Japp cirka 1 månad och byter lösen vart 2;e månad. Som sagt jag är en mycket nojig person (inte barnporr) men har TrueCrypt på USB samt systemdisk.Jag ser en formatering som en nystart ungefär (rekommenderar vart 6:e månad) att formatera men ibland känns det som att formatera och ställa in nya inställningar & tjänster är nödvädigt när man har installerat många program som lägger i regedit. Orkar inte med DBAN (killdisk) så att överskriva med formatering kan vara smart också men cirka 6:e månad kör jag DBAN
Vet men vi har olika vanor, jag är ren & nojig som det ser ut.
Citat:
Ursprungligen postat av swapjao
omfg, jag avaktiverade lite tjänster, körde malwarebytes anti malware och CCleaner, startade om datorn och nu har jag inget ljud, WTF????????
Som sagt, jag bad rekommenderade en formatering för dig som kommer fungera som nystart där du inte har några program ifrån fabriken eller från tidigare, därefter kan du göra min lista.
Du måste veta vad du avaktivera sök på Google!
http://www.blackviper.com/Windows_7/servicecfg.htm (utgår från att du har Win 7)
Inte mitt fel om du stänger ner SoundMax och inte får ljud t.e.x men läs vad tjänsten heter. Du kan avinstallera drivrutinerna och fortfarande få ljud men att avaktivera tjänsten och inte få ljud är konstigt. Formatera gärna och följ mina samt alla andras tips är den bästa startpunkten för en framtida bra dator.
Mvh