2007-03-10, 19:00
Medlem
Nej. Så länge du inte varit alkolist i 10 år, käkat paracetamol i flera månader eller käkar en karta alvedon.

Har själv supit på 500 mg paracetamol, och se, jag lever än idag.
Citera
2007-03-11, 01:12
Medlem
Dr.Jekylls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av This_is_me_
Och mina erfarenheter är att vissa gånger efter en helkväll med alkohol är att jag blivit helt frisk dagen efter, för att någon annan gång vara ännu mer sjuk nästa dag.

Precis som vanligt alltså.
Tror inte alkoholen inverkar så jävla mycket på just imunförsvaret. Däremot kan jag tänka mig att en bakfylla toppad med feber inte direkt är det man önskar sig i födelsedagspresent, så jag hade nog bangat.
Citera
2007-03-11, 03:39
Medlem
acuras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GetInzide
Nej. Så länge du inte varit alkolist i 10 år, käkat paracetamol i flera månader eller käkar en karta alvedon.

Har själv supit på 500 mg paracetamol, och se, jag lever än idag.

Börjar man inte se tendenser åt det hållet om man inte kan hålla sig borta från att dricka trots att man är sjuk?
Citera
2007-03-11, 03:46
Medlem
Lillvegos avatar
Att man har feber är ett bevis på att kroppen bekämpar en infektion/inflamation och att då festa anser jag vara väldigt dumt. Ta en lite whiskey hemma i soffan är en sak. Men som vanligt när det gäller förkylning/feber ska man vila mkt, äta ordentligt och dricka mkt vatten! Så att festa tycker då inte jag hör till. Sen om det är farligt eller inte kan jag inte svara på.

Så varför chansa? Ta en lugn hemmakväll. Om du nu lovat att gå ut så ta en öl och nöj dig med det. Om du kör den taktiken får du troligare ett sötare ragg så varför inte?

Sry att jag inte kan svara på frågan men skriver iaf min åsikt om omständigheterna runt frågan
// Martin
Citera
2007-03-20, 00:18
Medlem
Feber

Ligger hemma och har feber nu. Jag vaknade för ett tag sedan av att jag var genomsvett. Tänkte att jag skulle ta av mig min tröja. Men då märkte jag att jag helt enkelt inte kunde det. Var som det skrek en massa i huvudet på mig, när jag försökte göra det. Blev livrädd givetvis eftersom jag inte kunde utföra denna enkla sak. Satt och väntade i min säng ett tag, tills ojudet i huvudet slutat. Reste mig då upp ur sängen, märkte att jag kunde kontrollera mig själv ifall jag rörde mig väldigt sakta framåt. Jag försökte då även att ta upp en macka från mitt bord, och fick återigen samma panik känsla eftersom det började "skrika" i huvudet när jag skulle göra detta. Efter ett antal minuter börjar det bli lite bättre, men känns ändå som jag får massor av intryck av det jag gör och att det går i 200%. Efter ett tag så känns det nu sedan som normalt. Vet inte hur jag ska jag ska beskriva kännslan jag känner i huvudet. Men, trevligt är det ej.
Vet att jag har haft feberdrömmar som liknar detta, med samma känsla i huvudet. Men jag har aldrig haft det när jag varit vaken. Och detta är nog utan problem det värsta jag någonsin varit med om

Är det några andra som har liknaden upplevelser?
Citera
2007-03-20, 00:24
Bannlyst
Har du haft bögsex de senaste tre dagarna?
Citera
2007-03-20, 00:33
Medlem
sekazzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av McEvil
Har du haft bögsex de senaste tre dagarna?

Hahaha..
Citera
2007-03-20, 00:34
Medlem
Nä fyfan.
Citera
2007-03-21, 15:13
Medlem
alkohol + feber = ?

har studentskiva ikväll o klart man vill dricka, men jag har svag feber och vet inte om det är det bästa.. påverkar det förkylningen/febern negativt? ska resa iväg i helgen och vill inte förvärra hälsan.
Citera
2007-03-21, 18:33
Medlem
Mankishs avatar
Ifall du har tagit exempelvis penicillin slutar det att verka ifall du dricker alkohol.
Citera
2007-03-21, 19:24
Medlem
Seglivad myt det där med penicillin och alkohol. I övrigt så får man väl känna efter själv. Har svårt att tro att det har någon signifikant påverkan på sjukdomsförloppet om man dricker normalt.
Citera
2007-03-21, 20:19
Medlem
Pyrokemis avatar
Kan väll inte påverka så mycket? Drick på
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in