2008-12-04, 20:31
Medlem
OmgHaxxs avatar
Kan det vara någon form av inflammation?
Uppsök en läkare om du är orolig.
Citera
2008-12-04, 20:34
Medlem
BlueStars avatar
Ser ditt svalg ut ungefär så HÄR? Då kan det vara halsfluss eller möjligen en halsböld. Har du haft oskyddat sex den senaste månaden? I så fall finns en liten risk för en HIV-infektion.
Citera
2008-12-04, 20:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BlueStar
Ser ditt svalg ut ungefär så HÄR? Då kan det vara halsfluss eller möjligen en halsböld. Har du haft oskyddat sex den senaste månaden? I så fall finns en liten risk för en HIV-infektion.

Tack för svaret, ska boka en tid hos doktorn, hoppas bara det inte är det sista du sa...
Citera
2008-12-04, 20:41
Medlem
BlueStars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tolgen
Tack för svaret, ska boka en tid hos doktorn, hoppas bara det inte är det sista du sa...

Om du verkligen haft oskyddat sex den senaste månaden så ta för säkerhets skull ett blodprov för HIV - ju tidigare det upptäcks desto bättre är prognosen för att kunna hålla ditt immunförsvar i schack.
Citera
2008-12-04, 20:42
Avslutad
Säkert en svullen mandel. HIV känns inte alls aktuellt.
Citera
2008-12-04, 20:52
Medlem
Kan en halsböld försvinna utan pencilin?
Citera
2008-12-04, 21:02
Avslutad
Japp.
Citera
2008-12-04, 21:07
Medlem
Hur lång tid tar det då?
Citera
2008-12-17, 23:16
Medlem
depenzs avatar
bump.. Öh hiv? Jag har en halsböld nu och har haft oskyddat sex senaste månaden, hiv symptomen kommer väll efter 1 år ?
Citera
2008-12-17, 23:33
Medlem
Snurrens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tolgen
Kan en halsböld försvinna utan pencilin?
Gammalt inlägg, men en böld måste tömmas och sedan medicineras med penicillin. Sorry om du tror att det ska gå över av sig självt, men bölder behöver "åtgärdas" Yes been there with the worse possible case". All detta är histora nu och min hals mår utmärkt, så klart blev det tonsilloperation efter detta (denna halsböld var det värsta dom sett och tonsillerna var helt förstörda efteråt) men operationen var jättebra (men visst gjorde det ont, men det var värt det). Jag lider med dig, men ibland är det bra att ta en period av lidande för att sedan må mycket bättre.
Citera
2008-12-17, 23:34
Medlem
Snurrens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av depenz
bump.. Öh hiv? Jag har en halsböld nu och har haft oskyddat sex senaste månaden, hiv symptomen kommer väll efter 1 år ?

Njä det låter inte så troligt, men att testa sig är väl inte helt fel bara för säkerhets skull.
Citera
2008-12-17, 23:38
Medlem
depenzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snurren
Gammalt inlägg, men en böld måste tömmas och sedan medicineras med penicillin. Sorry om du tror att det ska gå över av sig självt, men bölder behöver "åtgärdas" Yes been there with the worse possible case". All detta är histora nu och min hals mår utmärkt, så klart blev det tonsilloperation efter detta (denna halsböld var det värsta dom sett och tonsillerna var helt förstörda efteråt) men operationen var jättebra (men visst gjorde det ont, men det var värt det). Jag lider med dig, men ibland är det bra att ta en period av lidande för att sedan må mycket bättre.

Ah fyfan. Punkterade idag, ska göra det igen imorn, dock va de inte så farligt, fick mycket bedövning =)
Men nej, Hiv testa mej vore så jävla fail.. usch. skulle aldrig xD
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in