2009-04-25, 22:30
Medlem
Har haft så i nästan 2.5v..

Lämnat prover 2ggr och alla prover är normala enligt läkarna, dv.s sänka, infektioner och urinprover.

Så är väl bara att vila ut..märker att det förvärras om jag anstränger mig, dv.s blir irriterad i halsen och tempen går upp. (Alltid haft så)

Eller ja feber & feber, ligger normalt på 36.3 så när den är vid 37.2-37.8 så känner jag mig sjuk

Läkarna sa att det knappt ens räknades som feber om det inte över över 37,8..

Tjejen blev frisk på 1.5v fast är snuvig än.. och det var över 2 veckor sedan.

Fast det är väl inte vanligt att man har feber men det beror väl mest på vilken typ av förkylningsvirus man åker på. Vissa år har jag blivit frisk på 3 dagar, vissa gånger är man däckad i 3-4veckor.
Senast redigerad av KLR 2009-04-25 kl. 22:33.
Citera
2009-11-03, 18:44
Medlem
derbicoolings avatar
Tjena, fick inatt en sjukt jobbig feber och förkylning vaknade typ 03.00 och drömde sjuka drömmar och sen blev det bättre under dagen men kom igen efter jag sovit lite mitt på dagen. Min syrra blev också sjuk inatt samma där feber och förkylning.

Min fråga ska jag hålla mig varm sitter inne nu i långbyxor och tröja svettas nästan eller ska jag vara i lite kyla?

Dock var vi i Spanien för några dagar sen kul om det är svininfluensa
Citera
2011-03-14, 07:07
Medlem
CaskRatlinss avatar
Varit rejält förkyld under hela helgen, tillräckligt för att grusa mina planer på träning etc.
Känt mig stundtals riktigt dålig de senaste dagarna, vaknat flera gånger om nätterna osv. Dock inte
tagit tempen förens sent igår kväll, hade då en temp på 38.2. Dvs feber med ganska liten marginal? Vet inte hur hög temp jag har normalt men den är väl 36-någonting.

Nu när jag vaknat igen tog jag tempen, hade 37.6. Enligt vårdguiden har man feber om man har en morgontemp på över 37.5? Tempen lär väl dessutom stiga nu när jag är up & around så att säga?
Så om jag tar tempen igen om 2-3 timmar och den har höjts så kan man väl ändå börja klargöra att det definitivt är feber jag har? Känner mig allmänt kört i både kropp, huvud och hals...

Edit: Oj, dra åt helvete vilken bump
Citera
2011-06-08, 14:23
Medlem
Är inne på min 3e dag med feber och förkylning och skall ta studenten imorgon, behöver tips. en dunder-kur för hur jag skall bli bättre inför morgondagen, vill inte behöva stå och snyta mig på flaket och få näsblod över hela kostymen
Citera
2012-09-19, 20:16
Medlem
Drtyboys avatar
Dricka te med ingefära i och lite honung..bra mot förkylning vilket lätt tar med sig feber också Vatten och äta mycket näringsrik mat är heta knep
Citera
2026-08-04, 18:48
Avstängd
engammalfisks avatar
Feber sitter i 1 timme på mig.
Verkar som att A.I & ingen på internet vet att det är möjligt.
Brukar bli glad för det känns skönt, och då ta en filt över sig är soft.
& ibland blir jag nykter på 5 minuter efter alkohol så ja, vetenskapen vet inte allt.

När jag operera magen för en annan sak så scanna de & blev oroliga av slemmet de såg, fick en vattenpipa som smaka popcorn men jag var ju som vanligt. varit förkyld i 12 år.

1 gång åt o drack jag inte på över 2 månader.
1 gång hade jag huvudvärk i 2 månader.
1 gång mådde jag illa i ett år.
1 år vaknade jag pigg.

Som sagt, vetenskapen är inte fullbordad & komplett.
Senast redigerad av engammalfisk 2026-08-04 kl. 18:52.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in