• 1
  • 2
2004-08-21, 17:56
Bannlyst
Vad tror ni, är valet av droger förknippat med personlighetsdrag?

Ja, tror jag, eller i alla fall: vissa "neurlogiska" förutsättningar.

Själv är jag en person som ofta till vardags är rätt slö, känner mig trött och ibland önskar att jag hade mer vitalitet.
Därför är det ju rätt givet att downers inte är mina favoriter. Vare sig alkohol eller benso ger mig något nämnvärt! Jag blir inte personlighetsförändrad av alkohol, jag är som jag brukar, men lite slöare och sluddrigare.
Men samtidigt ser jag folk som blir helt annorlunda när dom dricker! Folk som i vanliga fall är gråmusar och smånördar börjar prata med hög röst, glider omkring och skojar och spexar, tallar tjejer på brösten och gör roliga hyss.. Helt annorlunda än vad de är till vardags. Folk får energi, de kaxar, slåss och raggar.. Man blir lite avundsjuk!

Kanske är det en VISS typ av människor, som t ex. får ett rus av att centralt dämpande medel släpper hämningarna, som i första hand gillar alkohol och benso? tesen styrks av att jag läst nånstanns att benso är vanligare bland alkoholmissbrukare än bland folk som tar andra droger. En annan typ av människor faller för tjack, och andra för psykedelia?

Det verkar som om det finns vissa grupper missbrukare.
Några förslag:
1.Alkohol och benso-lirarna, möjligtvis röka.
2.tjackarna,har tjack som huvuddrog och brett drogintag - man blandar friskt tjack, benso, alkohol ,röka men alltid med tjack i botten.
3.Moffarna, som håller sig till sina kära opiater och inget mer.
4.psykedelia-tomtarna, röka, svamp, lsd, möjligtvis ectacy. hatar "tunga" droger.

Men vad karaktäriserar de olika gruppernas personligheter? det kan man undra.
Citera
2004-08-21, 18:01
Medlem
Andans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tim_hedlund

Själv är jag en person som ofta till vardags är rätt slö, känner mig trött och ibland önskar att jag hade mer vitalitet.
Därför är det ju rätt givet att downers inte är mina favoriter. Vare sig alkohol eller benso ger mig något nämnvärt! Jag blir inte personlighetsförändrad av alkohol, jag är som jag brukar, men lite slöare och sluddrigare.
Men samtidigt ser jag folk som blir helt annorlunda när dom dricker! Folk som i vanliga fall är gråmusar och smånördar börjar prata med hög röst, glider omkring och skojar och spexar, tallar tjejer på brösten och gör roliga hyss.. Helt annorlunda än vad de är till vardags. Folk får energi, de kaxar, slåss och raggar.. Man blir lite avundsjuk!

Kanske är det en VISS typ av människor, som t ex. får ett rus av att centralt dämpande medel släpper hämningarna, som i första hand gillar alkohol och benso? tesen styrks av att jag läst nånstanns att benso är vanligare bland alkoholmissbrukare än bland folk som tar andra droger. En annan typ av människor faller för tjack, och andra för psykedelia?

Några förslag:
2.tjackarna,har tjack som huvuddrog och brett drogintag - man blandar friskt tjack, benso, alkohol ,röka men alltid med tjack i botten.
4.psykedelia-tomtarna, röka, svamp, lsd, möjligtvis ectacy. hatar "tunga" droger.

Ja jag tror att valet till droger har med ens personlighet att göra. Precis som vad man gillar för musik osv.

Till en början va det inte så att man valde efter sin personlighet kanske. Men med åren så blir det nog så.
Citera
2004-08-21, 18:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tim_hedlund

Några förslag:

Visst är det så att olika rusningsmedel passar olika människor. Själv har jag otroligt svårt för det mesta man röker medan alkohol och centralstimulanta preparat faller mig helt i smaken.

Du glömde för övrigt alla dessa tennisspelare som saknar näsvägg.
Citera
2004-08-21, 18:31
Medlem
absolut. du beskriver det ganska bra, varför bara ta en drog som förstärker det trista allmäntillståndet? om man är lite trög och slö är det ju ingen poäng med att supa sig ännu trögare. själv är jag jävligt introvert och hämmad. men inuti är jag på helspänn jämt, nerverna ger mig ingen ro. därför är ju flaskan och annat lugnande (benso) favoriterna. på så sätt blir jag den jag aldrig annars är, dvs social och positiv.
Citera
2004-08-21, 18:59
Awaiting Email Confirmation
5.Rastanissarna, håller sig till sitt thc och hävdar att alla andra droger inklusive alkohol är skit och borde förbjudas.
Citera
2004-08-21, 20:41
Medlem
Lekbarns avatar
Jag tror helt klart att valet av drog beror på ens personlighet men det är nog för att man behöver vara på ett visst sätt för att uppskatta de olika drogerna.

Är man te x introvert och någerlunda djupsinnad uppskattar man psykedelia medans den extroverte och ytlige inte klarar av alla tankar och funderingar man får under trippen.
Citera
2004-08-22, 01:28
Medlem
%s avatar
Självklart är det don efter person. Själv tillhör jag kategori Nr. 1.
Citera
2004-08-22, 02:01
Medlem
Det finns faktikst en stor gruppering till.

Blandarna, dom tar det dom kommer över helt enkelt. Finns det moffe så visst, finns det LSD så kör på, finns det braj så är det alltid hålligång.

Men det är oftast cannabis som är centraldrogen i det gänget men mestadels så tar dom vad som bjuds, och dom verkar ha lika kul för det.
Citera
2004-08-22, 12:13
Medlem
Nemesis1s avatar
Sen finns det ju "cannabis och alkoholarna", som bara dricker och röker på och håller sig borta från tyngre droger...

Och så finns förstås de hycklande "alkoholiserade knarkhatarna"... +o(
Citera
2004-08-22, 12:46
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Lekbarn
någerlunda djupsinnad uppskattar man psykedelia medans den extroverte och ytlige inte klarar av alla tankar och funderingar man får under trippen.

Eller så är det tvärtom, den som grubblar och tänker mycket kanske har ett behov av att "stänga av" sina tankar ibland och super sig därför redlös..
Citera
2004-08-22, 14:16
Medlem
Jag blir oftast glad, pigg och "kärleksfull" av alkohol. Men jag gillar inte "downers".
Citera
2004-08-22, 15:01
Medlem
Dr.Jekylls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nemesis1
Sen finns det ju "cannabis och alkoholarna", som bara dricker och röker på och håller sig borta från tyngre droger...

Och så finns förstås de hycklande "alkoholiserade knarkhatarna"... +o(

Alla som dricker alkohol är väll knappast alkoholiserade, även om de hatar knark..
Jag själv dricker enbart, sen skiter jag i om någon röker lite brajj o.sv. Skiter bara i att röra det själv,..
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in