2008-02-15, 08:24
Bannlyst
har feber,fast bara 36.4 grader

Normaltemperaturen är ca 35 grader. Sen har jag ont i och värker i hela kroppen, ont i halsen,helt orklös,frossar,svettas,hostar,snuvig. Haft detta i 7 dagar nu. Men vårdcentraler vägrar hjälpa och säger bestämt att jag inte har feber eftersom tempen ligger på 36.4.
Citera
2008-02-15, 08:27
Medlem
http://www.vardguiden.se/Article.asp?Articleid=3304

Nu är det ju inte säkert det är exakt så för alla men!
Citera
2008-02-15, 08:49
Avslutad
Du kanske har ett virus. Vila är då det bästa botemedlet, så VC kan inget göra.
Citera
2008-02-15, 08:51
Bannlyst
Har du tagit tempen själv, eller har VC gjort det? Tänk på att inte äta eller dricka upp till 20 min innan (förutsatt att du tar tempen i munnen).
Citera
2008-02-15, 09:49
Medlem
Fru Vs avatar
Känns livet jobbigt under förkylningen kan du ju ta ett par alvedon och se om det lättar upp lite, trots termometern?
Citera
2008-02-15, 14:00
Medlem
N2O/THCs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av epic767
Normaltemperaturen är ca 35 grader. Sen har jag ont i och värker i hela kroppen, ont i halsen,helt orklös,frossar,svettas,hostar,snuvig. Haft detta i 7 dagar nu. Men vårdcentraler vägrar hjälpa och säger bestämt att jag inte har feber eftersom tempen ligger på 36.4.

Hm. Jaghar samma problen. Med en normal kroppstemp på 35.5 mår jag jävligt pissigt när jag har ca 37-38 grader. Dock är det inte så farligt nu när man bara kan ringa jobbet och meddela att man är sjuk. Dock var det ett helvete i skolan. Sitta på en 1.5 timmars mattelektion med frossa och svettlökar stora som lappland. När jag har 39-40 graders feber är jag i princip medvetslös.
Citera
2008-02-15, 17:43
Medlem
felstavadds avatar
Man kan må som en hund med värk och allt utan att man har feber. En högre temp är bara en bonus som man lägger för mkt vikt vid när man ska sjukanmäla sig. Tycker det är rätt ofta det känns som en rejäl grisförkylning/flunsa med feber, värk hosta hela skiten utan....... -just feber.
Citera
2008-02-15, 23:03
Medlem
Heller78s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Farmor&farfar
http://www.vardguiden.se/Article.asp?Articleid=3304

Nu är det ju inte säkert det är exakt så för alla men!

Definitionen är densamma för alla. Även om man kan ha olika grundtemperatur så är den faktiska, inte relativa, temperaturen som är av intresse för att man ska avgöra hur en feber ska behandlas.
Citera
2008-02-16, 01:03
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av felstavadd
Man kan må som en hund med värk och allt utan att man har feber. En högre temp är bara en bonus som man lägger för mkt vikt vid när man ska sjukanmäla sig. Tycker det är rätt ofta det känns som en rejäl grisförkylning/flunsa med feber, värk hosta hela skiten utan....... -just feber.

Vad har man då, om man inte har feber? En annan grej är att jag får riktigt ont i ögona när när jag sneglar med ögona. Är jag ensam om detta?
Citera
2008-02-16, 01:07
Medlem
DDKs avatar
Klart som fan att du får det beskedet om du är för ärlig! Ljug! Säg att du har 39,2 eller nåt. När du sen kommer till VC och har betydligt lägre temp spelar du oförstående och säger att din termometer visade 39,2. Då får du ändå en komplett undersökning eftersom du är på plats och har pyntat avgiften.

EDIT: Låter som influensa, så inte troligt att de kan göra mycket för dig i vilket fall. Har själv låg normaltemp (~36) och mår fan när jag har runt 38.
Senast redigerad av DDK 2008-02-16 kl. 01:09.
Citera
2008-02-16, 01:27
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av DDK
Klart som fan att du får det beskedet om du är för ärlig! Ljug! Säg att du har 39,2 eller nåt. När du sen kommer till VC och har betydligt lägre temp spelar du oförstående och säger att din termometer visade 39,2. Då får du ändå en komplett undersökning eftersom du är på plats och har pyntat avgiften.

EDIT: Låter som influensa, så inte troligt att de kan göra mycket för dig i vilket fall. Har själv låg normaltemp (~36) och mår fan när jag har runt 38.

tack för tipset. Vad gör dig säker på att det skulle vara influense? Hur lång tid brukar det ta innan influensan går över?
Citera
2008-02-16, 01:28
Medlem
Lova Ms avatar
Du har influensan!!! Se till att dricka vätska, mycket mer än du egentligen orkar. Jättebra om du får i dig vätskeersättningstabletter. Jag hadef lunsan förra helgen o hade 41 grader.. Räkna med att inte känna dig som människa igen på en vecka typ. Men se til attfå i dig vätska, juice, blåbärsssoppa buljong, vatten!!!! Och ta febernedsättande samt ha det svalt i rummet.
Krya på dig!!!
Senast redigerad av Lova M 2008-02-16 kl. 01:30.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in