2008-10-22, 10:23
Medlem
Kolagubbens avatar
2,4-dinitrophenol

Citera
2008-10-22, 10:29
Medlem
jo..

Jag kan ge mig själv feber.. tror jag.. Har varit med om vid 5-6 tillfällen när jag verkligen velat ligga hemma och vara sjuk.. och då intalat mig själv att jag är sjuk. o whops så har jag feber.. jätte skumt är det.

Senast var i lumpen när vi skulle ut på en övning som fruktansvärt jobbigt.. Då går jag och oroar mig i ca 2 dagar innan (alltså jag anstränger mig för att vara riktigt riktigt orolig, om ni förstår) När dagen väl kom..39 graders feber av okänd anledning enligt vår syster.

Eller så kanske det är ren "tur"
Citera
2008-10-22, 10:33
Medlem
occasuss avatar
Min mamma påstår att hon på 60-talet brukade äta några centimeter tandkräm för att få feber.
Citera
2008-10-22, 11:57
Medlem
jag har själv ätit tandkräm några gånger (fråga inte varför) och jag har aldrig fått feber bara blivit illa mående
Citera
2008-10-22, 11:59
Medlem
pang olufsens avatar
Basta!
Citera
2008-10-22, 12:01
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Blåslang
Jag kan ge mig själv feber.. tror jag.. Har varit med om vid 5-6 tillfällen när jag verkligen velat ligga hemma och vara sjuk.. och då intalat mig själv att jag är sjuk. o whops så har jag feber.. jätte skumt är det.

Senast var i lumpen när vi skulle ut på en övning som fruktansvärt jobbigt.. Då går jag och oroar mig i ca 2 dagar innan (alltså jag anstränger mig för att vara riktigt riktigt orolig, om ni förstår) När dagen väl kom..39 graders feber av okänd anledning enligt vår syster.

Eller så kanske det är ren "tur"

Haha har en kompis som gjorde samma sak i lumpen. Ville verkligen inte ut och vips så blev han sjuk och fick åka hem. Hmm du kanske är min kompis bakom ett annat namn
Citera
2008-10-22, 12:12
Medlem
Norrmannens avatar
Har hört att man kan dränka några sockerbitar i bensin och äta sockerbitarna.

Vet ej om det funkar
Citera
2008-10-23, 06:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pankookis
Haha har en kompis som gjorde samma sak i lumpen. Ville verkligen inte ut och vips så blev han sjuk och fick åka hem. Hmm du kanske är min kompis bakom ett annat namn

Nej, jag är nog inte den person du tänker på. Skulle vi bli hem skickade så var vi tvungna att förlora ett ben eller nåt.
Citera
2008-12-03, 21:50
Medlem
Tuxxens avatar
Feber och Stilnoct?

har haft hög feber(39,9) i två dar men börjar få lindrigare(38,1) nu. Har sovit dåligt och vill bara sova av mig min sista feber nu ikväll. Är det farligt att ta Stilnoct vid feber?
Citera
2008-12-04, 14:32
Medlem
Tuxxens avatar
Får la tillägga att jag drog i mig 2x10mg och sov som en gris, gick bra mådde bara lite mer illa när jag vakna vet inte om det beror på det men vet vet.
Citera
2008-12-04, 16:37
Medlem
Tjohildas avatar
Jag har då sovit bort både förkylningar och bakfylla med Stilnoct! Så underbart att bara sova sig igenom eländet! Dåligt för kroppen tror jag absolut inte det är, snarare samlar man ju kraft genom att sova.
Citera
2008-12-04, 20:28
Medlem
Behöver snabbt svar, snälla! [Feber o ont i halsen /Mod]

Hejsan, började i Söndags natt, hade feber och ont i halsen. Febern hade gått över tills onsdagen, men hade fortfarande ont i halsen, så jag kollade ner i svaljet och ser en knöl på min högra sida, den täcker nästan halva svaljet. Det gör bara ont när jag sväljer och den är rätt mjuk.. Vad är det? Farligt? Hur lång tid innan den försvinner?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in