• 2
  • 3
2011-02-06, 08:56
Medlem
Buckshootas avatar
Japp cirka 1 månad och byter lösen vart 2;e månad. Som sagt jag är en mycket nojig person (inte barnporr) men har TrueCrypt på USB samt systemdisk.Jag ser en formatering som en nystart ungefär (rekommenderar vart 6:e månad) att formatera men ibland känns det som att formatera och ställa in nya inställningar & tjänster är nödvädigt när man har installerat många program som lägger i regedit. Orkar inte med DBAN (killdisk) så att överskriva med formatering kan vara smart också men cirka 6:e månad kör jag DBAN

Vet men vi har olika vanor, jag är ren & nojig som det ser ut.

Citat:
Ursprungligen postat av swapjao
omfg, jag avaktiverade lite tjänster, körde malwarebytes anti malware och CCleaner, startade om datorn och nu har jag inget ljud, WTF????????

Som sagt, jag bad rekommenderade en formatering för dig som kommer fungera som nystart där du inte har några program ifrån fabriken eller från tidigare, därefter kan du göra min lista.

Du måste veta vad du avaktivera sök på Google!

http://www.blackviper.com/Windows_7/servicecfg.htm (utgår från att du har Win 7)

Inte mitt fel om du stänger ner SoundMax och inte får ljud t.e.x men läs vad tjänsten heter. Du kan avinstallera drivrutinerna och fortfarande få ljud men att avaktivera tjänsten och inte få ljud är konstigt. Formatera gärna och följ mina samt alla andras tips är den bästa startpunkten för en framtida bra dator.

Mvh
Senast redigerad av Buckshoota 2011-02-06 kl. 09:03.
Citera
2011-02-06, 12:35
Medlem
daniel3131s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Buckshoota
Japp cirka 1 månad och byter lösen vart 2;e månad. Som sagt jag är en mycket nojig person (inte barnporr) men har TrueCrypt på USB samt systemdisk.Jag ser en formatering som en nystart ungefär (rekommenderar vart 6:e månad) att formatera men ibland känns det som att formatera och ställa in nya inställningar & tjänster är nödvädigt när man har installerat många program som lägger i regedit. Orkar inte med DBAN (killdisk) så att överskriva med formatering kan vara smart också men cirka 6:e månad kör jag DBAN

Vet men vi har olika vanor, jag är ren & nojig som det ser ut.

Mvh

Jag undrar varför du ens har en dator om du ska formatera om din dator ofta?!
Till TS: Men som om andra säger skulle jag också tippa på att du ska formatera om din dator. Testa med det först! Funkar inte det så jag inget mera!
Citera
2011-02-06, 14:20
Medlem
Buckshootas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av daniel3131
Jag undrar varför du ens har en dator om du ska formatera om din dator ofta?!
Till TS: Men som om andra säger skulle jag också tippa på att du ska formatera om din dator. Testa med det först! Funkar inte det så jag inget mera!

Du ställer frågor som är redan besvarade, jag trivs med det fastän det är onödigt en påhittad mättnad.
Citera
2011-02-07, 18:05
Medlem
swapjaos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sugarpuffextrem
hade du gjort som jag sa hade din dator varit tiptop för x timmar sen.
x timmar = (tidens just nu) till (då jag bad dig formatera skiten och installera om skiten) + 10 minuter

fast hade du läst det jag skrev i början så hade du vetat att jag inte orkade formatera om skiten, fett ovärt
Citera
2011-02-07, 19:10
Medlem
SandbergBoiis avatar
Installera Tune up 2011.. Där finns det rätt najsiga grejer man kan göra!
Citera
2011-05-11, 20:25
Medlem
NightWalker1s avatar
min dator är också seg. får meddelande om att det är för lite minne.
fick tips från brorsan att installera cpu-z, kolla vad moderkortet heter sedan googla och kolla hur mycket mer minne man kan smacka i.
jag har installerat cpu-z nu men jag vet inte vart man ska kolla efter moderkortets namn. nån som kan hjälpa?
edit: namn på brädan: nec computers international GA-8simlnf 1.x
har googlat utan resultat
Senast redigerad av NightWalker1 2011-05-11 kl. 20:54.
Citera
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in