Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2013-02-20, 22:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av James-Michael-Michaels
Grundläggande är det tillgång och efterfrågan, men det vet du nog.

Vad driver den stora efterfrågan? Jo, folk tror att bitcoin kommer vara mer värt imorgon än idag.

Valutor använder man för att handla med, inte investera i, det är vad aktier är till för.
och just nu köper ingen bitcoin för att handla med dom vilket är meningen med en valuta.

Ser ut som en bubbla, luktar som en bubbla, låter som en bubbla. Det är troligast en bubbla.

Att påstå att ingen handlar med BTC är vågat, det finns handel definitivt. Men det är sant att det känns som en bubbla.
Senast redigerad av Skrotnisseochhansvanner 2013-02-20 kl. 22:57.
Citera
2013-02-20, 22:56
Medlem
bzeros avatar
Citat:
Grundläggande är det tillgång och efterfrågan, men det vet du nog.

Vad driver den stora efterfrågan? Jo, folk tror att bitcoin kommer vara mer värt imorgon än idag.

Valutor använder man för att handla med, inte investera i, det är vad aktier är till för.
och just nu köper ingen bitcoin för att handla med dom vilket är meningen med en valuta.

Ser ut som en bubbla, luktar som en bubbla, låter som en bubbla. Det är troligast en bubbla.
Jag tycker värdeökningen är ganska naturlig, eftersom endast ett fast antal BTC kommer kunna skapas kommer ingen inflation att finnas - sedan ökar naturligtvis efterfrågan eftersom fler vill handla i BTC.
Citera
2013-02-20, 22:57
Medlem
James-Michael-Michaelss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skrotnisseochhansvanner
Att påstå att ingen handlar med BTC är vågat, det finns handel definitivt. Men det är sant att det känns som en bubbla.

Jag vet att det sker handel och den ökar väl sakta men säkert. Känns ju dock att det som är det största samtalsämnet förutom spekulation är gamling på satoshidice och massor med nya liknade sidor som verkar komma varje dag nu.

och jag kanske gör det lite enkelt nu men valuta-spekulation och Gambling är inte så långt ifrån varandra och nu verkar det som många bitcoin-ägare även råkar gilla att gambla.

Men jag kan förstå folk här också som är nyfikna och lägger ner några hundralappar för att det är nytt och spännande

Citat:
Ursprungligen postat av bzero
Jag tycker värdeökningen är ganska naturlig, eftersom endast ett fast antal BTC kommer kunna skapas kommer ingen inflation att finnas - sedan ökar naturligtvis efterfrågan eftersom fler vill handla i BTC.

Tycker du den ökande handeln med BTC är i relation med kursen?
Senast redigerad av James-Michael-Michaels 2013-02-20 kl. 22:59. Anledning: gggg
Citera
2013-02-20, 23:01
Medlem
Citat:
Jag vet att det sker handel och den ökar väl sakta men säkert. Känns ju dock att det som är det största samtalsämnet förutom spekulation är gamling på satoshidice och massor med nya liknade sidor som verkar komma varje dag nu.

och jag kanske gör det lite enkelt nu men valuta-spekulation och Gambling är inte så långt ifrån varandra och nu verkar det som många bitcoin-ägare även råkar gilla att gambla.

Men jag kan förstå folk här också som är nyfikna och lägger ner några hundralappar för att det är nytt och spännande

Låter ju nästan som att du har missat marknader som tex drog, vapen som använder BTC som valuta.

Råkar du veta om mining branschen är populär fortfarande? Det var genom den som jag upptäckte BTC, för några år sen.

Det hade varit spännande att satsa 5-10tkr på BTC när det var nytt kanske, och det är visserligen inte för sent att hoppa på sista svängen. Men det är ju inte direkt riskfritt.
Citera
2013-02-20, 23:02
Medlem
bzeros avatar
Citat:
Tycker du den ökande handeln med BTC är i relation med kursen?
Nja inte för tillfället, men som i all annan handel baserar man sina spekulationer på framtida värdeökningar.
Citera
2013-02-20, 23:09
Medlem
James-Michael-Michaelss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skrotnisseochhansvanner
Låter ju nästan som att du har missat marknader som tex drog, vapen som använder BTC som valuta.

Råkar du veta om mining branschen är populär fortfarande? Det var genom den som jag upptäckte BTC, för några år sen.

Det hade varit spännande att satsa 5-10tkr på BTC när det var nytt kanske, och det är visserligen inte för sent att hoppa på sista svängen. Men det är ju inte direkt riskfritt.

Hur stor är den omsättningen då? Går den att mäta? Nej, jag vet faktiskt inte. Jag fick veta om bitcoin för länge sedan men brydde mig inte, det är bara senaste veckan jag non-stop suttit och läst och satt mig in i den rådande situationen. Känner därmed att jag inte blivit påverkad av den hivemind som finns på vissa bitcoinforum där alla pratar om uppgång.

Citat:
Ursprungligen postat av bzero
Nja inte för tillfället, men som i all annan handel baserar man sina spekulationer på framtida värdeökningar.

Vilket var min poäng för några inlägg sedan, det är knappast bra att nästan alla spekulerar i valutan istället för att faktiskt använda och köpa/sälja med den. Folk verkar nästan ovilliga att köpa saker med sina bitcoins med argumentet "dom är så mycket mer värda imorgon, nästa vecka, om 1 år"
Citera
2013-02-20, 23:31
Medlem
Ovcharkas avatar
Tänkte köpa BTC på Bitcoin Nordic, men man måste tydligen skicka med en bild på ID-kort nu för tiden, så fuck it. Var ska jag nu köpa BTC? Aldrig köpt nån annanstans...
Citera
2013-02-21, 00:31
Medlem
Citat:
Hur stor är den omsättningen då? Går den att mäta?

Silk road vilket är en av dom större marknaderna omsätta för ett halvår sen strax över 100 miljoner kr per år. Vilket kanske är ganska lite när jag tänker efter, jag vet inte ens vad som är mycket eller lite i samband med btc.
Citera
2013-02-21, 00:47
Medlem
MåsteMeckaDens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ovcharka
Tänkte köpa BTC på Bitcoin Nordic, men man måste tydligen skicka med en bild på ID-kort nu för tiden, så fuck it. Var ska jag nu köpa BTC? Aldrig köpt nån annanstans...
http://lmgtfy.com/?q=k%C3%B6pa+bitcoins
Varsågod!
Citera
2013-02-21, 03:45
Medlem
Bimboankans avatar
Citat:

https://btcx.se/buy-bitcoins/anonymous/

Du kan ju gärna donera en 0.0** Btc :P
17YiV3fymmrsHTY5ZgWGvuHiBWgTDxweo1
Citera
2013-02-21, 08:13
Medlem
dokoalseleds avatar
Citat:

Jag har hittills kört med kapiton.se Jag betalar kontant till deras bankgiro på tobaksaffärer. Tobaksaffärerna brukar ta 32 kr i avgift och sen tar kapiton avgifter på växling och uttag tror jag det är. Man blir väl filmad i butiken dock. Jag är fortfarande på jakt efter den billigaste, smidigaste och säkraste/mest anonyma metoden.

De har aldrig frågat mig om namn, leg eller syfte. De frågade efter mitt telefonnummer en gång. Jag sa bara att jag inte har någon telefon för tillfället. kapiton.se kan man använda via Tor Browser, och man kan registrera sig med en anonym epostadress, t.ex. tormail.org
Senast redigerad av dokoalseled 2013-02-21 kl. 08:15.
Citera
2013-02-21, 12:41
Medlem
Badrummets avatar
Någon som vet hur lång tid det tar att skicka sina bitcoins från Kapiton till MTGox? Har väntat ungefär en timme nu.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in