• 1
  • 2
2011-02-04, 23:11
Medlem
swapjaos avatar
tja, för kanske 2 år sen så investerade jag en hel del på en ny dator och nu känns det som att jag skulle kunna köpa typ en begagnad skoldator som är lika snabb, lixom så fort jag öppnar ett internet fönster lr nått probram så stannar t.ex. mediaplayer i kanske 5 sec som att den inte orkar göra både och, och är allmänt seg.
lite information om min dator:
Windows 7 home premium 64bit
Nvidia Geforce GTX280
Intel(R) Core(TM)2 Quad CPU Q9400 @ 2.67GHz
8gb ram

vet inte om man behöver säga nått mer, om jag har glömt nånting så har jag iaf inte köpt nått billigt skit av det andra, jag tycker me ett okej grafik kort och quad core processor så borde den väl fan kunna köra typ cod + wow + utorrent + random shit nästan utan att bli seg, det gjorde den i början, nu är jag glad om jag kan köra utorrent och kolla på video utan lag

jag defragmenterar hårdiskarna då och då och jag är inte intresserad av att formatera om hårdisken/installera om windows, för mkt jobb, annars är alla tips välkomna
Citera
2011-02-04, 23:12
Medlem
cammos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av swapjao
jag är inte intresserad av att formatera om hårdisken/installera om windows, för mkt jobb

Du har nog inte så mycket val.
Citera
2011-02-04, 23:14
Medlem
menslutanus avatar
Du tror inte du kan ha fått virus? Annars är det nog formatering som väntar...
Citera
2011-02-04, 23:18
Medlem
starke_adolfs avatar
Ladda ner CCleaner: http://www.piriform.com/
Citera
2011-02-04, 23:21
Bannlyst
Sorry..
Citera
2011-02-04, 23:24
Medlem
Ultimatrixs avatar
Gör en hijack this och lägg upp på http://pastebay.org/ ? Kanske något som drar CPU som fan i bakgrunden?

Kör malwarebytes och avast också
Citera
2011-02-04, 23:26
Medlem
Greenvalls avatar
Testa Advanced System Care, det funkar för mig iaf
Citera
2011-02-04, 23:27
Bannlyst
http://www.webhallen.com/hardvara/90...ager_usb-minne
+
piratebay.org/nån windows 7 torrent
+
http://www.intowindows.com/how-to-in...working-guide/
följ delsteg 4, hoppa över resten.

Packa upp windows 7 ur cdimage filen genom att helt enkelt högerklicka och packa upp med winrar.
Kopiera de uppackade filerna till din usbsticka

Starta om datorn och tryck F8 eller vilken knapp de nu än må vara för att få upp bootselection menu, boota från USBstickan och installera Windows på 10 minuter.

Kan även bränna windows 7 på skiva men e smidigare att ha en sticka imo :P

Detta är det snabbaste och enklaste sättet att få ordning på din dator, du har samlat på dig enorma mängder spyware och har rätt mycket annat skit som windows drar på sig efter två års tid.
Citera
2011-02-04, 23:28
Medlem
roflmaooos avatar
blås skiten! ;P
Citera
2011-02-04, 23:32
Medlem
swapjaos avatar
aha men jag tror jag va otydlig, datorn är två år gammal, jag installerade om windows för mindre än ett halvår sen.

mitt norton tog slut för några dagar sen så nu har jag nått fucking skit från microsoft som e gratis som tog typ 6 timmar att söka igenom datorn och hittade inte ett enda virus
Senast redigerad av swapjao 2011-02-04 kl. 23:33. Anledning: s
Citera
2011-02-04, 23:36
Medlem
swapjaos avatar
nån annan som tycker att CCcleaner är bra? min erfarenhet av alla gratisprogram som ska ta bort spyware o sånt skit bara hittar massa sakers om den endå inte kan ta bort och gör i princip ingenting
Citera
2011-02-04, 23:45
Medlem
mrvisions avatar
Testa spybot och ad-aware.

installera och kör.

Dessa program är gratis och städar din dator från spyware och det är antagligen därför som din dator e seg.
Det kan också vara för lite luftgenomströmnig av luft i datorn. Jag tror att ditt grafikkort kräver extremt bra airflow.

Dammsug + extra fläktar.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in