2020-11-04, 17:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av frankkk
Isherwood och Irandust är tunga avbräck i elvan när man ska ta sig an Italien borta. Man får iaf Armenien-matchen att spela ihop sig först.

Ja lite synd.

Laget som mötte Italien senast gjorde det bra, skulle jag gissa på något så är väl typ nedanstående ganska rimligt.

Dahlberg
Beijmo - Henriksson - Ekdal - Kahl
Bengtsson - Erlingmark - Ingelsson - Karlsson
Almqvist - Gyökeres

Svensson kanske får chansen istället för Bengtsson? Jag tror Gyökeres startar, men man kan ju inte vara 100% säker, Abraham och Nygren är väl de andra alternativen.
Citera
2020-11-04, 17:35
Medlem
Svensson och Hansson låg högt i näringskedjan förra samlingen som det kändes. Den sistnämnda framförallt tycker jag varit riktigt bra i sina inhopp, men vet inte hur han funkar i balansen av laget från start.
Citera
2020-11-04, 18:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Eaglesandshit
Ja lite synd.

Laget som mötte Italien senast gjorde det bra, skulle jag gissa på något så är väl typ nedanstående ganska rimligt.

Dahlberg
Beijmo - Henriksson - Ekdal - Kahl
Bengtsson - Erlingmark - Ingelsson - Karlsson
Almqvist - Gyökeres

Svensson kanske får chansen istället för Bengtsson? Jag tror Gyökeres startar, men man kan ju inte vara 100% säker, Abraham och Nygren är väl de andra alternativen.

Är inte Nygren högerytter och det är väl Abraham också? Då kan väl dem också starta istället för Bengtsson? Men det kanske blir för offensivt?
Citera
2020-11-04, 19:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Idkreallyknow
Är inte Nygren högerytter och det är väl Abraham också? Då kan väl dem också starta istället för Bengtsson? Men det kanske blir för offensivt?

Nygren ja, Abraham vet jag inte, men det spelar inte så stor roll för i landslaget ses dom absolut som typ #9, det är inte Nygrens bästa position, och kanske inte Abrahams heller men det är den rollen jag är rätt säker på att landslagsledningen gett dom, så det skulle förvåna mig om dom spelar på kanten. Hansson skulle ju dock kunna spela högerytter också.
Citera
2020-11-04, 19:12
Medlem
gato12s avatar
Ingen Aimar Sher, men han kanske är för ung?
Citera
2020-11-04, 19:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gato12

För ung är han väl inte, född 2002, precis som Gigovic och Abraham men dom tycker väl att andra är bättre eller passar bättre in i vad dom vill ha för spelartyp.
Citera
2020-11-04, 22:54
Medlem
Citat:

Man kan väl inte vara för ung för att spela U21?
Asoro och Isak som är 99or spelade med 94orna.

Jag vet ingenting om en minimum gräns för att spela U21 när det gäller ålder.
Citera
2020-11-05, 17:02
Medlem
gato12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kexchoklad2404
Man kan väl inte vara för ung för att spela U21?
Asoro och Isak som är 99or spelade med 94orna.

Jag vet ingenting om en minimum gräns för att spela U21 när det gäller ålder.
Tänkte att man får spela U-18 om man inte platsar hos de äldre
Citera
2020-11-08, 17:23
Medlem
Ekdal har corona enligt Dplay, så det blir till att spela ihop ett helt nytt mittbackspar för U21.
Citera
2020-11-08, 21:55
Medlem
Commissarys avatar
Citat:

Han är inte för ung. Dock inte tillräckligt bra. Men de är unga. Vad som helst kan hända.
Citera
2020-11-09, 00:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av frankkk
Ekdal har corona enligt Dplay, så det blir till att spela ihop ett helt nytt mittbackspar för U21.
Hur är det med Isherwood? Han har vart kanon när han spelat.

Sjukt drygt att behöva återbygga defensiven för 3e gången nu i en do or die samling
Citera
2020-11-09, 00:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av znorlax
Hur är det med Isherwood? Han har vart kanon när han spelat.

Sjukt drygt att behöva återbygga defensiven för 3e gången nu i en do or die samling

Isherwood tackade väl nej redan före uttagningen p.g.a. skada.

Flera byten görs:
"Claes Eriksson har tvingats göra fem förändringar i U21-landslagets EM-kvaltrupp. Hjalmar Ekdal, August Erlingmark, Adam Hellborg, Svante Ingelsson och Tim Rönning utgår och in i truppen kommer nu i stället Filip Örnblom, Pavle Vagić, Adam Carlén, Bilal Hussein och Oliver Dovin."
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in