2007-03-21, 20:19
Medlem
Mords avatar
Jag kände av lite feber och drack en del plus att jag jobbade den natten. Mådde så satans dåligt dagarna efter. Antagligen så var det för att jag ansträngde mig på jobbet... ta det lugnt i alla fall.
Citera
2007-03-22, 04:47
Medlem
Det är riktigt jobbigt att dricka när man har feber. för mig så blev de som att jag hadde 45 garader feber mådde riktigt piss av att va full med feber. de typ fördubblar min feber.. men nu har jag inte feber, nu är ja bara full.
Citera
2007-03-22, 06:24
Medlem
BeerMeUpScottys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mord
Jag kände av lite feber och drack en del plus att jag jobbade den natten. Mådde så satans dåligt dagarna efter. Antagligen så var det för att jag ansträngde mig på jobbet... ta det lugnt i alla fall.
Drick försiktigt, känn av hur du mår allt efter som.
Det är nog ingen större risk att du förvärrar hälsan så länge du klär dig varmt och ser till att inte utsätta dig för längre kyla som kan försvaga ditt immunförsvar ännu mer.
Självklart ska du även se till att dricka mycket annan vätska för att se till att du inte blir bakfull. Bakfylla och sjuk-feber är riktigt fördjävligt.
Citera
2007-03-22, 22:24
Medlem
Nate Blacks avatar
Feber är ju kroppens reaktion på att något är fel och sedan bekämpa det, värmen kan ju nog vara någon sorts försvarsmekanism eller ett symptom. Är det en försvarsmekanism så är det ju ganska kass att dricka, då det sänker kroppstemperaturen (ja, även fastän även det känns som det blir behagligt varmare). Så om någon vet vilket som gäller så borde du kunna luska ut det, eller så vet du nog om någon dag, beroende på hur pass fest du mår.
Citera
2007-03-22, 22:47
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Nate Black
Feber är ju kroppens reaktion på att något är fel och sedan bekämpa det, värmen kan ju nog vara någon sorts försvarsmekanism eller ett symptom. Är det en försvarsmekanism så är det ju ganska kass att dricka, då det sänker kroppstemperaturen (ja, även fastän även det känns som det blir behagligt varmare). Så om någon vet vilket som gäller så borde du kunna luska ut det, eller så vet du nog om någon dag, beroende på hur pass fest du mår.

Japp man blir varm för att utrota virus
Citera
2007-03-23, 03:31
Medlem
BeerMeUpScottys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nate Black

Sänker inte kroppstemperaturen närmevärt.
Däremot blir man mindre kännslig för kyla, vilket kan leda till att han utsätter kroppen för det i större utsträckning än vad han själv tror vilket har negativ effekt för imunförsvaret.
Sedan sänker även alkoholen själv imunförsvaret, men inte så närmevärt för bara en kväll.
Citera
2007-03-23, 06:52
Medlem
finns 2 miljoner såna här trådar. fattar inte vad som är problemet egetnligen, feber och alkohol. alltså skit samma? känner du för att du orkar dricka så gör man väl det , känner man att man inte orkar så gör man väl inte det? du dör ju knappast. jag går mer efter hur jag känner mig än några siffror på en termometer
Citera
2007-03-27, 19:40
Medlem
CapoCriminis avatar
39.9 graders feber potentiell influensa. Gå till sjukhus lr avakta ?

39.9 graders feber (utan febernedsättande medel) har röda prickar längs hela kroppen sen 3 - 4 dagar tillbaka. Ska man gå ner till sjukhuset eller är det bara att vila ? Var nämligen nere för ett par dar sen när jag hade 38 graders feber och dem fann inga bakterier i halsen. Lite tjock i halsen också

Tackar...
Citera
2007-03-27, 19:54
Medlem
alcatrazs avatar
Man springer väl inte till sjukhuset pga 38 graders feber?
Är du hypokondriker?
Citera
2007-03-27, 20:59
Medlem
Kent-Ronnys avatar
sjukhuset??? Börja med din hälsocentral om du ska uppsöka sjukvården för sådana besvär.
Citera
2007-03-27, 21:00
Medlem
Vid 40 graders feber bör du absolut kontakta sjukhuset eller åtminstone sjukvårdsupplysningen.
Citera
2007-03-27, 22:59
Medlem
Demostheness avatar
Sänk febern

Genom att linda iskalla blöta handukkar runt handleder och fotleder (alltså ej runt själva foten utan runt fotleden), så får du ner febern utan kemikalier....
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in