Flashback bygger pepparkakshus!
2021-01-31, 23:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sunessensommar
För övrigt är det ur ett a-landslagsperspektiv tråkigt att se att även i den här generationen är mittbackar den absolut svagaste punkten samtidigt som den starkaste delen är yttrar/ytterforwards. Det har sett ut så ett tag nu. Av den anledningen är det verkligen synd att Ahmedhodzic valde Bosnien.

Fast förra kullen med mittbackar var betydligt bättre, men nu har ju inte många av de mittbackar som kan vara med i U21 slagit igenom riktigt så vi får helt enkelt vänta och se.
Citera
2021-01-31, 23:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Idkreallyknow
I och för sig spelar inte Lahne heller A-lags fotboll så Elanga kanske är uppe och sniffar på den platsen mer än Lahne om han nu inte hade varit skadad. Men Lahne har ju spelat A-lagsfotboll eller i alla fall mer matcher än Elanga så tror Poya kommer ta ut honom.
Ja precis. Skadan sätter väl käppar i hjulen för att få se mer exakt hur Poya ser på det.
Citat:
Fast förra kullen med mittbackar var betydligt bättre, men nu har ju inte många av de mittbackar som kan vara med i U21 slagit igenom riktigt så vi får helt enkelt vänta och se.

Ska väl tilläggas att vi fostrat många väldigt bra mittbackar nyligen, men de har bytt land eller skadat sig. Ahmedhodzic, Hadzikadunic för att nämna 2. ISherwood är nu på gång men hade lite skadeproblem.

Isherwood gillar jag verkligen som en LCB jämte VNL i teorin. Fysisk, vänsterfotad, bolltrygg. Hoppas han gör det bra i Darmstadt. Hans tid är nu över i U21 landslaget så det var mer specifickt till CB utväxt diskussionen
Citera
2021-01-31, 23:25
Medlem
Roche lirade mittback i första träningsmatchen. Verkar som Sirius kanske kommer skola om honom dit fullt ut i år. Han är snabb och spelskicklig för att vara mittback. Lång och relativt god potential i luften. Och förstås vänsterfotad. Men kommer behöva jobba upp defensiven vartefter.
Citera
2021-01-31, 23:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av frankkk
Roche lirade mittback i första träningsmatchen. Verkar som Sirius kanske kommer skola om honom dit fullt ut i år. Han är snabb och spelskicklig för att vara mittback. Lång och relativt god potential i luften. Och förstås vänsterfotad. Men kommer behöva jobba upp defensiven vartefter.

Jag tycker även att Peter Amoran har gjort det väldigt bra för Östersunds FK mot FC Rostov och Lokomotiv Moskva men eftersom att han är född 2004 tror jag det kommer vara svårt för honom att ta en mittbacksplats i U21 om han inte får ett stort genombrott. Men han ser onekligen väldigt intressant ut, rekommenderar att kolla highlights på YouTube från just dessa matcher.
Citera
2021-02-01, 02:55
Medlem
Citat:
Jag tycker även att Peter Amoran har gjort det väldigt bra för Östersunds FK mot FC Rostov och Lokomotiv Moskva men eftersom att han är född 2004 tror jag det kommer vara svårt för honom att ta en mittbacksplats i U21 om han inte får ett stort genombrott. Men han ser onekligen väldigt intressant ut, rekommenderar att kolla highlights på YouTube från just dessa matcher.
OJ detta var ett väldigt spännande namn jag inte hört innan. Amoran ska jag definitivt följa. Har ÖFK signat honom helt efter provspel då eller? Han ser ju definitivt "genombrotts" potent ut och verkar ha både kropp och skalle.
Citera
2021-02-01, 09:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av znorlax
OJ detta var ett väldigt spännande namn jag inte hört innan. Amoran ska jag definitivt följa. Har ÖFK signat honom helt efter provspel då eller? Han ser ju definitivt "genombrotts" potent ut och verkar ha både kropp och skalle.

Ingen aning om de signat honom än.
Citera
2021-02-01, 10:16
Moderator
easy_dans avatar
ÖFK har väl transferförbud just nu, däremot är Amoran som jag förstår klar för IFK Östersund och "lånas ut" till ÖFK.
Citera
2021-02-01, 11:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sunessensommar
Carlén kommer nog vara med tror jag om han gör det bra i Degerfors allsvenska återkomst. Var mycket bra i Superettan förra säsongen. Sedan är ju Bilal Hussein knappast en offensiv mittfältare heller, kan garanterat spela centralt i ett 4-4-2. Där har vi nog de fyra som jag antar kommer bli uttagna från start.

För övrigt är det ur ett a-landslagsperspektiv tråkigt att se att även i den här generationen är mittbackar den absolut svagaste punkten samtidigt som den starkaste delen är yttrar/ytterforwards. Det har sett ut så ett tag nu. Av den anledningen är det verkligen synd att Ahmedhodzic valde Bosnien.

Ja det är inte omöjligt.

Ja det är inte på de defensiva positionerna som återväxten har starkast i t ex 20-25 års spannet. Men man vet ju aldrig hur det utvecklar sig, 20 år är egentligen ingen ålder, det kan hända mycket i utvecklingen, dom brukar väl säga att peaken är typ när man är 26-28 år. En defensiv spelare som kanske kan bli något är Cajuste.

På tal om honom så flyttade ju Fallenius till Bröndby, det kanske också är en spelare som kommer vara aktuell i detta U21 lag om han får spela och utvecklas.

Tolinsson är fortfarande väldigt ung, men visst det är absolut inte omöjligt att han blir startgubbe, skulle han etablera sig nu och börja spela kan han nog utmana Hiljemark om flest U21 matcher. den han kamperat med tidigare i U-landslaget är väl främst Casper Widell från Helsingborg, där finns ju även t ex Hasic(som flyttar till Lecce nu från Häcken) och Robin Glavak, men som sagt, dessa spelare blir ju 18 i år, så dom är rätt unga.
Senast redigerad av Eaglesandshit 2021-02-01 kl. 11:27.
Citera
2021-02-01, 15:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av easy_dan
ÖFK har väl transferförbud just nu, däremot är Amoran som jag förstår klar för IFK Östersund och "lånas ut" till ÖFK.
Hahha jävla ÖFK asså
Citera
2021-02-01, 21:08
Medlem
Får väl även ta och lägga till Max Svensson på anfallslistan då han antagligen kommer få mer speltid i La Liga 2 så anser jag att han har större chans att få vara med än en bänkvärmare i Ligue 2 eller Allsvenskan.
Citera
2021-02-01, 21:38
Medlem
Jag tror ju att en spelare som t ex Kevin Ackermann kan vara aktuell för innermittfältet, det han visade i S1 förra året var lovande, river och sliter, har smarta lösningar och pass, besitter ledaregenskaper och är tjurskallig, gjorde 8 poäng på ca 19 matcher.

Missade slutet pga...

Citat:
- Det är en så kallad utmattningsfraktur, en stressfraktur i yttre mellanfotsbenet till lilltån. Springer man mycket på vissa underlag så kan det bli en sådan stressreaktion, en böjning fram och tillbaka, man nöter benet och då kan det bli en spricka.

[...]

- Ibland går det fortare och ibland tar det längre tid, men han kan troligtvis inte spela på sex till åtta veckor. Det är väldigt tråkigt, säger Peterson, säger Petersson och fortsätter:

- Vi kan med största sannolikhet räkna bort honom (för spel i år).
Senast redigerad av Eaglesandshit 2021-02-01 kl. 21:41.
Citera
2021-02-02, 02:25
Medlem
Sjukt roligt att Paulos Abraham fick till en sån intressant flytt till Groningen nu. Ska bli skitkul att följa och kan gynna U21s anfallssida enormt nu när J.Karlsson är för gammal med.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in