget inte att lägga ordern så jag vet inte vad det var som hände...
Citera
2013-02-20, 17:55
Bannlyst
Fan, la en order från mercabit för en timme sedan, fortfarande 0 på SR... what to do?

Edit; Wabbadabbadooo, fixade det! Logga ut och logga in, sim sallabim!
Senast redigerad av UncleDolanPls 2013-02-20 kl. 18:17.
Citera
2013-02-20, 18:03
Medlem
strategasiats avatar
kursen ligger på 202 nu, är inte det sjukt högt??
Citera
2013-02-20, 18:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av strategasiat
kursen ligger på 202 nu, är inte det sjukt högt??
Första gången över 200kr alltså? Jodå, men det kommer nog öka mer. BTC har ju ökat extremt sedan starten, och inte bara nu.

Dock så är det jobbigt att man handlar med så små valutor, köpa kokain för 4 slantar och lite weed för en halv. Det börjar bli löjligt.
Citera
2013-02-20, 18:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pangkaka
Edit Eller ska man avvakta och se om det kommer sänkas nå?

Vad tror du? Det finns många fler köpare än det finns säljare, och köparna har uppenbarligen mindre tålamod (vad det nu kan bero på). Eftersom det inte (vad jag vet) finns något annat ställe som är bättre för svenskar att handla med bitcoins så är det nog bara att räkna med att priserna går upp och upp. Dock stiger det väl aldrig mycket högre än mtgox, då börjar väl någon köpa där och sälja på kapiton istället.

Om ca 25 BTC är det bara en säljare kvar på kapiton, och då kan han sätta vilket pris han vill.

Last Price: 218.496

Economy, bitches.
Senast redigerad av toe 2013-02-20 kl. 19:04.
Citera
2013-02-20, 19:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gunstigjunker
Förresten tror jag att vi kommer att få se ett nytt rekord mot USD inom loppet av 24h

217 Swedish kronor = 34.488895 U.S. dollars
Citera
2013-02-20, 20:16
Bannlyst
Måste fan ha världen största tur. Köpte en vara för 1.87 och såg inte att frakten gick på 0.17. Hade exakt 2.04.
Citera
2013-02-20, 21:52
Bannlyst
Hur finalize;ar jag early?
Citera
2013-02-20, 21:55
Medlem
skitifittabaknulls avatar
Vad i helvete!? 163 i förrgår, hade inte pengar då så kunde inte köpa! 181 idag, och nu 218!??!?! Vafan jag förlorar ju hur mkt som helst nu om jag köper. Ska jag avvakta?
Citera
2013-02-20, 21:56
Medlem
James-Michael-Michaelss avatar
Kan inte sluta fascineras av detta men aldrig i livet att jag köper 1 enda bitcoin. Kommer följa detta kommande år.
Citera
2013-02-20, 22:05
Medlem
strategasiats avatar
är det någon som kan förklara för mig vad det är som driver kursen?
Citera
2013-02-20, 22:10
Medlem
James-Michael-Michaelss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av strategasiat
är det någon som kan förklara för mig vad det är som driver kursen?

Grundläggande är det tillgång och efterfrågan, men det vet du nog.

Vad driver den stora efterfrågan? Jo, folk tror att bitcoin kommer vara mer värt imorgon än idag.

Valutor använder man för att handla med, inte investera i, det är vad aktier är till för.
och just nu köper ingen bitcoin för att handla med dom vilket är meningen med en valuta.

Ser ut som en bubbla, luktar som en bubbla, låter som en bubbla. Det är troligast en bubbla.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in