2006-09-08, 13:09
Medlem
avocados avatar
Tror det bästa är o dra på dig en riktigt magsjuka. Det gör du nog lättast att genom 2 dagar innan provet eller vad det är du ska göra så ska du käka en dålig kyckling. Helst friterad med dålig fritöstolja. Det är ger en riktigt jävlig magsjuka om det slår rätt. Men risken är ju att du får salmonella eller någon annan tråkig sjukdom på köpet.

//avo
Citera
2006-09-08, 19:58
Medlem
Nickels avatar
Smörj in armhålorna med tigerbalsam
Citera
2006-09-09, 15:01
Medlem
The Sidewinders avatar
Hur går det med sjukdomandet? Lämna gärna en rapport, vore intressant att veta.
Citera
2006-09-09, 15:06
Medlem
SinCitys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av The Sidewinder
Hur går det med sjukdomandet? Lämna gärna en rapport, vore intressant att veta.

Han kanske tog i lite för mkt och ligger på nån intensivvårdsavdelning eller nåt..
Citera
2006-09-09, 16:15
Medlem
Patriarch Ks avatar
Jag lovar dig att du blir förkyld eller får feber om du borstar tänderna i extremt mycket tandkräm och sedan sväljer det. Varje gång jag svalt massa tandkräm när jag borstat tänderna har jag blivit sjuk 1-2 dagar efter.
Prova att äta en hel del....

Jag trodde det var något som jag hade lyckats forska fram själv och jag var stolt över det, men sen fick jag reda på att tandkräm har sådana egenskaper.
Citera
2006-09-09, 16:26
Medlem
jaha jovissts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bloodhound
En annan intressant sak att gära är gå till järnaffären och skaffa lite zink, tex. förzinkad splik. Därefter skrapar du av zinket som du värmer på som fan med och andas in ångorna. Du kommer nu snart få zinkfrossa, ett ofarligt men förbannat obehagligt tillstånd som håller i sig i 2-3 dar. Tillståndet är jävligt likt det med influensa.

Annars rekommenderar jag att köpa muskotnötter, som du krossar och äter upp. Du kommer att må skitdåligt.
funkar det med vanliga zinktabletter (finns typ på konsum)?
Jag har hört talas om zinkfrossa och försökt få det, har skurit galvat met laser hela dagar utan att det hänt ett skit.
Citera
2006-09-09, 17:11
Medlem
feber i en vecka..

hej.
Nu har jag haft feber i en vecka, med varienrande temp. på nätterna har den dock varit som högst (runt 39,5)

har inget annat symtom, ingen snuva, ont i magen etc..

vad kan det va då?..

en fråga till.
Hur bra är voltaren (diklofanak) mott feber och smärta? i så fall dos?, och kan man kombinera det med alvedon
Citera
2006-09-09, 17:24
Medlem
Jag vill inte skrämma upp dig, men feber på nätterna kan ha att göra med lymfsystemet..

http://www.internetmedicin.se/dyn_main.asp?page=587
Citera
2006-09-09, 17:28
Medlem
Smörjmedels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av avocado
Tror det bästa är o dra på dig en riktigt magsjuka. Det gör du nog lättast att genom 2 dagar innan provet eller vad det är du ska göra så ska du käka en dålig kyckling. Helst friterad med dålig fritöstolja. Det är ger en riktigt jävlig magsjuka om det slår rätt. Men risken är ju att du får salmonella eller någon annan tråkig sjukdom på köpet. //avo

Man kan ju tycka att det skulle gå lika bra att köpa lite fisk eller skaldjur och äta rått. (kan gärna stå framme i rumstemperatur 1 dag eller så)
Citera
2006-09-09, 17:34
Medlem
Voltaren kan kombineras med alvedon, ja.
Citera
2006-09-09, 18:08
Medlem
vilka doser/dag är okej?
Citera
2006-09-09, 19:22
Medlem
ta nån drog som gör kroppen varm eller som får dig att må dåligt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in